Fadde_e30 wrote:Bmw-slangen: Skulle blocket inte hålla tätt nu så kommer det så klart att slängas och då följer nog ARP bultarna med i soporna, redan dragit dom 3 ggr så kanske lika bra med nya om jag skaffar ett nytt block. Ang. gängtätningen så fick jag den av en som provat den flertal gånger och den ska tåla värme/glykol/olja osv. Återstå att se
Nisse: Jaaaa veeet.. Blev en redig käftsmäll när jag kom på det samma kväll som ja rev, men då var det för sent.. Så om nån har ett verktyg som jag kan få rita av så hojta till!
Om du inte har hittat verktyg än så har t-parts ett verktyg
Yes jag köpte ett sånt verktyg! Nån som vet hur många mm ventilerna står öppet med detta verktyg då t-part själv vägrar säga? Och när ni nollar era motorer, snurrar ni dom som klockan om ni står framifrån? Tänkte så kedjan blir spänd rätt.
Hej.
Om blocket har sprickor över alla bulthålen så kör absolut inte med blocket.
Oljetrycket försvinner vid lite ladd o hårdare körning.
Det blir att flexa i ramlagrena.
Loggat ända ned till 0.2kg oljetryck med detta fenomen.
Mvh Rikard
Rocket och eklundrikard77, tack för era svar! För den nyfikne så chansade jag och testade blocket och än så länge verkar det funka! Körde några repor i dynon direkt efter den byggdes ihop och oljetrycket såg bra ut även på fullt ladd.