hei, jeg holder på å bygger på m3 s50b30 motor jeg anbefaler deg electromotive tec3 litt dyrere i innkjøp men lettere for bjørnastad bil å bremse for det har de holdt på mye med før å det er greit å kobble opp.den styrer vanos,coiler og alt du slipper å kjøpe noe annet enn spruten,det er den de anbefaler på bjørnstad også.
den manifoilen du har kjøpt må du sjekke opp syl 4-5 på pga at den må sikkert pusses litt nedi der.
tobben wrote:hei, jeg holder på å bygger på m3 s50b30 motor jeg anbefaler deg electromotive tec3 litt dyrere i innkjøp men lettere for bjørnastad bil å bremse for det har de holdt på mye med før å det er greit å kobble opp.den styrer vanos,coiler og alt du slipper å kjøpe noe annet enn spruten,det er den de anbefaler på bjørnstad også.
den manifoilen du har kjøpt må du sjekke opp syl 4-5 på pga at den må sikkert pusses litt nedi der.
Thorbjørn
Takker for gode tips Thorbjørn
I følge Bjørnstad skulle det ikke være noe problem for de å mappe Haltech..
Det er lite aktivitet med bilen for tiden.
Har akkurat flyttet inn i ny leilighet, så mye som må ordnes der.
Det er ikke internett der (enda), så blir lite med updates før det er fikset
Får muligens flyttet bilen til et oppvarmet verksted med bla. malt gulv osv i neste uke, så da blir det bilder og updates
Blir å stå der utover vinteren..
Måtte legge motorstyings-innkjøpet på is intill videre pga. ting til leiligheten.. koster å handle sofa, spisebord, lcd-tv osv osv.
Chrille:
Nei, blir nok ikke noe monster av den.. Er bare restaurering som skal gjøres.
Eieren har GODT mot vil jeg si, da hele bilen er "kjeks" (les: rust)
Fikk gjort litt mer ikveld; tatt av eksos, mellomaksling, girkasse, trykkplate og svinghjul.
Ser nå i ettertid at jeg må enten ut med motor, eller ned med travers for å få av oljetråget, sukk..
Da har jeg fått ut "hjertet", og gjort litt mer arbeid på motor.
Har byttet toppakning, samt prøvemontert manifold og turbo.
Blokka fikk seg også et par strøk med maling for å freshe opp litt
Lar bildene tale for resten:
Motor ute:
Topp rengjort og klar til montering:
Blokk rengjort:
Topp på plass:
Bilde av innsugskanal, portet lite:
Manifold og turbo prøvemontert:
Blankt og fint:
Men støtte på et lite problem her (må bygge nytt motorfeste):
Neste steg blir montering av vanos, og nytt motorfeste.
Kom gjerne med kommentarer om dere føler for det