Page 11 of 16

Posted: 21 Feb 2011, 17:47
by rockker
aelget wrote:
rockker wrote:
aelget wrote:Vill mest ha bekräftat men...

Så TDS ZF låda + 3.23 funkar utmärkt?.


Mvh
JR.

Klicka på länken så ser du zf ihop med 3.23..
ZF TDS låda med 3.23



Måste bli hyffsat bra till bana/drifting/lek ? :)


Ja jag tror det skulle funka riktigt bra.. letar själv efter något liknande till min e34 med tds låda.

Posted: 08 Mar 2011, 21:44
by Miillee
Hejsan! Min polare skall bygga Volvo 740 med T5 maskin och en BMW Getrag låda. Men de vi behöver veta nu är vilken av alla Getrag lådor han har.

På sidan av sprängkåpan står det Getrag sedan står detta numret: 220.0.0 225.94?

Sedan under lådan stod det typ: 0 0 8 2 2 9 4 AKG typ..

Så vilken av alla lådor är dessa?
När ja sökte på google kom ja in på bildelsbasen där det stod BMW 520I -94. Frågan är då om den räknas till stora eller lilla sexan, då han ska köpa adapterplatta lär vi veta om den här lådan är till stora eller lilla sexan.


Hoppas på svar snabbt.

Mvh// Michael

Posted: 09 Mar 2011, 10:01
by Krillian
Om den kommer ifrån en 520-94 så är de lilla sexan.

Är det dock samma getrag som sitter på övriga m50 motorer så är det ingen hållbar låda. Inte samma getrag som sitter på ex äldre bmw innan 91-92 med lilla sexan.

Posted: 09 Mar 2011, 11:57
by Bolero
Tjenare Fasiken detta har jag inte alls tänkt på :P

Just nu har jag en original låda på min 525 92a, köpte en sån här diff.

Lamelldiffad bakaxel utväxling 3.23.

Funkar det bra ihop?

Sedan har jag köpt en M3 3,0l låda också.

Hur blir denna kombon tror ni?

Posted: 09 Mar 2011, 12:50
by Evinrude
Funkar perfa, men du kan ha M3-lådan i reserv, det sitter redan en ZF-låda på din 525:a. :)

Posted: 09 Mar 2011, 17:11
by Bolero
Evinrude wrote:Funkar perfa, men du kan ha M3-lådan i reserv, det sitter redan en ZF-låda på din 525:a. :)


haha det var det jag misstänkte också.

Men är du säker på att det är en ZF original på den? :)

Aja den kommer nog gå åt skogen, m3-lådan står fint där den står :D

mvh

Posted: 09 Mar 2011, 23:28
by Evinrude
Alla 525 e34 ska ha ZF, men vissa säger att deras har haft Getrag, inte värre än att du dyker in under den och kollar. :)

Posted: 10 Mar 2011, 16:12
by ^Tonix^
E34 med 3,23:1 diffen har ZF men har man 3,73:1 diff så sitter där en getrag lr åtminstone suttit där från fabrik.

Posted: 10 Mar 2011, 16:15
by Bolero
^Tonix^ wrote:E34 med 3,23:1 diffen har ZF men har man 3,73:1 diff så sitter där en getrag lr åtminstone suttit där från fabrik.


haha och hur fasiken vet man detta?

Vad ska det stå på lådan fär att vara en ZF?

mvh

Posted: 10 Mar 2011, 16:19
by Joachim
ZF... :lol:

Posted: 10 Mar 2011, 16:23
by Dawe_A
Image

Posted: 10 Mar 2011, 16:29
by Bolero
Vad fjantigt lätt! :D ska kolla i helgen :P

mvh

Re: FAQ Drivlina

Posted: 27 Apr 2011, 09:36
by Loordan
Hej, Skiljer spakställen mellan ZF och getrag i E36 nånting? har ett hemmasvetsat spakställ som växlarna brukar vilja hoppa ur. Vilket spakställ passar på zf? bara 328/m3? eller tds med? Mvh loordan

Re: FAQ Drivlina

Posted: 17 May 2011, 21:37
by l3erG
Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
ska förövrigt sätta i en strokad 2.7l med 325 växellåda ifall det har nån inverkan på det hela...

Tacksam för svar mvh// Andreas

Re: FAQ Drivlina

Posted: 20 May 2011, 09:44
by Scrazher
l3erG wrote:Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
ska förövrigt sätta i en strokad 2.7l med 325 växellåda ifall det har nån inverkan på det hela...

Tacksam för svar mvh// Andreas

Bara att stoppa dit, ska passa rakt av. Eventuellt kan du bli tvungen att justera kardan lite, verkar vara från fall till fall...
Men passa på att stoppa dit 325 axlarna också om du har tänkt plocka lite mer effekt...

Re: FAQ Drivlina

Posted: 20 May 2011, 11:37
by JonasH88
l3erG wrote:Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
ska förövrigt sätta i en strokad 2.7l med 325 växellåda ifall det har nån inverkan på det hela...

Tacksam för svar mvh// Andreas


Om du åkt med std 320 lådan innan(getrag240), så måste du byta till en kardan från 325 när du byter till 325ans låda(getrag260). 320 kardanen bli för lång annars. Men klumpen ska passa rakt av i bryggan. Ifall det nu är en E30 du ska bygga på?

//Jonas

Re: FAQ Drivlina

Posted: 22 May 2011, 14:54
by l3erG
JonasH88 wrote:
l3erG wrote:Vet inte ifall det här hör hämma här men vad behöver jag göra för att få på 325 klump på min 320 jag har lilla huset. behöver jag byta kardan osv, drivaxlar osv?
ska förövrigt sätta i en strokad 2.7l med 325 växellåda ifall det har nån inverkan på det hela...

Tacksam för svar mvh// Andreas


Om du åkt med std 320 lådan innan(getrag240), så måste du byta till en kardan från 325 när du byter till 325ans låda(getrag260). 320 kardanen bli för lång annars. Men klumpen ska passa rakt av i bryggan. Ifall det nu är en E30 du ska bygga på?

//Jonas



Ja det är e30 jag ska bygga på :) så det är bara i med motor + 325 lådan och sen 325 kardan och diff sen äre klart? inge ombyggnationer vid diffen osv'?