Page 2 of 2
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 23 Sep 2012, 22:38
by immy
jo visst funkar en 3-serie också men 5-serien är mycket mycket bättre i min ögon.
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 23 Sep 2012, 22:59
by Sten
Men dom är ju tyngre....Behövs det inte mer hk,eller har dom "sämre" viktfördelning?
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 23 Sep 2012, 23:20
by immy
jo så är de ju, men de behövs ju inga enorma effekter oavsett kaross om du ska ha som driftingbil
Den här är original i motor och lättad 150kg verkar ju funka fint
http://www.youtube.com/watch?v=CIqt8k2X ... ure=relmfu
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 23 Sep 2012, 23:54
by Sten
Jamen,det är ju den där jag sett och läst om!
Ser ju ut att funka svinbra,självklart duktig förare men ändå!
Standard M5 alltså,förutom lättad då,men är ju oxå touring och dom är väl tyngre?
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 24 Sep 2012, 00:19
by immy
jo dom väger väl en 70-80kg till en touring har jag för mig
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 24 Sep 2012, 05:31
by Lemheden
Sten wrote:Bolero wrote:krajm wrote:Nu är ju inte en 740 det minsta vacker.. men en lite uppgraderad 740 T5 känns rätt bra! närmsta bonde har ju de delar du behöver! bara å sätta i närmsta trottoar, räcke, eller bergvägg utan dåligt samvete.. förstör inte en M-bil
Du missade att det skulle vara lite "standard-bil" va?
Mvh
Alltså det får vara special,men besiktningsvänligt.
Inga problem att besiktiga 740 med t5. Vet inte 100 vad det är för bromsar o liknande man ska flytta över men har flera kompisar som haft/har sådana !
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 24 Sep 2012, 09:26
by krajm
Sten wrote:Bolero wrote:krajm wrote:Nu är ju inte en 740 det minsta vacker.. men en lite uppgraderad 740 T5 känns rätt bra! närmsta bonde har ju de delar du behöver! bara å sätta i närmsta trottoar, räcke, eller bergvägg utan dåligt samvete.. förstör inte en M-bil
Du missade att det skulle vara lite "standard-bil" va?
Mvh
Alltså det får vara special,men besiktningsvänligt.
Precis så jag tänkte..
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 24 Sep 2012, 10:11
by bmw_m3_e30
hej!
har en kompis som funderar på att sälja sin ford sierra cosworth med bmw 540 v8 286 hk motor.
bilen är seriöst byggd reggad och bes med allt.han vill ha runt 50 tusen. mvh
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 24 Sep 2012, 12:17
by J_Gustavsson
Sten wrote:J_Gustavsson wrote:540 går de åka mycket bra med
Både E34 och E39?
Blir inte för lite effekt då?
Kommer ju iofs inte köra med så breda däck.
Tänker på e34, en kille från Västervikstrakten åker med en, hydraulisk handbroms och annan utväxling.
Testa sök på team kraftlös, finns nog lite filmer.
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 24 Sep 2012, 19:00
by Sten
bmw_m3_e30 wrote:hej!
har en kompis som funderar på att sälja sin ford sierra cosworth med bmw 540 v8 286 hk motor.
bilen är seriöst byggd reggad och bes med allt.han vill ha runt 50 tusen. mvh
Har PMat dig om du bommat det.
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 24 Sep 2012, 19:02
by Sten
J_Gustavsson wrote:Sten wrote:J_Gustavsson wrote:540 går de åka mycket bra med
Både E34 och E39?
Blir inte för lite effekt då?
Kommer ju iofs inte köra med så breda däck.
Tänker på e34, en kille från Västervikstrakten åker med en, hydraulisk handbroms och annan utväxling.
Testa sök på team kraftlös, finns nog lite filmer.
Ok,ska kolla lite.
Synd att dom där kompressorsattserna från ESS är så dyra.
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 07 Oct 2012, 10:42
by M3JONAS
Varför inte kolla på raggarbil? 10-20 år gamla camarosar tex står inte högt i kurs och finns med motorer med lite vrid och effekt. Dock inte helt lätt att hitta en med manuell låda kanske...
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 08 Oct 2012, 21:34
by Andy_b
Min orginala e34 540 med manuell låda klarar lägga rätt mycket rök iaf
dock så är det 2,93 i röven på den så den orkar inte helt på 3an
men va gör det när den nästan gör 130 på 2an
men med typ 3,73 i röven och lite lättad bil så bör den va helt optimal
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 08 Oct 2012, 22:21
by Sten
M3JONAS wrote:Varför inte kolla på raggarbil? 10-20 år gamla camarosar tex står inte högt i kurs och finns med motorer med lite vrid och effekt. Dock inte helt lätt att hitta en med manuell låda kanske...
Tänkte du på "IROC" eller den senare från -92 och frammåt?
Re: Bästa "standard" driftingbil?
Posted: 09 Oct 2012, 11:13
by ragge_c
Jag tycker att hjulbasen blir för lång med e34, visst dom e lättsladdade, men inte rappa i vändningen
e36 är bra avvägd, e30 e väldigt rapp i returen, men det kan vara skönt det med
har för mig s14 s13 har liknande hjulbas som e30,