Blårök vid växling

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Forsberg
Posts: 215
Joined: 30 Jun 2011, 21:07
Location: Köping

Re: Blårök vid växling

Post by Forsberg »

TreLingon wrote:Du tack och bock !

Btw.... Din bil är äckligt detaljerad och välbyggd bara så du vet 8)

Riktigt imponerad ! Hatten av, läste nyss hela tråden :)
Tackar så hemskt mkt:) nu ser man fram emot sommaren så man får köra lite:)
Forsberg
Posts: 215
Joined: 30 Jun 2011, 21:07
Location: Köping

Re: Blårök vid växling

Post by Forsberg »

Pitabroed wrote:Hade själv en fundering om att sätta en 25mm anslutning i tråget breve oljestickan, istället för att bara ventilera i ventilkåpan. Flertalet motorer är ju byggd enligt den principen original och det borde väl ventilera bättre på det viset?

På m50 funkar det nog ganska bra att enbart ventilera i ventilkåpan tack vare att det är öppet från tråget där kamdrivningen går..på tex en volvomotor hade det nog inte funkat alls att bara ventilera i ventilkåpan:)
Post Reply