Page 2 of 4

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 29 Mar 2015, 08:10
by DSK08
Vad skiljer 330d lådan från 335i lådan?

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 29 Mar 2015, 09:48
by Oskar_67
Vad gäller styrkan törs jag inte uttala mig men den har samma konfiguration som en 330d låda alltså de kännetecken som som finns för 330d/530d är samma på 335i lådan (ing axel, medbringaren samt utförande på huset). Jag tror styrkan är snarlik.

Det skiljer sig på utväxlingarna också såklart, googla så finner du säkert ett svar, M3 lådan och 335i har nog hyfsat lika utväxling iaf jämfört med diesellådorna.

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 29 Mar 2015, 10:22
by Oskar_67
Hur gör jag för att ladda upp en bild? Det står max 2KiB min bild har varit får 7K och uppåt ändå lyckas jag inte få med någon bild. När bilden var 7K så var det typ bara några pixlar man såg inte alls vad det kunde vara.

Jag har en Mac och den är hyfsat ny för mig. Kan någon beskriva hur jag ska göra eller vad jag gör för fel?

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 29 Mar 2015, 17:28
by kungen12321
335i låda har tapp på ingående axeln. 330d låda har nållager. 330d låda från m57n motorn passar bolt on på tex m50.

335i låda passar på tex m50. Det man får göra är att fila upp de två övre hålen en aning. Sedan passar alla styrstift och väsentliga skruvar. Startmotorn sitter annorlunda.

Angående bilder så har jag aldrig haft några bekymmer Oskar. Bara ladda upp bilder och klistra in.

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 29 Mar 2015, 22:04
by Oskar_67
Jag ska testa igen med bilderna,

Angående tapp eller nållager så har det varierat på de lådor ja haft i min ägo. Jag tror att nyare har nållager och äldre tapp jag har haft flera 330/530 med nållager, den 335i låda jag har är med nållager och ja den verkar passa M50 precis som du säger. Styrhålen är rätt men de andra får man nog fila eller fräsa upp.

320d lådor verkar vara vanligare med M50 svep än de stora lådorna.

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 29 Mar 2015, 22:06
by Oskar_67
För övrigt Kungen tack för din input av lådorna, jag misstänkte att 335i var bolt on på M50 men jag visste det inte. Jag har sett att de passar på plåten mellan motor och växellåda men det tyckte jag lit för osäkert för att lita på att det stämde.

:)

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 30 Mar 2015, 08:23
by kungen12321
Det var så lite. Alltid roligt när man kan bidra med något:)

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 04 Apr 2015, 21:54
by Oskar_67
:arrow:

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 14 Apr 2015, 21:23
by Oskar_67
:arrow:

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 21 Apr 2015, 19:08
by HHR
Lite sugen på en GS6-53DZ. Hur långt har den gått? Ingår spakställ? Slav? Har du komplett kardan till den?

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 01 May 2015, 06:42
by Oskar_67
:arrow:

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 28 May 2015, 19:40
by Oskar_67
:arrow:

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 22 Sep 2015, 21:40
by Oskar_67
:arrow:

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 31 Dec 2015, 11:59
by Oskar_67
:arrow:

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 13 Feb 2016, 18:50
by Oskar_67
Finns fler lådor hemma nu samt kardaner

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 13 Feb 2016, 19:39
by OLRacing
har du någon som passar m60b40 rakt av? :)

Re: 530d GS6-53dz, GS6-45dz, 320d GS6-37dz växellåda och kar

Posted: 14 Feb 2016, 08:17
by Oskar_67
Jag kan ta hem en 550i manuell som sitter på N63 och den borde väl passa?

Jag är inte helt säker på detta, någon som vet?

Jag har en N63 motor står själv kan man mäta ut något kännetecken för detta?