Page 2 of 2
Re: Bmw m3 e46 kompressor [Bildfråga 27/2]
Posted: 28 Feb 2015, 23:31
by FoX
rockker wrote:Verkar vara rätt som du gjort om man jämför med denna bild.
Tack!
stötte på lite andra problem idag när jag försökte montera subframen.
jag har som sagt köpt strongflex bussningar till bilen. Monterat dessa, med 0 monteringasanvisningar. SAmtidigt som jag tycker att dom bara kan sitta på ett sätt.
men börjar fundera om något är fel.
som det är nu så kan bussningen inte "nå" till karossen. "Brickan/muttern" på BMW specialskruven bygger för mycket.
Jag fattar inte, vänder jag på bussningen finns det en större fas, men som det syns på bilderna så är bussningen urfräst för att passa som den sitter.
Eller är det så illa byggt att subframen ska "hänga löst" i skruvarna?
Min polare byggde med powerflex och se ser inte alls ut såhär, de hade en riktig urfasning som rymde "muttern".
Re: Bmw m3 e46 kompressor [ny Bildfråga 28/2]
Posted: 28 Feb 2015, 23:43
by rockker
Den där skruven med "bricka", ska inte den gängas upp ända mot karossen?
Det känns mest logiskt tycker jag iaf
Re: Känsliga läsare undanbedes!
Posted: 28 Feb 2015, 23:49
by rockker
Fanns ju tillomed bild på hur det satt innan...
FoX wrote:
Re: Bmw m3 e46 kompressor [ny Bildfråga 28/2]
Posted: 01 Mar 2015, 00:03
by FoX
rockker wrote:Den där skruven med "bricka", ska inte den gängas upp ända mot karossen?
Det känns mest logiskt tycker jag iaf
jag hoppas du skojar?
Bilden är bara för att visa vilken skruv jag syftar på.
På bilden är den i skruvad med 2 gäng.
Re: Bmw m3 e46 kompressor [ny Bildfråga 28/2]
Posted: 01 Mar 2015, 02:06
by ToTTeN
Skit bussningar tycker jag. När jag hade de så la jag en bricka lika tjock som nyckelfattningen runt runt "skallen"
Hoppas du förstår
Re: Bmw m3 e46 kompressor [ny Bildfråga 28/2]
Posted: 01 Mar 2015, 12:24
by xelerator
På andra BMW modeller samt org på e46 m3 sitter väl den större delen av bussningen på undersidan samt med metallbricka som stöd. Nu sitter den på översidan.
Precis som du säger så kommer bakvagnen hänga i skruven nu. Särskilt med tanke på att nyckelfattningen på skruven ser till att bussningen inte ens ligger an mot karossen = inte bra.
Hur ser andra sidan av bussningen ut?
Fick du inte med stålbrickor?
Vad säger tillverkaren?
Re: Bmw m3 e46 kompressor [ny Bildfråga 28/2]
Posted: 02 Mar 2015, 12:43
by FoX
ToTTeN wrote:Skit bussningar tycker jag. När jag hade de så la jag en bricka lika tjock som nyckelfattningen runt runt "skallen"
Hoppas du förstår
Jag gillar faktiskt materialet, det är inte stenhårt. Det är som powerflex fast lite hårdare. Passar mig ganska bra.
Som det är nu så förstår jag inte hur det är tänkt. Hur ska det sitta?
Re: Bmw m3 e46 kompressor [ny Bildfråga 28/2]
Posted: 02 Mar 2015, 12:45
by FoX
xelerator wrote:På andra BMW modeller samt org på e46 m3 sitter väl den större delen av bussningen på undersidan samt med metallbricka som stöd. Nu sitter den på översidan.
Precis som du säger så kommer bakvagnen hänga i skruven nu. Särskilt med tanke på att nyckelfattningen på skruven ser till att bussningen inte ens ligger an mot karossen = inte bra.
Hur ser andra sidan av bussningen ut?
Fick du inte med stålbrickor?
Vad säger tillverkaren?
Följde inte med något mer än bussningen och stålhylsor.
Jag har pratat med åf och han skulle kolla med tillverkaren och återkomma med svar.
Annars går jag med tanken att sätta en skruv och bricka och dra fast (samma som det är bak)
Samtidigt som jag inte kan släppa tanken: Bmw tog fram denna konstruktion av den anledning vilken?
Re: Bmw m3 e46 kompressor [ny Bildfråga 28/2]
Posted: 02 Mar 2015, 15:34
by TreLingon
Konstruktören var väl full antagligen denna dag ?
Re: Bmw m3 e46 kompressor [UPPDATE 29/4]
Posted: 29 Apr 2015, 16:40
by FoX
Lång tid sen senaste uppdaten.
Tillverkaren sa att det ska vara så.. Bull shit säger jag.
Jag satte upp Bmw special pinbulten i svarven och tog av 1 mm, nu passar den perfekt.
Bakvagnen upp, på plats.
Nu till det tråkiga.
Jag har haft kontakt med en kille som var med och drev Jaws motorsport (som gjort kompressorkittet)
Han sa att jag skulle höra av mig i vår när det var dax att komma och mappa.
Nu hör jag av mig och det han har verken tid eller möjlighet. Han tipsar som Turbocenter sthml.
Ringde dit för någon vecka sedan, fick ett jätte trevligt bemötande. Det var inga problem, vi löser det.
Sen ville han att jag skulle kolla med hans mjukvaruexpert så att de kunde hålla vad han lova.
- höre av mig till honom. Han sa sig kunna fixa det men med mycket suck och stön... Men de hade ändå inte tid förrän i höst
Så nu skiter jag i den här jävla bilen. Plockar ihop den och rulllar ner den i ladan så får han stå där och skämmas hela sommaren.
Se om jag konverterar den till manuell och monterar ett maxxecu istället.