Page 2 of 4

Re: Dynojämförelse SC6162 och PT6766 på M20 2,7l

Posted: 10 Jun 2013, 13:00
by Nisse977
En till. Silverboy. M20 2,7l SC6265 T4 twinport ar 0,81... 2,2 bars laddtryck :) Kam 1,9mm TDC


Nils: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 2,1mm, laddtryck 1,8 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l SC6162, ar0,63, kam = 1,55mm, laddtryck 1,55 bar (T3)
Jonas: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,55mm, laddtryck 2,5 bar (T3)
NisseJärnet: M20 2,8l PT6765, ar1,09, kam = XXXmm, laddtryck 2,2 bar (T4)
Stensheim: M20 2,7l PT6766, ar0,82, kam = 1,9mm, laddtryck 2,5 bar (V-band)
Silverboy: M20 2,7l PT6265, ar0,81, kam = 1,9mm, laddtryck 2,2 bar (T4 twinport)

Image

Re: Dynojämförelse SC6162 och PT6766 på M20 2,7l

Posted: 10 Jun 2013, 13:17
by stensheim
meget interessant :D , min er mye senere enn dem andre, litt rart..

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 13:24
by Nisse977
Ja..?? Det er skumt?
Enda skillnaden jag ser är att du har V-band och kammen på 1,9mm, medan tex Jonas har T3 och 1,55mm på kammen. Men annars samma AR förhållande.. :idea: Men kammen borde väl göra motsatt reaktion, att din skulle vara tidigare än Jonas som har 1,55mm, inte tvärt om.

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 14:15
by Silverboy
skyldes ikke AMC toppen da?
vet ikke hvor mange av disse som har det, min er ihvertfall en 885 topp, og i utgangspunktet er ikke 6766 noe treigere enn 6265

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 14:21
by Nisse977
AMC toppen? Vad är det? :?:

Edit: Aha, du menar den där kopian ja...

Hittade bilder här:
http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=232555" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 14:23
by Silverboy
repro topp, er vel likere m20b20 i kanalene om jeg ikke har misforstått det hele... ?

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 20:32
by e30 tic
Bra tråd!!

Men Stensheim kjører vel Racefuel 114 og dere andra E85 eller?

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 20:48
by stensheim
jeg har amc ja, men den er portet like mye som forrige 885 topp var på avgassiden i alle fall,(885 toppen var også portet) den er kanskje litt mindre portet på innsugsidan. jeg har custom innsug, har dere det også eller?

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 20:58
by Bmwandreas
Amc toppen tar bort mycket effekt!! Vi har en 01-ans 885 topp som är till salu.

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 21:19
by Silverboy
standard innsug her

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 22:07
by stensheim
men karel på forumet kjører med amc, han har da mye effekt!?!

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 22:20
by e30 tic
Sålenge en kopi topp er gjort i ordning så burde den fløde like bra som en 885?

Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 22:25
by Silverboy
I følge linken til nisse så skrives det vel at vinklene er litt "dumme" og at det er på innsugssiden det skiller mest, avgass var ganske likt om eg forsto det rett..

Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 10 Jun 2013, 22:25
by Silverboy
Spennende å høre hva Jonas har :)

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 11 Jun 2013, 05:49
by Bmwandreas
stensheim wrote:men karel på forumet kjører med amc, han har da mye effekt!?!
Stor turbo och mycket ladd. Den hade gett 900 vid 2.5 med en riktig topp.

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 11 Jun 2013, 05:50
by Bmwandreas
e30 tic wrote:Sålenge en kopi topp er gjort i ordning så burde den fløde like bra som en 885?
Då går det hål i den.

Re: Dynojämförelse SC6162 & PT6766 med flera Turbos, på M20

Posted: 11 Jun 2013, 08:04
by Nisse977
Påverkar inte custom-insuget en hel del här då?

Stensheim får laddtryck lite senare, men effektkurvan fortsätter stiga på slutet där vi andra med standard insug dalar?
Jag menar, att om insuget fungerar bra på topp så fungerar det väl mindre bra i botten?