Page 2 of 4

Re: Ny dyno?

Posted: 05 Sep 2013, 18:52
by Bmwandreas
Magnaten wrote:En 4wd behövs nog inte då tobbe trollkarl kör 4wd i dynapac i borlänge, satsa på nåt som tar fett me pulver ist.

Men en fråga bara, dom stora grabbarna kör ju i motorbänk nuförtiden, kan man simulera en dragstrip i modärna navdynos?
Det är precis det man kan. Och då kan vi bromsa mest effekt av alla. Finns ju ingen motorbänk här som tar mer än 2500 hp heller..

Ny dyno?

Posted: 05 Sep 2013, 19:32
by Magnaten
Gäller bara att övertyga raggarna att släppa sargen å slänga dom svettiga föggorna åt helvete ;)

Re: Ny dyno?

Posted: 05 Sep 2013, 19:47
by vectramicke
Lätt att ni ska ha en 4000hp dyno :twisted:

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 10:40
by Erikk
Hejhopp.

Tänk på att du med eddy-current dynon(mainline) får en svängmassa som är sväldigt mycket högre än dynapacken.

Jag antar att dom inte går att koppla isär o endast köra en per sida?

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 10:47
by Gustafsson
Magnaten wrote:En 4wd behövs nog inte då tobbe trollkarl kör 4wd i dynapac i borlänge, satsa på nåt som tar fett me pulver ist.

Men en fråga bara, dom stora grabbarna kör ju i motorbänk nuförtiden, kan man simulera en dragstrip i modärna navdynos?
Du har nog rätt...det är 1km från mej till deras bromsbänk..men ändå lastar jag bilen och dra till avesta..jag måste vara sjuk i huvvet :d

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 11:11
by Bmwandreas
Erikk wrote:Hejhopp.

Tänk på att du med eddy-current dynon(mainline) får en svängmassa som är sväldigt mycket högre än dynapacken.

Jag antar att dom inte går att koppla isär o endast köra en per sida?
Gör det så mycket då? Gick fint att köra med 20 hk iaf. Och har man en klen bil så kan man ju köra den på 2:ans växel och ändå räcker bänken till:)

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 11:16
by cerveza
Tycker du ska köra på den stora navdynon. Tror att kundkretsen kommer öka ganska radikalt, både när det gäller Kalibrering, utprovning och felsökningar.

Ni kommer få monopol på det :) Frågan är hur ni ska hinna med allt :)

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 11:17
by Mikael S
Håller med Cerveza, bara handla!

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 14:55
by Bmwandreas
Vi ska ha den stora. Fyfan va ballt att kunna köra allt 8)

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 15:08
by cerveza
Bmwandreas wrote:Vi ska ha den stora. Fyfan va ballt att kunna köra allt 8)
Så jäkla coolt 8)

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 15:19
by Bmwandreas
Lär bygga ut bromsrummet så den får plats bara:)

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 16:16
by cerveza
Bmwandreas wrote:Lär bygga ut bromsrummet så den får plats bara:)
Hur bred/lång är den allt som allt?

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 18:11
by _anders
Coolt :D

Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 18:55
by Thörn
Kör på Dynojet, de ger mycke mer effekt :D

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 18:57
by cerveza
Thörn wrote:Kör på Dynojet, de ger mycke mer effekt :D

:lol: :lol:

Re: Ny dyno?

Posted: 06 Sep 2013, 20:11
by Bmwandreas
cerveza wrote:
Bmwandreas wrote:Lär bygga ut bromsrummet så den får plats bara:)
Hur bred/lång är den allt som allt?
7.2 meter bred:)

Re: Ny dyno?

Posted: 09 Sep 2013, 20:52
by Robin Olivi
Helt rätt att satsa på en större. Måste ju vara ganska många bänkar i sverige som faller ur redan efter 1500hk. Och bilarna blir ju inte direkt effektsnålare för varje år som går. :D