Page 2 of 2
Re: vässa BMW 330xd
Posted: 31 Jan 2016, 01:11
by Nisse Järnet
Du får slita ut "knuten" som sitter kvar i diffen. Sen bör du kunna använda inre knuten från höger också om du plockar isär den och använder ytterdelen från vänstersidan tillsammans med innanmätet från högersidan tex. Vågar dock inte lova att det går till 100% då jag inte hållt på med just E46 awd innan.
Ja den slutar driva helt då fördelningslådan är öppen på E46xi.
Ja du kan lossa clipset och sen dra av allt från axeln.
Re: vässa BMW 330xd
Posted: 31 Jan 2016, 16:27
by JWSE30
Tack för bra info nisse!
Skönt att hör att fördelningslåda troligtvis är frisk då!
Nisse Järnet wrote: Sen bör du kunna använda inre knuten från höger också om du plockar isär den och använder ytterdelen från vänstersidan tillsammans med innanmätet från högersidan tex.
Lite osäker vad du menar här men tolkar det som att jag kan ta en högeraxel med knut om jag inte hittar en vänster och ta knuten från den högra och använda på vänster sida ?
Re: vässa BMW 330xd
Posted: 31 Jan 2016, 23:18
by Nisse Järnet
Svårt att förklara
Men själva ytterdelen av inre knuten måste vara rätt sida då dom är olika. Dock är innanmätet i knutarna samma samt även axlarna. Så plockar du över innehållet i inre högra knuten till inre vänstra så funkar det.
Hajjar du?
Re: vässa BMW 330xd
Posted: 03 Feb 2016, 10:55
by JWSE30
Tror jag hänger med, får börja plocka med det så kanske det ger sig. Inte omöjligt att jag återkommer med fler frågor
Mvh
Re: vässa BMW 330xd
Posted: 03 Feb 2016, 23:10
by JWSE30
Ännu en fråga!
Är det några problem att sänka bilen (tänker på fyrhjulsdriften)?
Ska inte åka runt och skrapa underrede utan hade tänkt mig en mer "korrekt sänkning" alltså typ 50/40.
Mvh
Re: vässa BMW 330xd
Posted: 05 Feb 2016, 17:41
by Nisse Järnet
Verkar vara rätt lugnt men håll koll på drivknutsdamaskerna.