Page 2 of 6

Posted: 07 Jan 2007, 12:52
by Vipe
Takk for svar.

Jeg trodde du kjørte M50 jeg.. hehe :)

Er det noen andre som kan fortelle meg hva jeg må gjøre med tenning til min M50 om jeg skal bruke E6X og E11v2?
Er meget tacksam for svar! 8)

Posted: 10 Jan 2007, 23:49
by Vipe
Lite med respons her..

Men updates skal dere få :) (ikke skyt meg pga. valg av grenrør, det bare må testes til den prisen)
Dette skal da modifiseres til ekstern WG ;)

Image

Image

Image

Har vel så og si bestemt meg for motorstying nå; Haltech E11v2 (direct igniton & sekvensiell innsprøyting, med vanos-styring)

Posted: 11 Jan 2007, 00:03
by oddis
Morro prosjekt Vipe! Jeg er spent på å få høre hvordan den SC 61n fungerer :) Forespeiler meg samme agg. på min, men frykter noe lite sprut på toppen. ?

Du har fått med deg at E6X selges billig på bimmers.no?

Lykke til :)

Posted: 11 Jan 2007, 08:10
by Vipe
oddis: takker for gode ord :)

Nja, tror Sc61'en holder fint opp mot toppen med mine effektmål.

Hvor billig er billig fra bimmers.no?
Men kan jo ikke kjøre direct fire og sekv.innspr. med E6X (ikke på 6-syl)

Posted: 24 Jan 2007, 13:01
by tobben
hei, jeg holder på å bygger på m3 s50b30 motor jeg anbefaler deg electromotive tec3 litt dyrere i innkjøp men lettere for bjørnastad bil å bremse for det har de holdt på mye med før å det er greit å kobble opp.den styrer vanos,coiler og alt du slipper å kjøpe noe annet enn spruten,det er den de anbefaler på bjørnstad også.
den manifoilen du har kjøpt må du sjekke opp syl 4-5 på pga at den må sikkert pusses litt nedi der.

Thorbjørn

Posted: 28 Jan 2007, 14:23
by B!ffen
Hur går det för dig Vipe?

Fler bilder tack :D

Posted: 02 Feb 2007, 18:12
by Vipe
tobben wrote:hei, jeg holder på å bygger på m3 s50b30 motor jeg anbefaler deg electromotive tec3 litt dyrere i innkjøp men lettere for bjørnastad bil å bremse for det har de holdt på mye med før å det er greit å kobble opp.den styrer vanos,coiler og alt du slipper å kjøpe noe annet enn spruten,det er den de anbefaler på bjørnstad også.
den manifoilen du har kjøpt må du sjekke opp syl 4-5 på pga at den må sikkert pusses litt nedi der.

Thorbjørn
Takker for gode tips Thorbjørn :)
I følge Bjørnstad skulle det ikke være noe problem for de å mappe Haltech..

Posted: 02 Feb 2007, 18:18
by Vipe
B!ffen wrote:Hur går det för dig Vipe?

Fler bilder tack :D
Det er lite aktivitet med bilen for tiden.
Har akkurat flyttet inn i ny leilighet, så mye som må ordnes der.
Det er ikke internett der (enda), så blir lite med updates før det er fikset :(

Får muligens flyttet bilen til et oppvarmet verksted med bla. malt gulv osv i neste uke, så da blir det bilder og updates ;)
Blir å stå der utover vinteren..

Måtte legge motorstyings-innkjøpet på is intill videre pga. ting til leiligheten.. koster å handle sofa, spisebord, lcd-tv osv osv.

Posted: 23 Feb 2007, 22:43
by Vipe
Tid for en liiten update!

Har endelig flyttet bilen til nytt verksted! :D
Litt trangt om plassen, men det overlever jeg..

Slenger med et par kjappe bilder jeg tok med mobilen:

Mercedes 450SL, min BMW, Toyota Supra, Range Rover
Image

Porsche 911 Turbo, Triumph
Image

Posted: 25 Feb 2007, 23:50
by Vipe
Update :D

Da var mekkingen startet. Har fått av toppen og diverse..
Alt så forøvrig fint ut inni der 8)

Litt bilder:

Image

Image

Image

Image

Kanskje ikke så veldig interessant, men knipser litt bilder underveis jeg :P
Flere bilder kommer så snart det er fremgang..!

Posted: 26 Feb 2007, 09:27
by Chrille
OT: va är det som händer med den blåa RangeRovern borta i hörnet?

Blir det monsterbygge?

Posted: 26 Feb 2007, 10:31
by Vipe
Chrille:
Nei, blir nok ikke noe monster av den.. Er bare restaurering som skal gjøres.
Eieren har GODT mot vil jeg si, da hele bilen er "kjeks" (les: rust) :roll:

Posted: 26 Feb 2007, 23:28
by Vipe
Da var man kommet et lite stykke til på bilen :)
Men passer 60*30*10 intercooleren virkelig mellom her!? :?

Image

Posted: 01 Mar 2007, 00:18
by Vipe
Fikk gjort litt mer ikveld; tatt av eksos, mellomaksling, girkasse, trykkplate og svinghjul.
Ser nå i ettertid at jeg må enten ut med motor, eller ned med travers for å få av oljetråget, sukk.. :roll:

Lite bilde av dagens "seier" :wink:
Image

Posted: 10 Mar 2007, 15:04
by Vipe
Tid for update! :D

Da har jeg fått ut "hjertet", og gjort litt mer arbeid på motor.
Har byttet toppakning, samt prøvemontert manifold og turbo.
Blokka fikk seg også et par strøk med maling for å freshe opp litt ;)

Lar bildene tale for resten:

Motor ute:
Image

Topp rengjort og klar til montering:
Image

Blokk rengjort:
Image

Topp på plass:
Image

Bilde av innsugskanal, portet lite:
Image

Manifold og turbo prøvemontert:
Image

Blankt og fint:
Image

Men støtte på et lite problem her (må bygge nytt motorfeste):
Image

Neste steg blir montering av vanos, og nytt motorfeste.
Kom gjerne med kommentarer om dere føler for det ;)

Flere bilder kommer!

Posted: 10 Mar 2007, 17:38
by kristov
Planfreste du ikke topp og blokk?

Mener det er forutsetning for å få det tett med MLS-pakning.

Posted: 10 Mar 2007, 20:08
by Vipe
Kristov:
Nei planfreste ikke.. Sjekket topp når jeg byttet motor, og den var da 100% plan.
Satser på at det holder 8)