Jag åker med original ventiler i vanostoppen, IV inre fjädrar, PPF´s yttre och deras retainers. M50B28 Vanos med en 6765 Precision snurra.
Förra året hade jag 706 whp 911 wnm vid 2 bar med original vanos kam på insugssidan och IV insug på avgassidan, Varvade 7000 rpm (inte värt att varva mer pga effekten dör ut på varv med de kammarna).
I år åker jag samma recept fast med PPF´s Z27 vanos kam och Z2 på avgassidan, blev en jävla skillnad i effekt och register tycker jag (märks en jävla skillnad i körbarhet mot förut). Gav 776 whp 948 wnm vid 2 bar och varvar 7500 rpm.
Vet att med 3L vev ska man inte varva så mycket pga det blir dålig vevstaksgeometri, Hur mycket vet jag inte. Nu har du mitt recept och nu vet du vad jag varvar. Nu får du bara fundera ut själv hur du ska göra och ska du köra med 3L vev så kan du ju fråga Ärtan, för han vet nog vad som är vettig att varva
