Page 2 of 2

Posted: 14 Jan 2006, 10:41
by MrQuickzilver
Det finns inga siffermärkningar på fördelaren men jag tror d e den som är närmast termostaten på bilden? ...är väl bara o testa o vrida runt den för hand för o se om d funkar som d ska?

Posted: 14 Jan 2006, 14:01
by Chrille
Är det ja som är dum nu? men du ser väll vilken tändkabel som går till 1:ans cylinder, kablarna är ju numrerade...

Posted: 14 Jan 2006, 21:35
by MrQuickzilver
Fick ihop det tillsist men inte fasen går motorn för d...inget komp på nån cyl om man ska lita på biltemas komptestare? :?
Nån som har en M40 motor till en billig peng över så säg till...

Om man skulle komma över en M40B18 ist för B16 är det bara att slänga i den o byta databox eller skiljer d nåt annat?

Posted: 14 Jan 2006, 23:59
by Chrille
Usch, tråkigt :(

Ja tror du kan köra med 1,8 me box från 1,6...

Lycka till, ja lider med dig...

Posted: 15 Jan 2006, 00:21
by MrQuickzilver
Sånna motorer e ju inte så dyra som tur e! ...o bättre denna än M20n när den blir klar! :lol:

Posted: 16 Jan 2006, 15:42
by MrQuickzilver
Nån som bytt motor från M40 till M43 i e36? Hur funkar d me kabelhärvor och liknande tex?

...M40 verkar ju va en riktig skitmotor...

Posted: 16 Jan 2006, 20:07
by MrQuickzilver
Inte konstigt d inte va nån kompression! ...Lite fel vinkel på ventilerna... :lol:

Image

Image

Image

Ser ut som bottendelen klarat sej så d räcker kanske o smälla dit en "ny" topp, eller va tror ni?

Posted: 25 Jan 2006, 21:33
by rotrex-vr6
kan meddela att bilen går igen!

Posted: 25 Jan 2006, 22:04
by MrQuickzilver
Bytte bara toppen på den, blev inget motorbyte...