Re: M60 effekt
Posted: 06 Mar 2014, 08:42
Spännande!kimplan wrote:kan snart lämna svar. ska köra min först med org spridare på bensin och sen andra spridare på e85 så vi ser skillnaden
Spännande!kimplan wrote:kan snart lämna svar. ska köra min först med org spridare på bensin och sen andra spridare på e85 så vi ser skillnaden
Ser fram emot det!kimplan wrote:kan snart lämna svar. ska köra min först med org spridare på bensin och sen andra spridare på e85 så vi ser skillnaden
Alltid någotBmwandreas wrote:Jag har fått ut 10% mer ur en 130 med E85.
okokJørg1e30 wrote:Org m60b40 med sprut och grenrør/eksos. 290whp i dynapack benk med bf98 hadde en polare av mig.
Hur har det gått?kimplan wrote:kan snart lämna svar. ska köra min först med org spridare på bensin och sen andra spridare på e85 så vi ser skillnaden
Ändrade ni inte tändningen något? Att bara byta bränsle gör väl ingen skillnad, fördelen med just e85 är väl att man kan köra med aggresivare tändning innan det spikar?kimplan wrote:285,5hk på bf95
285,7 på E85
fick jag ur min M60B40 med Nira i7
så i princip ingen skillnad. MVH Kim
TIMGTR wrote:Ändrade ni inte tändningen något? Att bara byta bränsle gör väl ingen skillnad, fördelen med just e85 är väl att man kan köra med aggresivare tändning innan det spikar?kimplan wrote:285,5hk på bf95
285,7 på E85
fick jag ur min M60B40 med Nira i7
så i princip ingen skillnad. MVH Kim
givetvis så ökade vi tändningen med!TIMGTR wrote:Ändrade ni inte tändningen något? Att bara byta bränsle gör väl ingen skillnad, fördelen med just e85 är väl att man kan köra med aggresivare tändning innan det spikar?kimplan wrote:285,5hk på bf95
285,7 på E85
fick jag ur min M60B40 med Nira i7
så i princip ingen skillnad. MVH Kim
Marbu, lämnade ju länken till hur man justerar kammarna. kolla sida 1 i trådenBorgaren wrote:Någon som kan det här med justera kammar? Hade ju varit schmutt att testa! Tänkte bara trimma så mycket det går tills det går sönder för att testa haha