Page 2 of 3

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 28 Aug 2012, 19:39
by Jørg1e30
Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!

Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 bar :)

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 28 Aug 2012, 20:41
by Napstar
Jørg1e30 wrote:
Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!

Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 bar :)
Hehe :) va kör du för snurra?? 6765 oxå??

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 06:46
by Forsberg
Turbon bottna redan vid 600 på 1.2 bar..slutade på 560 whp med väldigt safe tändning

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 07:33
by mr_z
Forsberg wrote:Turbon bottna redan vid 600 på 1.2 bar..slutade på 560 whp med väldigt safe tändning
Va de en 3,6 eller 3,8? Vad för turbo?

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 16:46
by Jørg1e30
Napstar wrote:
Jørg1e30 wrote:
Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!

Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 bar :)
Hehe :) va kör du för snurra?? 6765 oxå??

jeg kjører 7675:-)

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 20:11
by Forsberg
mr_z wrote:
Forsberg wrote:Turbon bottna redan vid 600 på 1.2 bar..slutade på 560 whp med väldigt safe tändning
Va de en 3,6 eller 3,8? Vad för turbo?

Kinakopia på en gt45 inte direkt en effektiv turbo tyvär=) men tror inte att de är omöjligt att åka en bit över 600 whp på standard grejor om han som mappar har koll på vad han gör..och man har en skapligt stor snurra

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 20:16
by mr_z
Forsberg wrote:
mr_z wrote:
Forsberg wrote:Turbon bottna redan vid 600 på 1.2 bar..slutade på 560 whp med väldigt safe tändning
Va de en 3,6 eller 3,8? Vad för turbo?

Kinakopia på en gt45 inte direkt en effektiv turbo tyvär=) men tror inte att de är omöjligt att åka en bit över 600 whp på standard grejor om han som mappar har koll på vad han gör..och man har en skapligt stor snurra
Okej. Va de en 3,6?

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 20:29
by Forsberg
3.8 med 3.6 stakar

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 21:07
by jorgen
Forsberg wrote:3.8 med 3.6 stakar
Varför byta till längre stakar vid turboladdning?

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 21:49
by Forsberg
Skulle tippa på att dom är starkare..men inte jag som byggt motorn så har inte en aning om varför man använder dom:)

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 29 Aug 2012, 21:59
by jorgen
Forsberg wrote:Skulle tippa på att dom är starkare..men inte jag som byggt motorn så har inte en aning om varför man använder dom:)
Låter Helskumt för de är båda klenare o ger mycket högre komp då de är 1,5mm högre. Gött att det funkar iaf :)

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 30 Aug 2012, 05:55
by Henrik
Jørg1e30 wrote:
Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!

Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 bar :)
Var den också oöppnad??

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 30 Aug 2012, 06:54
by mr_z
jorgen wrote:
Forsberg wrote:Skulle tippa på att dom är starkare..men inte jag som byggt motorn så har inte en aning om varför man använder dom:)
Låter Helskumt för de är båda klenare o ger mycket högre komp då de är 1,5mm högre. Gött att det funkar iaf :)
Håller med, skulle förstå om de va tvärtom...

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 30 Aug 2012, 08:18
by ///Peter
Forsberg wrote:3.8 med 3.6 stakar
5 spänn på att det är tvärtom, 144mm stakar med 90mm slag resulterar i ett intimt möte med topp och ventiler om org kolvar används. Jag har testat den kombon och då med special designade kolvar där kolvbulten är väldigt långt uppflyttad annars blir det knas.

142.5mm stakar med 86mm slag däremot ger lite hälsosam kompsänkning och funkar säkert bra även fast det blir lite tokigt med squish osv.

Re: s38b36 överladd med standard botten?

Posted: 30 Aug 2012, 11:50
by Forsberg
De har ni helt rätt i de är en 3.6 med 3.8ans stakar:) har inte så bra koll då de inte är min bil

m5 3,8 vad klarar den?

Posted: 31 Aug 2012, 22:27
by gussten1972
undrar vad den klarar med turbo

Sammamfogat av Moderator! Skapa inte flera trådar med samma ämne....

Re: m5 3,8 vad klarar den?

Posted: 31 Aug 2012, 23:35
by Bolero
Imponerande frågeställning.

Du får nog utveckla din fråga ganska mycket.

Pratar vi med original botten? Original helt igenom? Arp till toppen ?

Ja som sagt utveckla frågan!