Re: s38b36 överladd med standard botten?
Posted: 28 Aug 2012, 19:39
Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!
Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 bar

Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!
HeheJørg1e30 wrote:Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!
Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 bar
Va de en 3,6 eller 3,8? Vad för turbo?Forsberg wrote:Turbon bottna redan vid 600 på 1.2 bar..slutade på 560 whp med väldigt safe tändning
Napstar wrote:HeheJørg1e30 wrote:Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!
Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 barva kör du för snurra?? 6765 oxå??
mr_z wrote:Va de en 3,6 eller 3,8? Vad för turbo?Forsberg wrote:Turbon bottna redan vid 600 på 1.2 bar..slutade på 560 whp med väldigt safe tändning
Okej. Va de en 3,6?Forsberg wrote:mr_z wrote:Va de en 3,6 eller 3,8? Vad för turbo?Forsberg wrote:Turbon bottna redan vid 600 på 1.2 bar..slutade på 560 whp med väldigt safe tändning
Kinakopia på en gt45 inte direkt en effektiv turbo tyvär=) men tror inte att de är omöjligt att åka en bit över 600 whp på standard grejor om han som mappar har koll på vad han gör..och man har en skapligt stor snurra
Varför byta till längre stakar vid turboladdning?Forsberg wrote:3.8 med 3.6 stakar
Låter Helskumt för de är båda klenare o ger mycket högre komp då de är 1,5mm högre. Gött att det funkar iafForsberg wrote:Skulle tippa på att dom är starkare..men inte jag som byggt motorn så har inte en aning om varför man använder dom:)
Var den också oöppnad??Jørg1e30 wrote:Napstar wrote:Polarns s54 helt org med arp i toppen lämnade 660whp med pt67 o 1,3bar!
Det og må vara boten rekord. Min har 830whp vid 1,3 bar
Håller med, skulle förstå om de va tvärtom...jorgen wrote:Låter Helskumt för de är båda klenare o ger mycket högre komp då de är 1,5mm högre. Gött att det funkar iafForsberg wrote:Skulle tippa på att dom är starkare..men inte jag som byggt motorn så har inte en aning om varför man använder dom:)
5 spänn på att det är tvärtom, 144mm stakar med 90mm slag resulterar i ett intimt möte med topp och ventiler om org kolvar används. Jag har testat den kombon och då med special designade kolvar där kolvbulten är väldigt långt uppflyttad annars blir det knas.Forsberg wrote:3.8 med 3.6 stakar