TheMan wrote:Du ser ut och ha en port som du antingen sätter en mätare i eller så sätter du en givare där som du sen kopplar till sprutet så kan du logga det i sprutet
Ah hittade precis de efter ja skrev! alltid undrat va den porten va till!
Dennis Gustavsson
Snickare
Eskilstuna
0709-676107
Brukis: Audi A4 avant 2.0tsfi quattro -07 steg 1 (265hk)
Leksak: Bmw e30 coupe -87 (projekt m20b25 turbo)
TheMan wrote:Synd o förstöra ett fint filter, köp hem en 30 graders alu böj i rätt dimention och kapa av, sen sätter du silikonslang mellan rör och turbon.
Förstöra en fin turbo menar du väl? Har gött sönder turbos pga sånn montering..
Ja då har man kommit en bit till. Följande har hänt.
bilen färdigställdes och skickade iväg på installation av sprut,mappning och diverse elarbete.
vred om och de skramla lite granna om bilfan, ras. Upp på trailern och hem igen.
En m6 mutter hade trillat ner och kilat fast sig mot drevet på oljepumpen, till följd av kamremmen kuggade över 10 kugg.
Ventilerna besökte kolvarna och knäckte 5/6 vippor på insugssidan. Ventilerna klarade sig iaf. (Tacka Gud för klena vippor på m20 spisen )
Samtliga saker bytta som gick sönder, ihopsatt. Provstartad och provkörd. Denn gången lirar allt lite bättre.
Mappning sker om 2v på fredag 16 sep.
Dennis Gustavsson
Snickare
Eskilstuna
0709-676107
Brukis: Audi A4 avant 2.0tsfi quattro -07 steg 1 (265hk)
Leksak: Bmw e30 coupe -87 (projekt m20b25 turbo)
Kom hem efter en jobbvecka med en pöl glykol på garagegolvet. Efter lite undersökning så visade sig att de droppade delvis från v-bandsklämman på min wg. som i sin tur leder upp till 6ans avgasport. bort med turbon och grenröret är fullt, eller iaf 6,ans rör..
Så med en lågkvalifiserad gissning så är toppen sprucken. Den läckte i samma hörn innan raset med men då trodde ja de va packningen som inte va tät. De visade sig nog va lite fel.
Har en till topp liggades som är svetsad men den skall fan provtryckas innan den går iväg på mirafräsning! Men de blir en senare historia, nu åker den in i garaget tills våren kommer. Eller ja den har knappt kommit ut så den får alltså stå kvar!
Ett steg fram och 4 tillbaka..
Dennis Gustavsson
Snickare
Eskilstuna
0709-676107
Brukis: Audi A4 avant 2.0tsfi quattro -07 steg 1 (265hk)
Leksak: Bmw e30 coupe -87 (projekt m20b25 turbo)
Full fart på jobb och hemma. Nyss köpt ny kåk med mera möjligheter till större verkstad osv så de blir lugnt med bilen iaf tills nästa sommar. Då åker hela motorn ur för byte av stakar, kolvar, vev osv.
Nu blir de smitt!
630 spridare blir 1260.
Stakar blir spm h profil
Kolvar CP
2,7 vev
Stödgördel
En till bränslepump (dubbla 044) samt ny pump som matar catchen.
Nya toppen provtrycks sen åker den iväg på mirafräsning.
Över till den toppen skall de z45, steg 2 ventilfjädrar, mirafräst.
M21 pump
Kommer köra vidare på hx40 super med #14 hus å se hur pass mkt de mäktar med.
Så händer lite men inte så mkt på byggsidan liksom
Dennis Gustavsson
Snickare
Eskilstuna
0709-676107
Brukis: Audi A4 avant 2.0tsfi quattro -07 steg 1 (265hk)
Leksak: Bmw e30 coupe -87 (projekt m20b25 turbo)