Page 2 of 7
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 10:55
by Konny
Mycket roligt att se att min gamla kärra ska få nytt liv! Vi har haft mycket kul tillsammans (typ 5 år sen jag sålde)
Bra jobbat måste jag säga, blir kanon de där!
Men så här var den när jag sålde den:
http://www.garaget.org/?car=25851" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som vet vart turbo spisen tog vägen?
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 13:21
by kungen12321
Inte konstigt att E30:n var Ålands "starkaste" med dom godbitarna i pannrummet:)
Tycker iallafall att Tim skall satsa på smålands "starkaste":)
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 16:51
by Ripper
kungen12321 wrote:Inte konstigt att E30:n var Ålands "starkaste" med dom godbitarna i pannrummet:)
Tycker iallafall att Tim skall satsa på smålands "starkaste":)
Imponerande arbete som läggs ner, om han skall bli smålands starkaste så har jag en 3L vev med H-profilare han kanske skulle köpa
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 17:07
by TIMGTR
Konny wrote:Mycket roligt att se att min gamla kärra ska få nytt liv! Vi har haft mycket kul tillsammans (typ 5 år sen jag sålde)
Bra jobbat måste jag säga, blir kanon de där!
Men så här var den när jag sålde den:
http://www.garaget.org/?car=25851" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon som vet vart turbo spisen tog vägen?
Riktigt kul att höra
var bara skalet när jag köpte bilen men om jag inte minns fel så var det den motorn i innan den revs ner? Tony får svara på det
kungen12321 wrote:Inte konstigt att E30:n var Ålands "starkaste" med dom godbitarna i pannrummet:)
Tycker iallafall att Tim skall satsa på smålands "starkaste":)
Hehe starkast blir nog svårt, döljer sig en massa effektstinna byggen i dom småländska skogarna
Ripper wrote:kungen12321 wrote:Inte konstigt att E30:n var Ålands "starkaste" med dom godbitarna i pannrummet:)
Tycker iallafall att Tim skall satsa på smålands "starkaste":)
Imponerande arbete som läggs ner, om han skall bli smålands starkaste så har jag en 3L vev med H-profilare han kanske skulle köpa
haha ja det lär det ju gå åt
jag har ju en 2,8l vev redan men passar stakarna till den så kan dom vara av intresse!
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 17:22
by Ripper
2,8 är så 90-tal
Kör hårt kommer bli fett
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 17:27
by TIMGTR
Ripper wrote:2,8 är så 90-tal
Kör hårt kommer bli fett
Haha länge leve 90 talet
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 22:32
by Sarja88
Förlite bilder.. snart blir jag arg
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 16 Jan 2014, 22:36
by TIMGTR
Sarja88 wrote:Förlite bilder.. snart blir jag arg
ja det har vart dåligt med garagetimmar denna veckan
du får hålla dig till lördag!
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 20 Jan 2014, 11:13
by TIMGTR
Blev inte så mycket gjort i helgen men vi blev iaf klara med bakaxelbalken (äntligen) vart endel pill med den och känns inte riktigt som att det går att få det helt 100 på detta sättet.. nåja det får väl bli nån bättre lösning i framtiden
hoppas att den gör sitt jobb nu iaf så att man kan räta upp hjulvinklarna bak!
Färdigsvetsad och grundad.
Framvagnsbalken fick sig lite grundfärg också.
Nu är det väl bara till att vänta på lite delar innan man kan fortsätta
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 20 Jan 2014, 17:01
by Ripper
När framvagnsbryggan ändå är lös, kanske inget jätte måste kanske men kan knappast bli sämre....
Svetsa fast en förstärkning/plattjärn i undersidan på motorkuddens fäste.....
Mvh
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 20 Jan 2014, 17:05
by TIMGTR
Ripper wrote:När framvagnsbryggan ändå är lös, kanske inget jätte måste kanske men kan knappast bli sämre....
Svetsa fast en förstärkning/plattjärn i undersidan på motorkuddens fäste.....
Mvh
Okej
tack för tipset! Typ en 5mm eller ?
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 20 Jan 2014, 22:22
by TIMGTR
Blev ett lager färg på bakaxelbalken idag ändå
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 20 Jan 2014, 22:25
by Ripper
TIMGTR wrote:Ripper wrote:När framvagnsbryggan ändå är lös, kanske inget jätte måste kanske men kan knappast bli sämre....
Svetsa fast en förstärkning/plattjärn i undersidan på motorkuddens fäste.....
Mvh
Okej
tack för tipset! Typ en 5mm eller ?
Tror jag använde 6-8mm nått...
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 20 Jan 2014, 22:29
by TIMGTR
Ripper wrote:TIMGTR wrote:Ripper wrote:När framvagnsbryggan ändå är lös, kanske inget jätte måste kanske men kan knappast bli sämre....
Svetsa fast en förstärkning/plattjärn i undersidan på motorkuddens fäste.....
Mvh
Okej
tack för tipset! Typ en 5mm eller ?
Tror jag använde 6-8mm nått...
Okej, lika bra att göra detta då
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 22 Jan 2014, 19:53
by TIMGTR
Re: Sv: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 26 Jan 2014, 22:12
by TIMGTR
Jahaaa, tänkte mig inte riktigt för när jag pressade i hjullagrerna i bärarmarna då det skulle vart en distans mellan hjullager och navet... 5 serien har tydligen bredare lager så att navet sticker ut för mycket på insidan så att hubben inte ligger an mot lagret.
Så nu blir jag ju tvungen till att pressa ut lagrerna igen och göra om göra rätt! några hundra lappar fattigare men en erfarenhet rikare får man väl samanfatta det hela då lagrerna sällan vill hänga med ut hela igen
MEN det har vart lite posetivt också! Nu i helgen har jag fräst ut två adaptrar till spindlarna fram för mer styrvinkel i 7075 alu!
Re: Tim's BMW E30 Turbo
Posted: 06 Feb 2014, 21:15
by Sarja88
HAAALLLÅÅÅ?????