Min förra samsung startade oxå när den ville. Man hörde den gå igång mitt i natten och sen slog den av efter ett tag.
Jag löste det med att alltid ha volymen på noll
Och gällande smart tv så kan det gå och kamma sig jämfört med en apple-tv. Jag har både och. Och smart tv jämför jag med ett gammal windows vista installerat på en 1900:- laptop från samma tid.
Bullen! wrote:Min förra samsung startade oxå när den ville. Man hörde den gå igång mitt i natten och sen slog den av efter ett tag.
Jag löste det med att alltid ha volymen på noll
Och gällande smart tv så kan det gå och kamma sig jämfört med en apple-tv. Jag har både och. Och smart tv jämför jag med ett gammal windows vista installerat på en 1900:- laptop från samma tid.
säker på att de inte spökar hemma hos dig
Håller absolut med gällande smart funktionerna. FÅ använder dom . Jag kan dock tycka att Apple tv inte är nån höjdare heller , hade de tidigare men bytte till WD live istället och de stödjer alla förekommande format vilket apple inte gör .. men nu ska vi inte kladda ner tråden med annat än tv snack
Önskar Hansa lycka till i tv jakten hur som helst, o jag håller med om att Panasonic är top of the line utan några konkurrenter i närheten...
Har fått lite mer kött på benen nu iaf. Kanske räcker med en 50-55" för mig ändå trots avståndet till där tvn ska stå.
Vet inte vart jag fått det ifrån men har för mig jag läst/hört att man kan tänka att har man en 32" tv så är runt 3meter optimalt. Och har man en 55" så är 5-5.5m ifrån optimalt o.s.v. Sen om det är bullshit eller inte har jag ingen aning om
Jag har ju polare som ska ha det största och värsta som går att ha. Och jag är inte direkt imponerad över att glo på film på en 60" tv som står 3m bort. Blir bara drygt. Jag vill att det ska vara "propotionsenligt" med avståndet.
Sen alla flashiga funktioner som finns på vissa apparater är totalt ointressant för mig.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:Har fått lite mer kött på benen nu iaf. Kanske räcker med en 50-55" för mig ändå trots avståndet till där tvn ska stå.
Vet inte vart jag fått det ifrån men har för mig jag läst/hört att man kan tänka att har man en 32" tv så är runt 3meter optimalt. Och har man en 55" så är 5-5.5m ifrån optimalt o.s.v. Sen om det är bullshit eller inte har jag ingen aning om
Jag har ju polare som ska ha det största och värsta som går att ha. Och jag är inte direkt imponerad över att glo på film på en 60" tv som står 3m bort. Blir bara drygt. Jag vill att det ska vara "propotionsenligt" med avståndet.
Sen alla flashiga funktioner som finns på vissa apparater är totalt ointressant för mig.
Det "mest optimala" går inte att uppfylla i ett vanligt vardagsrum. Då ska man sitta centrerat rakt framför tvn. Då är det 1 fåtölj 4m rakt framför tvn i rätt höjd jämfört med tvn. En hel vetenskap o ingen normal människa har de förhållandena i sitt vardagsrum. Jag tror du blir mer än nöjd med 50-55" tv men visst vore det trevligt med 65-75".
Jag har gått från panasonic plasma till en av dom biligare 55" Samsung led och är nöjd förutom att det är ganska viktigt att man sitter centrerad. Kommer man ur vinkel (uppskattningsvis 30 grader) så blir bilden grå
Om du har en surfplatta så kan du hålla upp den framför dig på olika avstånd. Där du tycker att bilden är acceptabelt stor så kollar du hur mycket den täcker väggen bakom. Så stor yta som den täcker är ett ungefärligt mått på Tv:n.
JohanE wrote:Om du har en surfplatta så kan du hålla upp den framför dig på olika avstånd. Där du tycker att bilden är acceptabelt stor så kollar du hur mycket den täcker väggen bakom. Så stor yta som den täcker är ett ungefärligt mått på Tv:n.
Du var inte dum du. Fast då lär jag fan köpa mig en surfplatta innan
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005