Bmw M535i Turbo | S38 Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

blidd

Re: Bmw M535i Turbo

Post by blidd »

Det blir fint dehära :D
e30 "m3" m50b28 turbo! 486whp/590wnm
e30 touring
e30 Drifter pågång 2016!! (m20b27)
Emppu

Post by Emppu »

Jo man får ju hoppas.. :D börjar inte kännas allt för långt bort nu!
meijer

Post by meijer »

ser riktigt bra ut :) har en m30 turbo som ska i en e28 om jag får tag i en bra bil :)
Joacim Meijer
Emppu

Post by Emppu »

meijer wrote:ser riktigt bra ut :) har en m30 turbo som ska i en e28 om jag får tag i en bra bil :)
Jo det är ju att hitta de som inte är rostiga vilket tyvärr är svårt, tur att min gått kring 20 år i Gällivare så rost är det inte mycket.. :D
Emppu

Post by Emppu »

Image
Blocket toppdeckat och målat, tänkte hona idag men vart så kyligt så får nog knappt upp någon värme alls i garaget.
Image
Tömde även en flaska PlastiKote färg på insuget.. :)
Alla vet ju att bilen går fortare av svart färg. :D

Funderar däremot hur jag ska göra med fälgarna då de är så förbannat breda, 11" och jag är inte direkt den stretch-älskande killen, ska man bort med stretchen så är det ju 275/285 breda däck som gäller, och då är ju frågan om en e28 klarar så breda dimensioner utan att valsa skärmar vilket jag inte heller vill :shock:
Emppu

Post by Emppu »

Image
Bilen framdragen och inknuffad i garaget.

Image
Fått tina av lite bättre, skruvade av futurorna på en sida och tänkte börja rengöra M5 oken jag skaffat mig imorgon, samt hona blocket.

Även gjort urtagen i kolvarna idag, gick hyffsat bra, lite problem med markeringarna bara men tillslut så fick jag vettiga i samtliga kolvar.
Bara stifta veven vilket jag kanske gör imorgon också kvar innan det börjar sättas ihop.. :)
Emppu

Post by Emppu »

Image
Urtag, blev lite mindre taget på de första på avgasventilernas(markeringsproblem så vågade inte ta mer) men det räcker nog iallafall.
Passade även på att hona blocket :) Tyckte det blev rätt bra då senast jag honade något var i första året på gymnasiet och det börjar bli några år sedan... :)
Image
Image
Image

Dock har dagen gått åt skogen då jag skulle klättra in i motorutrymmet och kolla vad det stod för nummer på slavcylindern(då den verkar vara trasig också), då hörde jag plötsligt ett krashande ljud, mycket likt en Z3 som faller från en meters höjd mot ett betong golv, och så var ju fallet.
Image
Image
Emppu

Post by Emppu »

Har inte hänt alldeles för mycket på ett tag här, varit upptagen helgerna med att supa i Levi och jobba, men införskaffade mig en strobbare! Och enligt vanlig standard så köper man den mest ångestframkallande prismässigt :hihi:
Image

Nåväl, tänkte ta ett ryck i helgen då man tar helg redan på torsdag. :thumbright:
tettzon

Post by tettzon »

fint projekt å riktigt snygg haj, ös på! :)
Emppu

Post by Emppu »

tettzon wrote:fint projekt å riktigt snygg haj, ös på! :)
Man får tacka! Hade tänkt börja sätta ihop motorn under helgen om det går som planerat. Man får väl hoppas det blir något av det.. :D
jfrostdahl

Post by jfrostdahl »

Dock har dagen gått åt skogen då jag skulle klättra in i motorutrymmet och kolla vad det stod för nummer på slavcylindern(då den verkar vara trasig också), då hörde jag plötsligt ett krashande ljud, mycket likt en Z3 som faller från en meters höjd mot ett betong golv, och så var ju fallet.

Hur gick det där till??? :shock:
Emppu

Post by Emppu »

jfrostdahl wrote: Hur gick det där till??? :shock:

Om du tänkte slavcylindern så har jag inte en blekaste aning :) såg att den ville fjädra ut när jag skruvade lös den men tänkte att det skulle ta stopp, tydligen inte.. :lol:
Z3an däremot har jag bara ren otur med.. :|
jfrostdahl

Post by jfrostdahl »

Emppu wrote:
jfrostdahl wrote: Hur gick det där till??? :shock:

Om du tänkte slavcylindern så har jag inte en blekaste aning :) såg att den ville fjädra ut när jag skruvade lös den men tänkte att det skulle ta stopp, tydligen inte.. :lol:
Z3an däremot har jag bara ren otur med.. :|
det var z3an jag tänkte på. :?
Emppu

Post by Emppu »

För att klargöra ytterligare så är det en Sony Z3 telefon hehe. Vet inte riktigt, hade i byxfickan och för dagen utan skydd, då gled den ut ur fickan när jag klättrade över grillen :shock:
jfrostdahl

Post by jfrostdahl »

Emppu wrote:För att klargöra ytterligare så är det en Sony Z3 telefon hehe. Vet inte riktigt, hade i byxfickan och för dagen utan skydd, då gled den ut ur fickan när jag klättrade över grillen :shock:
Haha, okej, jag tänkte på en BMW z3 :D :lol:
Emppu

Post by Emppu »

Haha, kom på att jag glömt skriva att det var en telefon :lol:
Jonnieboy

Post by Jonnieboy »

fint projekt! :D
Post Reply