Fick gjort en del saker i garaget i helgen.
Fick upp lådan på plats med nytt mothåll för kopplingsarmen. FIck tips av erikjakan att gänga original "mothållshål" och skruva i en lång M10 bult - och vipps så har man ett justerbart mothåll. Mothållet blev nu 10 mm längre än original. Passade även på att förstärka kopplingsarmen men några fastsvetsade gängstavar för att minimera risken för brott på kopplingsarmen pga de ökade påfrestningarna som 618 tryckplattan ger. Pinnen till slavcylindern är förlängd sen innan - vet inte riktigt hur mycket men det är enkelt justerat senare.
Köpte mig en kartong med oljor och filter. När allt ändå är nere så får man passa på - samt att jag aldrig litar på föregående ägares uppgifter om när oljor mm är bytt. Det är en liten kostnad i sammanhanget att ha nya fina oljor i grejorna.
Till växellådan blev det CASTROL SYNTRAX UNIVERSAL PLUS 75W-90, rekommenderat av Mobimech.
Till motor blir det Castrol Edge Titanium 0w-40 och till diffen CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140.
Gjorde ett besök hos Raka Rör och köpte mig en oval 3" fullflödesdämpare. Deras lägsta som endast är 13 cm hög. Valde 50 cm längd. Vill ha en supertyst bil där endast vinandet ifrån turbon skall höras
Insug och tryckrör fick ny krymplack
Var i väg och fyndade två catchtankar för olja. Den vänstra skall modifieras lite och användas. Den högra får bli hyllvärmare.
Inte så mkt kvar nu innan provkörning och sen besiktning. Planerar att ha den klar på gatan om ca två veckor.
//AL