Joachim wrote:Fördröjning...?? Allvarligt? Tror du verkligen du märker om drivakslarna flexar et halvt varv äller så? Det är ju inte så at dom vrider sej 20-30 varv..
Så om du tar i betraktning hur många varv en drivaksel roterar i sekundet, så är det omöjligt å märka nånting.
Har ppf-akslar på min e30, så jag vet.
Det vet jag ju inte det är därför jag frågar men jag menar man märker ju skillnad med gummi bussningar och med plast och där rör det ju sig mindre än ett halv varv på hjulen
Säg till när du hittar 2 metaler som man brukar använda till div bildelar som man kan jämföra sviktandet mellan plast och gummi
Joachim wrote:Fördröjning...?? Allvarligt? Tror du verkligen du märker om drivakslarna flexar et halvt varv äller så? Det är ju inte så at dom vrider sej 20-30 varv..
Så om du tar i betraktning hur många varv en drivaksel roterar i sekundet, så är det omöjligt å märka nånting.
Har ppf-akslar på min e30, så jag vet.
Det vet jag ju inte det är därför jag frågar men jag menar man märker ju skillnad med gummi bussningar och med plast och där rör det ju sig mindre än ett halv varv på hjulen
Säg till när du hittar 2 metaler som man brukar använda till div bildelar som man kan jämföra sviktandet mellan plast och gummi
Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2
Antingen så förstår inte du frågan eller så förstår inte jag ditt svar :S
Vision79 wrote:Finns det ngn drivaxel som funkar ihop med "skottsäkra" konceptet förutom sviktstål?
Bäckis wrote:Nej, det kan jag aldrig tänka mig. Är ju helt customlängd.
Tror jag läst igenom allt, men inte sett någon som gjort detta! Hoppas inte trådskaparen ogillar detta inlägg! Men det går även att göra en budgetvariant om man känner att man inte vill betala för ett par sviktstålaxlar men som håller för mycket mos ändå. Polarn kom på detta, och jag har precis byggt mig denna bakvagn. Man kan få dit M535 drivaxlarna om man kapar den inre medbringaren en bit (jag kapade 10 mm). Sen svarvade jag lite på ytan som sitter "mot" drivaxeln. Behövs det så kan man även svarva av nån mm på medbringaren som sitter i diffen (huvudsaken att drivaxeln har lite plats att röra på sig i sidled, så det inte sitter stumt). Det kräver även att man kapar ur lite i bärarmen så medbringarn går fritt.
Jäkligt snyggt va : ) Fått endel frågor hur vi gjort med våra bakvagnar. Finns troligvis andra bättre sätt men så här gjorde vi vill jag minnas. Klaga inte på mig om skiten sprängs och allt går åt helvete..........
Kapat bort en bit i bärarmen så drivaxeln och inre medbingaren går fritt.
Drivaxeln måste kunna röra sig något i sidled när allt är klart.
Fick flytta mitt fäste till stötdämparen. Jag kör Volvo 480 så jag vet ej ifall man måste göra det på bmw.