Page 2 of 6
Posted: 07 Jan 2007, 12:52
by Vipe
Takk for svar.
Jeg trodde du kjørte M50 jeg.. hehe
Er det noen andre som kan fortelle meg hva jeg må gjøre med tenning til min M50 om jeg skal bruke E6X og E11v2?
Er meget tacksam for svar!

Posted: 10 Jan 2007, 23:49
by Vipe
Lite med respons her..
Men updates skal dere få

(ikke skyt meg pga. valg av grenrør, det bare må testes til den prisen)
Dette skal da modifiseres til ekstern WG
Har vel så og si bestemt meg for motorstying nå; Haltech E11v2 (direct igniton & sekvensiell innsprøyting, med vanos-styring)
Posted: 11 Jan 2007, 00:03
by oddis
Morro prosjekt Vipe! Jeg er spent på å få høre hvordan den SC 61n fungerer

Forespeiler meg samme agg. på min, men frykter noe lite sprut på toppen. ?
Du har fått med deg at E6X selges billig på bimmers.no?
Lykke til

Posted: 11 Jan 2007, 08:10
by Vipe
oddis: takker for gode ord
Nja, tror Sc61'en holder fint opp mot toppen med mine effektmål.
Hvor billig er billig fra bimmers.no?
Men kan jo ikke kjøre direct fire og sekv.innspr. med E6X (ikke på 6-syl)
Posted: 24 Jan 2007, 13:01
by tobben
hei, jeg holder på å bygger på m3 s50b30 motor jeg anbefaler deg electromotive tec3 litt dyrere i innkjøp men lettere for bjørnastad bil å bremse for det har de holdt på mye med før å det er greit å kobble opp.den styrer vanos,coiler og alt du slipper å kjøpe noe annet enn spruten,det er den de anbefaler på bjørnstad også.
den manifoilen du har kjøpt må du sjekke opp syl 4-5 på pga at den må sikkert pusses litt nedi der.
Thorbjørn
Posted: 28 Jan 2007, 14:23
by B!ffen
Hur går det för dig Vipe?
Fler bilder tack

Posted: 02 Feb 2007, 18:12
by Vipe
tobben wrote:hei, jeg holder på å bygger på m3 s50b30 motor jeg anbefaler deg electromotive tec3 litt dyrere i innkjøp men lettere for bjørnastad bil å bremse for det har de holdt på mye med før å det er greit å kobble opp.den styrer vanos,coiler og alt du slipper å kjøpe noe annet enn spruten,det er den de anbefaler på bjørnstad også.
den manifoilen du har kjøpt må du sjekke opp syl 4-5 på pga at den må sikkert pusses litt nedi der.
Thorbjørn
Takker for gode tips Thorbjørn

I følge Bjørnstad skulle det ikke være noe problem for de å mappe Haltech..
Posted: 02 Feb 2007, 18:18
by Vipe
B!ffen wrote:Hur går det för dig Vipe?
Fler bilder tack

Det er lite aktivitet med bilen for tiden.
Har akkurat flyttet inn i ny leilighet, så mye som må ordnes der.
Det er ikke internett der (enda), så blir lite med updates før det er fikset
Får muligens flyttet bilen til et oppvarmet verksted med bla. malt gulv osv i neste uke, så da blir det bilder og updates

Blir å stå der utover vinteren..
Måtte legge motorstyings-innkjøpet på is intill videre pga. ting til leiligheten.. koster å handle sofa, spisebord, lcd-tv osv osv.
Posted: 23 Feb 2007, 22:43
by Vipe
Tid for en liiten update!
Har endelig flyttet bilen til nytt verksted!

Litt trangt om plassen, men det overlever jeg..
Slenger med et par kjappe bilder jeg tok med mobilen:
Mercedes 450SL, min BMW, Toyota Supra, Range Rover
Porsche 911 Turbo, Triumph

Posted: 25 Feb 2007, 23:50
by Vipe
Update
Da var mekkingen startet. Har fått av toppen og diverse..
Alt så forøvrig fint ut inni der
Litt bilder:
Kanskje ikke så veldig interessant, men knipser litt bilder underveis jeg

Flere bilder kommer så snart det er fremgang..!
Posted: 26 Feb 2007, 09:27
by Chrille
OT: va är det som händer med den blåa RangeRovern borta i hörnet?
Blir det monsterbygge?
Posted: 26 Feb 2007, 10:31
by Vipe
Chrille:
Nei, blir nok ikke noe monster av den.. Er bare restaurering som skal gjøres.
Eieren har GODT mot vil jeg si, da hele bilen er "kjeks" (les: rust)

Posted: 26 Feb 2007, 23:28
by Vipe
Da var man kommet et lite stykke til på bilen

Men passer 60*30*10 intercooleren virkelig mellom her!?

Posted: 01 Mar 2007, 00:18
by Vipe
Fikk gjort litt mer ikveld; tatt av eksos, mellomaksling, girkasse, trykkplate og svinghjul.
Ser nå i ettertid at jeg må enten ut med motor, eller ned med travers for å få av oljetråget, sukk..
Lite bilde av dagens "seier"

Posted: 10 Mar 2007, 15:04
by Vipe
Tid for update!
Da har jeg fått ut "hjertet", og gjort litt mer arbeid på motor.
Har byttet toppakning, samt prøvemontert manifold og turbo.
Blokka fikk seg også et par strøk med maling for å freshe opp litt
Lar bildene tale for resten:
Motor ute:
Topp rengjort og klar til montering:
Blokk rengjort:
Topp på plass:
Bilde av innsugskanal, portet lite:
Manifold og turbo prøvemontert:
Blankt og fint:
Men støtte på et lite problem her (må bygge nytt motorfeste):
Neste steg blir montering av vanos, og nytt motorfeste.
Kom gjerne med kommentarer om dere føler for det
Flere bilder kommer!
Posted: 10 Mar 2007, 17:38
by kristov
Planfreste du ikke topp og blokk?
Mener det er forutsetning for å få det tett med MLS-pakning.
Posted: 10 Mar 2007, 20:08
by Vipe
Kristov:
Nei planfreste ikke.. Sjekket topp når jeg byttet motor, og den var da 100% plan.
Satser på at det holder
