Den siste idioten är inte född ännu. Finns väl säkert någon som betalar såna höga summor.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vad är en m3 e30 turbo värd?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Vad är en m3 e30 turbo värd?
Helt klockrent svar!Johanswe wrote:När ni ger prisexempel ge istället exempel på bilar som blivit sålda, om jag lägger ut en m3a på blocket för 600.000 är alla m3or värda det?
Den m3 e36 3.2 som låg på blocket för 249 000 gör ju att min bilpark ökar bra i värde direkt
En helt original m3e30, svensksåld med låga dokumenterade miltal och bra utrustad i kanonskick kan man säkert få en köpare som är villig att betala runt 300k för. Sådana bilar skall vara helt i originalskick då det är svårt att få tag på delar till dem. När jag sålde min m3e30 svensksåld 87 med ALLT godis som alla pratar om (ingen motor och låda) tog det nästan 9 månader innan rätt köpare kom. Gällande priset så var det ungefär vad man fick alla extra delar för...
//AL
Mobil: o701-812737
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
M2C+
M3e46 SMGII
V90CC
XC70II D4
Håller med i ditt resonemang.-AL- wrote:Helt klockrent svar!Johanswe wrote:När ni ger prisexempel ge istället exempel på bilar som blivit sålda, om jag lägger ut en m3a på blocket för 600.000 är alla m3or värda det?
Den m3 e36 3.2 som låg på blocket för 249 000 gör ju att min bilpark ökar bra i värde direkt
En helt original m3e30, svensksåld med låga dokumenterade miltal och bra utrustad i kanonskick kan man säkert få en köpare som är villig att betala runt 300k för. Sådana bilar skall vara helt i originalskick då det är svårt att få tag på delar till dem. När jag sålde min m3e30 svensksåld 87 med ALLT godis som alla pratar om (ingen motor och låda) tog det nästan 9 månader innan rätt köpare kom. Gällande priset så var det ungefär vad man fick alla extra delar för...
//AL
Jag har sålt 3 st M3 E30 de senaste åren och det är inte så att de blir sålda på 1 vecka utan man får alltid vänta på rätt köpare. I mitt fall så gick en till Norge, en till Danmark och en till Sverige. De flesta som är villiga att betala dessa (för mig överpriser) för bilarna är samlare. Och då är det originalskick som gäller i stort sätt. Tunade bilar är mycket svårare att sälja och som några nämnt så är det i princip lika bra att plåtbredda en E30 om man ska vråltuna en M3 E30.
jag fick 150k för min äkta m3 e30 (bäckis gamla) utan motor, låda och sprut.
http://www.garaget.org/?car=179259" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=179259" onclick="window.open(this.href);return false;