Page 11 of 20
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 01 Mar 2014, 19:22
by Bmwandreas
Va körde du för sprut? Kommer inte ihåg.
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 01 Mar 2014, 19:54
by stensheim
har dta s80 pro nå, skal kjøpe maxxecu etter hvert

men om jeg skal få i nå eller vente til neste sesong vet jeg ikke enda. er en del arbeid og legge kabler til nytt sprut..
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 01 Mar 2014, 20:42
by Bmwandreas
Tänkte på att du måste ha tps/map styrt nu med separata spjäll.
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 01 Mar 2014, 21:19
by stensheim
ok, jeg har bestandig kjørt med map as load, men mener du at jeg må kompensere med tps også?
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 01 Mar 2014, 21:50
by Bmwandreas
Ja du måste köra tps med map kompensering nu.
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 02 Mar 2014, 08:49
by stensheim
ok, hvorfor da? for at det ikke blir nok vakuum? det er en 8-10mm slange som går til hvert spjeld, beregnet på tomgangsmotor, den har jeg koblet til bremseservoen, har tenkt og koble mapsensoren der også, da kan jeg vel bruke map as load?
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 02 Mar 2014, 09:26
by Bmwandreas
Nej map blir dåligt med separata spjäll.
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 07 Mar 2014, 09:15
by stensheim
bygde om en bensin Catch tank til olje Catch.
endelig startet den!

Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 07 Mar 2014, 19:08
by Moseby Racing
grattis med oppstart!

grom bil du har her

Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 08 Mar 2014, 10:41
by JonasH88
Låter riktigt "ropplig" och go den där

Fint gassvar med de där spjällen!
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 09 Mar 2014, 17:11
by stensheim
Moseby Racing wrote:grattis med oppstart!

grom bil du har her

takker
JonasH88 wrote:Låter riktigt "ropplig" och go den där

Fint gassvar med de där spjällen!
ja, jeg kommer nok til og like dette motoroppsettet

fin lyd, starter lett og går på tomgang uten problemer nå! gleder meg til og prøve den når jeg får custom mellomakslingen
kammen er juster til 3,4mm innsug og 0,80mm løft avgas i øvre dødpunkt på syl 6 , løft: innsug: 12.5mm, Løft eksos: 12mm
Re: E30 330TIC, whp/wnm i 2014???
Posted: 11 Mar 2014, 21:09
by beemer
Bmwandreas wrote:Nej map blir dåligt med separata spjäll.
How do you define "dåligt" ? I have 0,4bar vacuum with ITB's and z58 turbo cam. I use MS1 with only map/rpm based tune. Engine runs 800rpm idle nicely. Drives pretty normally for "highly" tuned engine. No problems in everyday traffic.
I don't say that it wouldn't be better/easier to tune with tps/rpm with map compensating, but not at all impossible without it.
I have only 1mm i.d hoses from each throttlebody. No use to "open up" too much between bodies. Takes away the on point of having ITB's.
Re: E30 330TIC,(m20b30) motor er startet:)
Posted: 15 Mar 2014, 22:39
by stensheim
Re: E30 330TIC,(m20b30) motor er startet:)
Posted: 29 Mar 2014, 16:43
by stensheim
Re: E30 330TIC,(m20b30) motor er startet:)
Posted: 01 Apr 2014, 10:23
by dre racing@
høres jo mer ut som du har en voldsom ketchup effekt om du har 0.2 i ladd på 2500 og smeller rett opp på sperra fra 3000...
Re: E30 330TIC,(m20b30) motor er startet:)
Posted: 01 Apr 2014, 13:22
by stensheim
hehe, altså det jeg mener er at den er meget sterk i bunn nå i forhold til forrige motoroppsett, ketchup effekt er vel ikke til og unngå når en har 500-600hk?? da.
Re: E30 330TIC,(m20b30) motor er startet:)
Posted: 01 Apr 2014, 13:52
by dre racing@
Ja alt er relativt

jada, mere volum
