Page 2 of 2

Sv: Re: M535 säljes eller bytes.

Posted: 29 Sep 2012, 23:49
by Dawe_A
bubbel wrote:
Gurra G wrote:
bubbel wrote:Okej då vet jag, ska funderar lite.
angående 149000:- för en m535 i riktigt bra skick skulle jag ALDRIG betala, möjligtvis om den gått 5000mil och är helt orginal..

köpte själv en m535 -86 i superbra skick och helt utan rost och aldrig rostlagad med 18000mil på mätaren, svensksåld och all bes papper. 15000:- bytte styrled och en kulled och bromsolja + en 4hjulsmätning och den gick igenom ua sedan. sålde den för 29000:- vilket jag tyckte var rimligt för då för ca 3år sedan.
Har inte sett en så rostfri fin e28 irl MEN ångrar att jag sålde den stort också;) Nu ska alla ha 50k + för upplagade gammla saltbilar.
Va du har köpt och sålt en bil för är väl helt Ointressant i detta fallet! Det är väl ändå tillgång och efterfrågan som styr priserna på äldre bilar. :idea:
Sorry för of Dawe.
han gav förslag på en bil för 149000:- och jag förklarade vad JAG skulle betala och inte betala för en m535 och varför, eftersom han nämnde en betydligt dyrare bil.
Jag har inte kritiserat dawes prisbild på honoms m535, Är det något oklart eller nått du inte förstår? eller du kanske är intresserad av honoms bil?

sorry för ot i din sälj tråd dawe, som sagt ska fundera angående din bil.

Mvh

du måste leva i nuet.. M535 är steget innan m5 och det såldes precis en riktigt fin m5 e28 för 299.000 kr ;)

skickat från en telefon

Re: M535 säljes eller bytes.

Posted: 30 Sep 2012, 22:03
by bubbel
M535 kan absolut inte jämnföras med en m5 e28, varken som ny eller i nutid;) 325im steget före m3 e30 och ska man då betala över 100k för att få en rostfri 325a? visst i framtiden men inte i nuet:) m535 vanlig gammal 535 med unik plast.

Re: M535 säljes eller bytes.

Posted: 30 Sep 2012, 22:45
by Dawe_A
bubbel wrote:M535 kan absolut inte jämnföras med en m5 e28, varken som ny eller i nutid;) 325im steget före m3 e30 och ska man då betala över 100k för att få en rostfri 325a? visst i framtiden men inte i nuet:) m535 vanlig gammal 535 med unik plast.

M535 är M535 och ingen gammal vanlig 535. MEN jag hajar din poäng.

Den är bokad tills nästa helg.

Re: M535 säljes eller bytes.

Posted: 01 Oct 2012, 06:38
by bubbel
lycka till med försäljningen iaf:)

Re: M535 säljes eller bytes.

Posted: 10 Oct 2012, 11:11
by Dawe_A
Såld :| :|

Re: M535 säljes eller bytes.

Posted: 10 Oct 2012, 12:12
by jorgen
bubbel wrote:Okej då vet jag, ska funderar lite.
angående 149000:- för en m535 i riktigt bra skick skulle jag ALDRIG betala, möjligtvis om den gått 5000mil och är helt orginal..

köpte själv en m535 -86 i superbra skick och helt utan rost och aldrig rostlagad med 18000mil på mätaren, svensksåld och all bes papper. 15000:- bytte styrled och en kulled och bromsolja + en 4hjulsmätning och den gick igenom ua sedan. sålde den för 29000:- vilket jag tyckte var rimligt för då för ca 3år sedan.
Har inte sett en så rostfri fin e28 irl MEN ångrar att jag sålde den stort också;) Nu ska alla ha 50k + för upplagade gammla saltbilar.
Jag sålde en m535 med m88 motor för ca 10 år sedan för 85k o m535 har bara stigit i pris o de kommer garanteratat att forsätta uppåt. Kolla bara utväcklingen på en äkta 325IM e30 2d :).
Grattis till försäljningen trots att du har blandade känslor anntar jag