Page 2 of 7
Posted: 23 Nov 2005, 11:13
by Bäckis
Blir ju inte mer ryt med förgasare? Det där en gammal gubbskröna som är allt annat än sann.
Sprut är ALLTID bäst.
Posted: 23 Nov 2005, 11:30
by wuffee
Hmm, nja, de där är de väl delade meningar om iof..
Vet personer som bytt från förgasare till insprut och missat hk men fått bättre register. Vet också att Kent Karlssons från motordesign sweden får ur mer hästar ur sin 3liters evo motor med mikuni än med insprut. DOCK kan man få ett bättre register kanske, men han får inte ur samma toppeffekt.
(Har inte sett någon effektkurva så jag kan inte säga hur de ligger till där. bara sett toppeffekt)
Kan väl kanske vara handhavande fel på de som ställer in insprutet också.
mvh
uffe
Posted: 24 Nov 2005, 13:07
by Mika Häkkinen
Bäckis wrote:Blir ju inte mer ryt med förgasare? Det där en gammal gubbskröna som är allt annat än sann.
Sprut är ALLTID bäst.
Blev så nöjd med Autronicen så det byter jag inte bort..
Posted: 24 Nov 2005, 16:34
by jan_tic
Coolt med sugis
Hoppas att du når uppåt 300 gränsen
En liten fråga var hittar man rullvippor till m20?
ca pris på dom?
www.bly-foto.se
Posted: 24 Nov 2005, 16:36
by bmwpatrik
jan_tic wrote:Coolt med sugis
Hoppas att du når uppåt 300 gränsen
En liten fråga var hittar man rullvippor till m20?
ca pris på dom?
www.bly-foto.se
Här:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=108
Posted: 24 Jan 2006, 10:48
by Mika Häkkinen
Posted: 24 Jan 2006, 11:38
by Doni
Använder du original bensintanken? Hur tänker du lösa problemet med högra sidan bakbärarmens svetsning. Svetsningen som sitter tvärsöver bärarmen trycker på slangen som man fyller på tanken ifrån. Om du prövar så ser du vad jag menar.
Posted: 24 Jan 2006, 12:22
by wuffee
Blir de märkbar skillnad med alla dessa stag eller är de bara "ut i fall att"?
mvh
Uffe
Posted: 24 Jan 2006, 16:51
by Bistec
Blir nog ett trevligt bygge....
Vad ska du använda för kam ?
Posted: 25 Jan 2006, 11:02
by Mika Häkkinen
Doni wrote:Använder du original bensintanken? Hur tänker du lösa problemet med högra sidan bakbärarmens svetsning. Svetsningen som sitter tvärsöver bärarmen trycker på slangen som man fyller på tanken ifrån. Om du prövar så ser du vad jag menar.
De är inlämnade på pulverlack just nu.Får se hur det passar när jag ska montera dem,tar de i orig. slangen löser jag det med en annan slang och eventuellt en rörböj..
Posted: 25 Jan 2006, 11:04
by Mika Häkkinen
Bistec wrote:Blir nog ett trevligt bygge....
Vad ska du använda för kam ?
Har en 280 graders kam just nu men ska byta till en 304 graders Schrick till sommaren..=)
Posted: 25 Jan 2006, 11:15
by Strandholm
om det ändå hade varit en touring!!
Posted: 25 Jan 2006, 11:17
by M3JONAS
På Z3 bärarmarna som har dessa förstärkningar original så sitter stagen under den pressade kanten.
Posted: 25 Jan 2006, 11:48
by Misano
Fränt med sugmotor! De två första bilderna känner jag igen från träffen i Karlstad!
Posted: 25 Jan 2006, 13:07
by Mika Häkkinen
Misano wrote:Fränt med sugmotor! De två första bilderna känner jag igen från träffen i Karlstad!
Stämmer bra,var dit en sväng.Får hoppas det blir en träff i sommar igen..=)
Posted: 26 Jan 2006, 22:19
by Misano
Ja det får vi hoppas! Ser fram emot att se och höra din bil! Hoppas själv kunna deltaga med min 325 i sommar.