Page 2 of 2

Re: M60 effekt

Posted: 06 Mar 2014, 08:42
by Sten
kimplan wrote:kan snart lämna svar. ska köra min först med org spridare på bensin och sen andra spridare på e85 så vi ser skillnaden
Spännande!

Re: M60 effekt

Posted: 06 Mar 2014, 08:52
by Bmwandreas
Jag har fått ut 10% mer ur en 130 med E85.

Re: M60 effekt

Posted: 06 Mar 2014, 13:05
by Borgaren
kimplan wrote:kan snart lämna svar. ska köra min först med org spridare på bensin och sen andra spridare på e85 så vi ser skillnaden
Ser fram emot det!

Re: M60 effekt

Posted: 06 Mar 2014, 13:06
by Borgaren
Bmwandreas wrote:Jag har fått ut 10% mer ur en 130 med E85.
Alltid något :D

Re: M60 effekt

Posted: 06 Mar 2014, 16:33
by Jørg1e30
Org m60b40 med sprut och grenrør/eksos. 290whp i dynapack benk med bf98 hadde en polare av mig.

Re: M60 effekt

Posted: 07 Mar 2014, 00:35
by Borgaren
Jørg1e30 wrote:Org m60b40 med sprut och grenrør/eksos. 290whp i dynapack benk med bf98 hadde en polare av mig.
okok :D

Re: M60 effekt

Posted: 08 Mar 2014, 11:44
by Carlsson
Det finns nån tråd om hur man ställer om kammarna på m60 där vet jag att det hämtats en hel del effekt ;)

Re: M60 effekt

Posted: 11 Mar 2014, 03:09
by Borgaren
kimplan wrote:kan snart lämna svar. ska köra min först med org spridare på bensin och sen andra spridare på e85 så vi ser skillnaden
Hur har det gått? :)

Re: M60 effekt

Posted: 24 Jun 2014, 10:55
by Borgaren
Någon som provat något än?

Re: M60 effekt

Posted: 26 Jun 2014, 15:13
by kimplan
285,5hk på bf95
285,7 på E85
fick jag ur min M60B40 med Nira i7
så i princip ingen skillnad. MVH Kim

Re: Sv: M60 effekt

Posted: 26 Jun 2014, 17:54
by TIMGTR
kimplan wrote:285,5hk på bf95
285,7 på E85
fick jag ur min M60B40 med Nira i7
så i princip ingen skillnad. MVH Kim
Ändrade ni inte tändningen något? Att bara byta bränsle gör väl ingen skillnad, fördelen med just e85 är väl att man kan köra med aggresivare tändning innan det spikar?

Re: M60 effekt

Posted: 27 Jun 2014, 09:58
by Borgaren
Någon som kan det här med justera kammar? Hade ju varit schmutt att testa! Tänkte bara trimma så mycket det går tills det går sönder för att testa haha :)

Re: Sv: M60 effekt

Posted: 27 Jun 2014, 13:53
by cerveza
TIMGTR wrote:
kimplan wrote:285,5hk på bf95
285,7 på E85
fick jag ur min M60B40 med Nira i7
så i princip ingen skillnad. MVH Kim
Ändrade ni inte tändningen något? Att bara byta bränsle gör väl ingen skillnad, fördelen med just e85 är väl att man kan köra med aggresivare tändning innan det spikar?

Motorn är mättad vid en viss tändning, därefter händer ingenting. Klarar du mätta motorn på bensin så brukar där inte vara så mycket vinst med e85. Oftast gäller detta såklart sugisar.

Re: Sv: M60 effekt

Posted: 27 Jun 2014, 14:00
by kimplan
TIMGTR wrote:
kimplan wrote:285,5hk på bf95
285,7 på E85
fick jag ur min M60B40 med Nira i7
så i princip ingen skillnad. MVH Kim
Ändrade ni inte tändningen något? Att bara byta bränsle gör väl ingen skillnad, fördelen med just e85 är väl att man kan köra med aggresivare tändning innan det spikar?
givetvis så ökade vi tändningen med!
blir nog större skillnad om man höjer kompet på dessa motorer.
4grader mer tändning gav vi men den ville inte lämna mer effekt än så.

skulle egentligen testat samma sak med kompressor med men blir nog lite farligt med högkompat och överladdat på bensin.

Re: M60 effekt

Posted: 27 Jun 2014, 16:15
by Gothberg89
Borgaren wrote:Någon som kan det här med justera kammar? Hade ju varit schmutt att testa! Tänkte bara trimma så mycket det går tills det går sönder för att testa haha :)
Marbu, lämnade ju länken till hur man justerar kammarna. kolla sida 1 i tråden