xelerator wrote:grattis, mycket skoj för pengarna minst sagt..
man ska väl ge cred till BMW också för deras väl kalibrerade knackreglering.. Den lär ju få bekänna färg nu om inte annat
....
btw, antar att du kör med org lambdasonder inkopplade?
Intressant att den inte går i limp home eller liknande när den fetar på så kopiöst mellan vaccum -> laddtrycksområde.
Tack!
Har alltid hört att bmw motorerna gillar turbo, men att den skulle gå så här bra kunde jag aldrig tro
Japp, org lamdbasonder sitter brevid varandra och BB 20cm längre bak.
Enda lampan som lyser är antisladden, antar att det har att göra med spjället jag kopplade bort?
(Och sen lyser det nån varningslampa att det är nått med bromsljus elektroningen eller nått på tyska, sen har jag tydligen dåligt med spolarvätska)
Tycker motorlampan borde ill lysa, skulle vara intressant att kolla felkoder, men inget jag vill göra menas den går bra.
Sitter väl Siemensstyrsystem i den, skilljer det sej mycket mot bosch?
Sen tycker jag det är väldigt skumt att jag kan köra med stora spridare (flödar 450cc på 4.05bar som jag har i grundtryck) och original lmm, och dessutom på bensin?? Lambdan ligger på 14,7-15.2 landsvägskörning.
Känns som jag måste haft en väldigt tur med det här bygget? Eller så är det en jävligt bra bil helt enkelt
Här är en liten kass filmsnutt innan bromsningen (mindre spridare på filmen med alldeles för grundtryck, går bättre med dom som sitter där nu), blött ute:
http://www.youtube.com/watch?v=c4ZWWTPj ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;