Re: BMW alpina B3 Turbo (Ska bli minst 700 hp)
Posted: 25 May 2014, 15:27
330 vev o 87 mm borr så har du 3,2 liter i den smidda motorn till nästa säsong
Orginal motorn e ju redan på 3,2 liter:Dnookie wrote:330 vev o 87 mm borr så har du 3,2 liter i den smidda motorn till nästa säsong
Jo jag vet, lät bara på dig som att du ville bygga på 3,2an men att du inte hade hunnit i år så tänkte jag bara flika in ifall du ville gå upp från 2,8 till 3,2 till nästa säsongsuprated wrote:Orginal motorn e ju redan på 3,2 liter:Dnookie wrote:330 vev o 87 mm borr så har du 3,2 liter i den smidda motorn till nästa säsong
suprated wrote:Nu blev det ny bil igen.
Det är en BMW Alpina B3 touring.
Orginal spec.
3,2 liters sexa på 265 hk och 330 nm. (Denna motor är tillsalu)
6 v-låda.
Full skininredning.
17 alpina fälgar.
Och mycket mer.
Kommande spec.
Botten.
2,8 liters.
PPF 135 mm stakar.
CP kolvar.
Arp bultar i hela motorn.
Nya kedjor i hela motorn.
Topp.
328 topp.
PPF Ytterfjädrar.
Supertech M50 raceventilsats 1mm +.
PPF race kammar 280/280 duration med 10,4mm lyft.
Turbosidan.
PPF Grenrör med dubblar uttag för WG.
Precision 67/66.
Precision 46 mm wastegate.
3,5 tums avgassystem i rostfritt med 2 st ljuddämpare.
Insug kommer från Alpina 3,2 gjutit i alu. (Hoppas det håller för mycket ladd)
Stor IC.
PPF Dump.
Bränsle.
Dubbla walbro 450L/H.
Aeromotive BTR.
AN kopplingar till allt.
1300 cc Bosch motorsport spridare.(Högohmiga)
Svart Nuke fuelrail.
ECU Master sprut med alla tillbehör från PSI MOTOR.
Koppling/låda.
6 v låda orginal på min bil, Samma som m3 3,2.
765 Tryckplatta.
4-puckad lamell.
PPF CrMo sväghjul 6kg.
Övrigt.
M3 oljefilterhus.
Oljekylare 200x240x40mm.
Givetvis så ska jag behålla ACn.
Chassi.
Yellow speed coilovers.
m3 3,2 bakvagn komplett med diff.
4 kolvs bembo ok med 320 mm fram.
2 kolv brembo ok med 312 mm bak.
Stålomspunna slangar till bromsarna.
Ska bli en riktig slepper.
Mer info kommer.
Tack ;(TreLingon wrote:Jo huvudbromscylinder du frågade efter.
Orginal har jag 23.81mm och M3 3.0 har 25.40mm
Hoppas det hjälper.
Mvh Peter
Var så lite så. För in det i dina SFRO papper så blire bra !suprated wrote:Tack ;(TreLingon wrote:Jo huvudbromscylinder du frågade efter.
Orginal har jag 23.81mm och M3 3.0 har 25.40mm
Hoppas det hjälper.
Mvh Peter
kan inte mer än att hålla medbmw_philip wrote:Det här kommer att bli fränt!!