Page 2 of 2
Posted: 14 Jan 2006, 10:41
by MrQuickzilver
Det finns inga siffermärkningar på fördelaren men jag tror d e den som är närmast termostaten på bilden? ...är väl bara o testa o vrida runt den för hand för o se om d funkar som d ska?
Posted: 14 Jan 2006, 14:01
by Chrille
Är det ja som är dum nu? men du ser väll vilken tändkabel som går till 1:ans cylinder, kablarna är ju numrerade...
Posted: 14 Jan 2006, 21:35
by MrQuickzilver
Fick ihop det tillsist men inte fasen går motorn för d...inget komp på nån cyl om man ska lita på biltemas komptestare?
Nån som har en M40 motor till en billig peng över så säg till...
Om man skulle komma över en M40B18 ist för B16 är det bara att slänga i den o byta databox eller skiljer d nåt annat?
Posted: 14 Jan 2006, 23:59
by Chrille
Usch, tråkigt
Ja tror du kan köra med 1,8 me box från 1,6...
Lycka till, ja lider med dig...
Posted: 15 Jan 2006, 00:21
by MrQuickzilver
Sånna motorer e ju inte så dyra som tur e! ...o bättre denna än M20n när den blir klar!
Posted: 16 Jan 2006, 15:42
by MrQuickzilver
Nån som bytt motor från M40 till M43 i e36? Hur funkar d me kabelhärvor och liknande tex?
...M40 verkar ju va en riktig skitmotor...
Posted: 16 Jan 2006, 20:07
by MrQuickzilver
Posted: 25 Jan 2006, 21:33
by rotrex-vr6
kan meddela att bilen går igen!
Posted: 25 Jan 2006, 22:04
by MrQuickzilver
Bytte bara toppen på den, blev inget motorbyte...