M54B30 funderingar kompsänkning, koppling, styrsystem

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Jesper Mäki
Posts: 76
Joined: 19 Sep 2011, 18:01
Location: Kardis

Re: M54B30 funderingar kompsänkning, koppling, styrsystem

Post by Jesper Mäki »

Ecumaster verkar ju onekligen som ett bra alternativ å priset gör ju inte saken sämre.
Instrumenteringen styrs ju via can, grejen är väl bara att "programmera" det så det funkar?
Det lilla jag kan om can så har jag förstått att alla funktioner har olika "adresser"/kommandon för att de ska aktiveras/fungera?
PnP var också pågång från ecumaster som jag förstått?
BMW E46 330i M54B30 turbo
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=92333" onclick="window.open(this.href);return false;
antizz
Posts: 54
Joined: 21 Aug 2011, 17:00

Re: M54B30 funderingar kompsänkning, koppling, styrsystem

Post by antizz »

Håller också på att bygga E46 M54b25. Det jag har huvudvärk över är inkoppling av sprut. Lutar åt EMU.

Ska man riva ner all el och bygga nytt eller går det på något relativt enkelt sett att koppla in på original härvan med det mesta fungerande?

Någon som har något schema eller liknande att dela med sig av?
Post Reply