Page 2 of 4
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 31 Aug 2014, 23:28
by TheLeaf
Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Okej, får fundera på de.
Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 01 Sep 2014, 21:48
by Pimplaren
TheLeaf wrote:Pimplaren wrote:Du ska köra m30b35 från e34 eller e32, de blocket är "de bästa" till s38byggen, dock krävs lite mod men inget stort!
Ventiler funkar med original men känns väl fel o kasta i större och nya fina
Turbo är pilligt, 7675 med största avgashuset bottnar runt ca 950whp har jag för mig, nästa steg bli 8285r =)
Pumpar kan du köra 3st 044or ! men dom bygger rätt mkt värme i systemet..
1600-2000-2200cc spridare lär du ha!
Gigantisk griffinkylare och GTR icn
=) KÖTTA!
Vad är de för modds som krävs för att få de att passa? Varför Känns de fel med större och nya ventiler?
Vill helst inte ha 3st pumpar har hellre 1 stor pump och kanske en 044 som matar catchen.
Turbon är ej bestämd men står nog mellan precision och Garret gtx
Är griffinkylaren och gtr icn bäst?
Hahaha, satt o skrev på jobbet...menar att de Inte känns fel o brassa i nya ventiler, om man ändå ska ha mos o varva
En stor pump blir pilligt, kan funka med styrning osv.
En så stor griffin som du får platse med är bra skit
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 01 Sep 2014, 21:50
by Pimplaren
TheLeaf wrote:Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Okej, får fundera på de.
Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?
De är väl borrning efter kolvar, tror bröstkåpan passar dirr, dock sitter en retur från toppen på sidan av blocket, den finns ej på m30
man måste fräsa lite för att få till de!
Går säkert att få till de med AN koppling o slang
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 01 Sep 2014, 22:40
by TheLeaf
Pimplaren wrote:TheLeaf wrote:Pimplaren wrote:Du ska köra m30b35 från e34 eller e32, de blocket är "de bästa" till s38byggen, dock krävs lite mod men inget stort!
Ventiler funkar med original men känns väl fel o kasta i större och nya fina
Turbo är pilligt, 7675 med största avgashuset bottnar runt ca 950whp har jag för mig, nästa steg bli 8285r =)
Pumpar kan du köra 3st 044or ! men dom bygger rätt mkt värme i systemet..
1600-2000-2200cc spridare lär du ha!
Gigantisk griffinkylare och GTR icn
=) KÖTTA!
Vad är de för modds som krävs för att få de att passa? Varför Känns de fel med större och nya ventiler?
Vill helst inte ha 3st pumpar har hellre 1 stor pump och kanske en 044 som matar catchen.
Turbon är ej bestämd men står nog mellan precision och Garret gtx
Är griffinkylaren och gtr icn bäst?
Hahaha, satt o skrev på jobbet...menar att de Inte känns fel o brassa i nya ventiler, om man ändå ska ha mos o varva
En stor pump blir pilligt, kan funka med styrning osv.
En så stor griffin som du får platse med är bra skit
På vilket sätt blir de pilligt menar du?
Okej, så griffin är bästa allternativet?
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 01 Sep 2014, 22:41
by TheLeaf
Pimplaren wrote:TheLeaf wrote:Ante Karlsson wrote:Kör mekanpump så slipper du problem med värmen
Okej, får fundera på de.
Någon som vet vad de är för modds som krävs för att få m30b35 block att fungera med s38b36topp som pimplaren nämner?
De är väl borrning efter kolvar, tror bröstkåpan passar dirr, dock sitter en retur från toppen på sidan av blocket, den finns ej på m30
man måste fräsa lite för att få till de!
Går säkert att få till de med AN koppling o slang
Okej, så man får kolla på toppen vart returen är och sedan fräsa ut de i blocket men måste man sätta en slang anslutning eller liknande? Är de olja eller vatten? Hur tänkte du med AN koppling och slang, har du någon bild på vad du menar och kan visa?
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 03 Sep 2014, 04:54
by vectramicke
Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 03 Sep 2014, 15:13
by m3micke
vectramicke wrote:Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster
Stämmer bra o den har mer o ge
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 03 Sep 2014, 15:40
by TheLeaf
m3micke wrote:vectramicke wrote:Jag kommer sälja av min bränslepump från racebilen, en Weldon 2345-A efter sista tävlingen iår tror jag. M3micke åker en likadan i sitt 1280whp m3 monster
Stämmer bra o den har mer o ge
Men kör du med weldons pwm styrning eller någon annan sorts pwm styrning?
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 04 Sep 2014, 18:36
by Jørg1e30
Jeg kjører og weldon 2345. Bruker maxxecu pwm modul sammens med maxxecu. Funkar perfekt. Kjører på bane og e85an blir inte varm.
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 04 Sep 2014, 19:51
by TheLeaf
Jørg1e30 wrote:Jeg kjører og weldon 2345. Bruker maxxecu pwm modul sammens med maxxecu. Funkar perfekt. Kjører på bane og e85an blir inte varm.
Låter kanon, kör du bara weldon över pwm styrningen eller har du pumpen/pumparna som matar catchtanken också pwm styrt? Om du har catchtank?
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 04 Sep 2014, 20:30
by Doktorn
Vad ska du ha för turrrbo?
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 04 Sep 2014, 21:30
by TheLeaf
Doktorn wrote:Vad ska du ha för turrrbo?
Vet inte, har inte bestämt. Funderingarna går lite på en gtx eller en precision men kan såklart köra på ett annat märke om nån kommer med tips på en bra turbo som spoolar bra. Vill inte ha för seg spool men förstår att de kommer bli lite seg spool eftersom de krävs ganska stort aggregat till 1000whp. Har du något förslag?
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 05 Sep 2014, 08:26
by professordrövel
ang turbo köp en som är stor på avgassidan jag köpte ivars bw480 80/75 är lite trång på avgassidan men gav 896whp å 1090nm 1.5bar dock så sänkte vi laddtrycket (för mottrycket ) så nu laddar ja 1.1bar 866whp å 1035nm
men jag ska byta turbo till en 80/87. det som är bra me bw turbos är att dom tål mycket stryk mvh Tobbe
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 05 Sep 2014, 17:32
by Doktorn
Vad är det för motor? Skulle ju ge en bit över 400whp utan laddtryck!!
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 05 Sep 2014, 17:33
by TheLeaf
professordrövel wrote:ang turbo köp en som är stor på avgassidan jag köpte ivars bw480 80/75 är lite trång på avgassidan men gav 896whp å 1090nm 1.5bar dock så sänkte vi laddtrycket (för mottrycket ) så nu laddar ja 1.1bar 866whp å 1035nm
men jag ska byta turbo till en 80/87. det som är bra me bw turbos är att dom tål mycket stryk mvh Tobbe
Okej, men de verkar precision turbos göra med. Kanske får prata med nån som kan bygga ihop en turbo åt mig efter setup och önskemål
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 05 Sep 2014, 18:12
by professordrövel
Doktorn wrote:Vad är det för motor? Skulle ju ge en bit över 400whp utan laddtryck!!
jag har en s38b38 å jag har aldrig sett nån ge 400whp eller över standard.ger din det utan turbo å komp sänkt för det antar jag att den är.
Re: 1000WHP setup bra eller dålig?
Posted: 05 Sep 2014, 19:27
by Affus
Är väl bara att kopiera setupen som ppf körde på e28an med m30? För det är ju bevisat att det funkar med 1041 whp. Med s38 topp kommer det väl antagligen bli bättre register och effekt. Men med så mycket pulver är man ute på hal is om jag har fattat rätt.