Page 2 of 2
Re: Bosch 1700 vs 2200.
Posted: 17 Aug 2012, 06:41
by Bmwandreas
Precision/ Siemens 2400 cc tål allt!
Bosch 1700 vs 2200.
Posted: 17 Aug 2012, 06:47
by Silverboy
Nån ide om vid vilken temp dom börjar krympas? går dom tillbaka till normal vid kallt bränsle?
Hur beter 2400cc sig vid tomgång vs 2200/1700?
Re: Bosch 1700 vs 2200.
Posted: 17 Aug 2012, 07:06
by Bmwandreas
Silverboy wrote:Nån ide om vid vilken temp dom börjar krympas? går dom tillbaka till normal vid kallt bränsle?
Hur beter 2400cc sig vid tomgång vs 2200/1700?
Typ 50 grader, de går tillbaks. Men det är inte många bilar jag sett detta problem med!
Re: Bosch 1700 vs 2200.
Posted: 17 Aug 2012, 08:31
by Lars_Ferm
Bmwandreas wrote:Silverboy wrote:Nån ide om vid vilken temp dom börjar krympas? går dom tillbaka till normal vid kallt bränsle?
Hur beter 2400cc sig vid tomgång vs 2200/1700?
Typ 50 grader, de går tillbaks. Men det är inte många bilar jag sett detta problem med!
Så för en gatbil med enstaka banåka ska de inte va problem med 1700cc, vet du om de nya spridarna kommer i år?
Re: Bosch 1700 vs 2200.
Posted: 17 Aug 2012, 10:04
by Bmwandreas
De ska komma i år!
Re: Bosch 1700 vs 2200.
Posted: 14 Sep 2013, 11:05
by Motorman
Har det kommit några nya spridare från bosch än, som tål MTBE i bränslet?
Kommer de tåla värme bättre också?
Re: Bosch 1700 vs 2200.
Posted: 14 Sep 2013, 12:58
by Bmwandreas
Nej de har inte kommit. Och ja de ska tåla allt. 2430 cc spridarna som säljs nu tål allt..