E28 turbo M50B25

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

bjorasen

Post by bjorasen »

i helgen har jag plockat av hela bakvagnen. Förhoppningsvis ska jag köpa en bakvagn från M535 redan imorgon.

Image

Har även rensat fjäderbenen och dom är inlämnade för att blästras just nu.
Image
Mvh///Christopher
535i -87
bjorasen

Post by bjorasen »

Har fått hem lite grejor nu i veckan och så har jag köpt lite nytt också :)

Köpte en bakvagn för några veckor sedan och denna lämnades in på blästring direkt. Hämtade den idag.. På bilden finns även konidämpare som jag har köpt som ska sitta bak. Lite defekta men det ska nog gå att fixa..
Image

Har även köpt en topp till motorn.. Det fattas en avgaskam så det blir läge att skaffa en insugare till..
Image

Och så har jag köpt nya bromsskivor fram. Det är M5 skivor 315mm. Vet inte om dessa kommer att användas så det är tänkt att jag ska ha 750 fyrkolvs ok och antagligen passar inte dessa till dom :(
Image

Nu ska allt målas och så ska jag få lite plastbussningar till bärarmarna sen ska allt monteras..
Mvh///Christopher
535i -87
M_Olsson

Post by M_Olsson »

Trevlig bil.. Ser riktigt bra ut det här.. Håller på å rensar min bil på matta just nu.

Skönt när dom är rostfria.. Har inte hittat en enda fläck på min än..

Lycka till med bygget..

MVh // matte
Clew

Post by Clew »

Hur sitter framvagnsbalken på e28?
E34ans tråg ska ju passa på e30 men undra om det passar på e28...
Annars om du tror att e36 passar bättre kan vi byta om du har lust, jag har e36 liggandes.
Lars Lengstrand
bjorasen

Post by bjorasen »

M_Olsson wrote:Trevlig bil.. Ser riktigt bra ut det här.. Håller på å rensar min bil på matta just nu.

Skönt när dom är rostfria.. Har inte hittat en enda fläck på min än..

Lycka till med bygget..

MVh // matte

Tackar! Har också börjat att skrapa lite mattor vilket inte är så jobbigt som alla säger :)

Clew wrote:Hur sitter framvagnsbalken på e28?
E34ans tråg ska ju passa på e30 men undra om det passar på e28...
Annars om du tror att e36 passar bättre kan vi byta om du har lust, jag har e36 liggandes.

Jag vet faktiskt inte heller om det passar men på E28:orna så sitter "baljan" i framkant på tråget men det visar väl sig när man ska hissa ner motorn. Om jag inte bygger om det som sitter där så kan vi kanske byta om E36:ans sitter bättre. Ska ta mig i kragen och få isär motorn nu så man kan måtta in blocket men just nu har jag lite problem med bulten till veven som sitter som berget
Mvh///Christopher
535i -87
bjorasen

Post by bjorasen »

Hallå.. Det har inte hänt så mycket dom senaste månaderna. Men jag har köpt på mig en hel del grejor till bilen iaf..

Köpte turbo förra veckan. En sprillans ny Holset HX50, blir nog lagom :)
Image
Image
Image

Sen har jag köpt flänsar till det kommande grenrörsbygget och så har jag fått tag på en insugningskam till. Ska försöka lämna in bakvagnen på pulverlack nästa vecka och lämna in toppen på portning..

Det var allt för nu..
Mvh///Christopher
535i -87
moonzhine

Post by moonzhine »

ser bra ut..fränt projekt..men vill se lite updates :)
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)

Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!

Mvh:Peter
0730468169
bjorasen

Post by bjorasen »

En liten uppdatering ska vi väl kuna ordna :)

Var i garaget i veckan och pillade lite med motorn. Rensade blocket på det mesta utom veven som fortfarande sitter som berget :/

Kolvarna som antagligen kommer att vara till salu. M50b25 icke vanos kolvar..
Image

Blocket som inte vill släppa ifrån sig veven. I övrigt ser blocket bra ut, inga vändkanter och honingsmärken kvar..
Image

Ett av vevstakslagren som har sett sina bästa dagar (sorry för lite dålig bild)
Image

Ska ta ett riktigt tag med veven nästa vecka så man kan lämna in blocket på deckning.. Ska också försöka få tag på M50B28 vev och kolvar så man kan börja sätta ihop motorn igen.

Tyvärr så börjar pengarna tryta lite grann då jag har varit tvungen att sluta jobba natt samt att jag och min sambo ska till Thailand en månad i jan/feb. Förhoppningsvis har jag fått tag på en ny nattjänst tills jag är hemma igen..

Det var allt för denna gång.
Mvh///Christopher
535i -87
Bäckis
Admin

Post by Bäckis »

Vi har en 2,8 vev och ev även kolvar om jag rotar lite.

Skicka ett PM om du vill handla.....
E34biturbo

Post by E34biturbo »

bjorasen wrote:En liten uppdatering ska vi väl kuna ordna :)

Var i garaget i veckan och pillade lite med motorn. Rensade blocket på det mesta utom veven som fortfarande sitter som berget :/

Kolvarna som antagligen kommer att vara till salu. M50b25 icke vanos kolvar..
Image

Blocket som inte vill släppa ifrån sig veven. I övrigt ser blocket bra ut, inga vändkanter och honingsmärken kvar..
Image

Ett av vevstakslagren som har sett sina bästa dagar (sorry för lite dålig bild)
Image

Ska ta ett riktigt tag med veven nästa vecka så man kan lämna in blocket på deckning.. Ska också försöka få tag på M50B28 vev och kolvar så man kan börja sätta ihop motorn igen.

Tyvärr så börjar pengarna tryta lite grann då jag har varit tvungen att sluta jobba natt samt att jag och min sambo ska till Thailand en månad i jan/feb. Förhoppningsvis har jag fått tag på en ny nattjänst tills jag är hemma igen..

Det var allt för denna gång.

Any updates I am interested in this project :D
Image
Post Reply