_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte
Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret? Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..
Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?
bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.
mvh
Dom är inte lika det skilljer på hjullagret
Har blivit mycket diskussioner i den här tråden nu och kanske inte fullt så överskådligt. Vore verkligen kalasbra om den kunde sammanställas lite igen, med frågor samt svar.
Jag har just jobbat på att ta lös bärarmar från en 320 med skivor (-90 automat) men läser nu att lagren skiljer... Så då blir min fråga: Går det att byta lager i 320 bärarmarna eller måste jag skrota denna idé och jaga 325 bärarmar istället?
_Kalle_ wrote:har suttit och kollat nu men fattar ändå inte
Skiljer bärarmarna något mellan 323 och 325 eller bara själva lagret? Är helt borta inom området då jag aldrig haft isär det själv..
Tänkte ifall man skulle byta till skivor på en 318 men inte vet om det är bärarmar från 323 eller 325. Om man då får för sig att bygga sånhär bakvagn så kanske de blir strul om man hade från 323 ?
bärarmarna från 323 eller325 är lika allihop från sett eventuella hål för abs givare.
mvh
Dom är inte lika det skilljer på hjullagret
Har blivit mycket diskussioner i den här tråden nu och kanske inte fullt så överskådligt. Vore verkligen kalasbra om den kunde sammanställas lite igen, med frågor samt svar.
Jag har just jobbat på att ta lös bärarmar från en 320 med skivor (-90 automat) men läser nu att lagren skiljer... Så då blir min fråga: Går det att byta lager i 320 bärarmarna eller måste jag skrota denna idé och jaga 325 bärarmar istället?
Lagret är inte bara mindre på höjden det är också smalare så du får bygga distanser om du ska kunna dra åt muttern..
Okej, det tolkar jag som att lagren går dit och det är fullt möjligt men lite mer jobb...? (va ovanligt )
jag tror han menar att alla e30lager är smalare än 535 lagrena. så du måste göra distanserna som de pratas om tidigare i tråden. man får ju göra distans även på 325lagrena. vet inte om de skiljer nå på yttermåttet på 325 och 320lager, men de borde ju gå att kolla på etk:n
Scrazher wrote:En annan fråga... finns det någon annan diff än m535 som "passar" e30 och har stora knutarna? Tänkte då även icke bromsade varianter.
Skulle också vilja veta om det går att bygga på nån annan diff för 535 e28 diffarna e ju inte direkt lätta o hitta.
Ja självklart går ju det, anledningen till att dom flesta väljer e28 klumpen, är ju att den är enklare att bygga fästen till, då man kan utnyttja e30ins balk som den är, och bara bygga nytt bakre fäste.
Tex bäckis kör ju e34ans stora klump och då finns det ju lite olika att välja beronde på va man vill ha för utvxl, finns ju 535,540,m5 att välja på!
Men då måste man modda bakvagns balken oxå!
(Tror att det finns bilder i bäckis tråd)
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Scrazher wrote:En annan fråga... finns det någon annan diff än m535 som "passar" e30 och har stora knutarna? Tänkte då även icke bromsade varianter.
Skulle också vilja veta om det går att bygga på nån annan diff för 535 e28 diffarna e ju inte direkt lätta o hitta.
Ja självklart går ju det, anledningen till att dom flesta väljer e28 klumpen, är ju att den är enklare att bygga fästen till, då man kan utnyttja e30ins balk som den är, och bara bygga nytt bakre fäste. Tex bäckis kör ju e34ans stora klump och då finns det ju lite olika att välja beronde på va man vill ha för utvxl, finns ju 535,540,m5 att välja på! Men då måste man modda bakvagns balken oxå! (Tror att det finns bilder i bäckis tråd)
mja jag är inte så rädd för att modda balken... bara man får tag på en vettig diff. För e28 diffarna är som sagt hyfsat sällsynta.
Ska nosa ordentligt på en 540 diff i helgen tror jag minsan...