Page 11 of 15
Posted: 28 Jan 2008, 19:59
by KKR-Rille
Hollizini wrote:Raceaddic wrote:troligtvis håller själva diffen för massor då det är samma innehåll som stora E28 diffen, därimot är diffästet den svaga punkten. nyare e34an har en mycket bättre bakvagnsram
är det en 535i 88-?
Diffen har setat på min 524td -91 original, har dock hört om att det fanns som tillval med saker ifrån alla M30 utrustade bilar, jag har samma medbringare, nav och drivaxlar som t.ex 535orna hade.
Kan kolla alla nummer på den samt nummer på själva diffen om det är nån som tros kan sitta på nån information om den.
Hmm intressant, bäst man kollar, för jag köpte en komplett bakvagn 525tds med lamelldiff, kanske man har sån tur att det är dom grova naven och drivaxlarna
Posted: 28 Jan 2008, 20:44
by P.Herrdahl
Moker wrote:fifan nu börjar de hända saker
Absolut, nu är det prio 1 att få bilen rostfri samt lätt!
robber wrote:Ser bra ut oldtimer...
Dock är detta bara toppen på ett isberg
Jo, jag vet. Har inte köpt på mig nån hålsåg än.
Allt som inte fyller nån funktion nu kapas bort.
boost_ wrote:;D
Börjar bli nervöst med all lättning nu va?
KKR-Rille wrote:Hollizini wrote:Raceaddic wrote:troligtvis håller själva diffen för massor då det är samma innehåll som stora E28 diffen, därimot är diffästet den svaga punkten. nyare e34an har en mycket bättre bakvagnsram
är det en 535i 88-?
Diffen har setat på min 524td -91 original, har dock hört om att det fanns som tillval med saker ifrån alla M30 utrustade bilar, jag har samma medbringare, nav och drivaxlar som t.ex 535orna hade.
Kan kolla alla nummer på den samt nummer på själva diffen om det är nån som tros kan sitta på nån information om den.
Hmm intressant, bäst man kollar, för jag köpte en komplett bakvagn 525tds med lamelldiff, kanske man har sån tur att det är dom grova naven och drivaxlarna
Jo, vet inte varför det satt på 524orna, om det nu sitter på alla. Har mätt och fått det till de stora. Bara hoppas!
Posted: 28 Jan 2008, 20:50
by P.Herrdahl
Posted: 31 Jan 2008, 18:49
by robber
Ser bra ut! Sista bilden var skön. Förvarar du delarna på ICAs brödhylla eller vad är dealen?
Posted: 31 Jan 2008, 19:09
by P.Herrdahl
robber wrote:Ser bra ut! Sista bilden var skön. Förvarar du delarna på ICAs brödhylla eller vad är dealen?
Tackar! Hehe, har 2 stycken som är fulla till bredden med massa skit jag inte behöver.
Man kanske skulle rensa allt man inte behöver, är det nån som behöver delar gratis så är det bara höra av sig, har mest E28 och M30 saker.
robber, du behöver inte fräscha ok bak med nya belägg för en skit summa?
Köpt nytt fräs stift idag till Dremeln så imorgon ska det fräsas saker!
Mvh.
Posted: 06 Feb 2008, 19:30
by Moker
Hur gåre Holli
?
Posted: 07 Feb 2008, 12:11
by P.Herrdahl
Moker wrote:Hur gåre Holli
?
Jodå! Det går frammåt, ska kapa lite i huven idag va det tänkt.
Har samlat på mig lite verktyg jag behöver nu bara så nu ska det nog ta fart.
Posted: 07 Feb 2008, 20:45
by P.Herrdahl
Posted: 07 Feb 2008, 22:01
by BMWkimmpan
Snyggt. Funderar på att göra ett scoop över min turbo med
Posted: 20 Feb 2008, 14:31
by P.Herrdahl
Nu har jag svetsat ihop huven som den skall vara och glasfiberspacklat upp den, inte slipat sista lagret än dock men såhär blev resultatet av det:
Framsida:
Baksida:
Sen har jag filat lite överblivna rörböjjar och börjat värma ihop wastegate rören som kommer dras frammåt och ut genom framskärmen.
Tog en jävla tid att fila till kurvorna som jag ville ha emot röret.
Slutresultatet på det såhär långt:
Polaren gjorde även final touchen på M3 fronten:
Posted: 21 Feb 2008, 22:01
by P.Herrdahl
Så, då har jag bunkrat upp med dörrsidor från en M5 E34 Winkelhock, efter en tur med disktrasan och lite tvättande så blev dom som nya men som vanligt på E34 har det naturligtvis släppt i tyget på bakdörrarna, nån annan som vart med om det och vet vad man kan göra för att få det bra? Annars åker jag till en bil inredningsexpert som polaren känner och frågar om han kan trixa till nått.
Här syns det under armstödet:
M5 ramen med damask i Mocca:
Posted: 22 Feb 2008, 14:56
by P.Herrdahl
Har idag plockat ner hela fronten på bilen samt blästrat lite där det va diverse skavanker, har även börjat med framskärmarna som skall bytas, ingen rost på dom men dom är lite illa däran i underkant då nån försökt hissa bilen i skärmen.
Det va det här jag blästrade bort, blev som nytt:
Här saknades det nått:
Här hänger hela frontpartiet nu i väntan på blästern och färgsprutan:
Posted: 29 Feb 2008, 13:49
by P.Herrdahl
I väntan på delar så skruvas bilen ner och blästras, men jag har iallafall gjort klart oljereturen från turbon och spacklat upp ramen runt växelspaken då den skall lackas i ett senare skede:
Posted: 29 Feb 2008, 17:01
by kopi
sedär ja! de händer grejjer. Snygg oljeretur!
Posted: 29 Feb 2008, 17:24
by P.Herrdahl
kopi wrote:sedär ja! de händer grejjer. Snygg oljeretur!
Jodu, den blev bra, hoppas bara man kan få nån fason på resten nudå, hur går det själv då?
Posted: 29 Feb 2008, 17:49
by kopi
Hollizini wrote:kopi wrote:sedär ja! de händer grejjer. Snygg oljeretur!
Jodu, den blev bra, hoppas bara man kan få nån fason på resten nudå, hur går det själv då?
jadu.. väntar på skruvar till camberjusteringen på bakvagnen som kommer på måndag
så de blir väll lite svetsning där sen ska den upp, samma sak med framvagnsbalken och fjäderben och sånt. en del slip och spackling finns kvar oxå
men all rost är borta iaf
Men de kommer inte bli mycket gjort nu på en vecka för imorrn drar jag till Åre och krökar och åker skidor
Posted: 19 Mar 2008, 22:27
by P.Herrdahl
Har stått stilla här ett tag, mestadels pga att jag hoppar på nytt jobb efter påskveckan som det ser ut, kommer antagligen få gå på 5 skift så tiden till bilen kommer kanske bli lite mindre men förhoppningsvis lite mer stålar.
Har idag iallafall svetsat klart baljan bak så det är klart i skuffen med allt svetsande nu, sen har jag börjat slipa ner skuffluckan idag. Blev inga bilder för batterierna i kameran sinade ut och åkte i holken.