Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 20 May 2016, 15:57
Snbbkurs:
https://youtu.be/HkPFZWd8wj4 " onclick="window.open(this.href);return false;
Det sänker insugstempen effektivt. Gör det mer knackbeständigt och tillåter mer tändning.
Bara roliga grejor alltså
Silverboy
Posts: 1568 Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge
Post
by Silverboy » 21 May 2016, 13:00
Bullen! wrote: Snbbkurs:
https://youtu.be/HkPFZWd8wj4 " onclick="window.open(this.href);return false;
Det sänker insugstempen effektivt. Gör det mer knackbeständigt och tillåter mer tändning.
Bara roliga grejor alltså
Det styrs fint från sprutet eller är det en stand-alone grej?
Vad händer om man kör tomt?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 21 May 2016, 15:30
Det har egen mappsensor och styrning. Och är kopplat till sprutet. Så på låg nivå eller annat fel så går den på en annan mapp.
Silverboy
Posts: 1568 Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge
Post
by Silverboy » 21 May 2016, 22:45
Dum fråga: vart köper man metanolen?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 21 May 2016, 23:06
Hos lokala ProMod teamet. Eller av dem som kör speedway. Eller i hobbybutiker som säljer RC bilar.
r.ivars
Posts: 3550 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 03 Jun 2016, 06:55
har du provat med mettissprutet?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 03 Jun 2016, 07:47
Nej. Cerveza ska få en lucka i schemat så jag kan slinka in och justera det ordentligt i dynon. Han flaggade för denna helgen om inget oförutsett inträffar för nån av oss.
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 06 Jun 2016, 07:56
Innan hade jag 832hk/973nm. Turbon ville inte ge mer, maskin svarade inte på tändning och spridarna sniffade på 100%. Nu med vatten/metanol injektion så blev det nästan 100hk och 100nm mer. Och istället för att öka IAT från 20° till 63° så steg det bara 5° på en pull. Maskinsvarade jättebra på tändning och vi fick plocka av mycket soppa. Spridarna ligger på ~80% nu.
Så nu köper ni ett sånt allihop.
J.Eklund
Posts: 190 Joined: 20 Dec 2008, 14:30
Location: Vimmerby
Post
by J.Eklund » 06 Jun 2016, 12:06
Visst var man säker på att det skulle bli skillnad, men jag trodde inte det skulle bli sån jäkla skillnad!
Måste flika in att du har fått till helheten på den där bilen så jävla rätt.
Skulle sagt det på Emmaboda, men då gick vi om varandra.
"Happiness is a Hot VW"
Hot VW's by Brorsson
Du är saknad!
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 06 Jun 2016, 12:17
Ja den blev bra. Jag byggde ju den för 400hk (
) och då så behåller man ju allt ganska enkelt.
Silverboy
Posts: 1568 Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge
Post
by Silverboy » 06 Jun 2016, 14:42
Du kör med metanol på tanken? Hur mycket går det åt? Typ hur många pull i bänken på en tank?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
m3micke
Posts: 195 Joined: 13 Feb 2011, 09:27
Location: trondheim Norge
Post
by m3micke » 06 Jun 2016, 16:23
Beror på hur du kör
Men ca 1 da på bana räcker en tank
Ja har kört med detta ca 5 år funkar bra !
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 06 Jun 2016, 20:44
Silverboy wrote: Du kör med metanol på tanken? Hur mycket går det åt? Typ hur många pull i bänken på en tank?
18 pull i bänken tog bara 2-3cm i tanken. Så det går inte så många liter per sommar.
Silverboy
Posts: 1568 Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge
Post
by Silverboy » 07 Jun 2016, 03:48
Wow.. inte som NOS direkt altså..
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
JimmyA
Posts: 1589 Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba
Post
by JimmyA » 09 Jun 2016, 10:42
Hur pass bra funkar det om man väljer att bara köra med vatten i tanken för enkelhetens skull? Låter helt klart intressant det där.
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
Bullen!
Posts: 1614 Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp
Post
by Bullen! » 09 Jun 2016, 11:21
Du kan slå i spolarvätska. Sjukt effektivt det också.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 09 Jun 2016, 13:11
Man borde skaffa en sån där extratank som fanns till E30, då kan man ju köra flera år utan att fylla på
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.