Page 2 of 10

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 17 Jul 2012, 08:02
by Soppa
Fan vad fint. detta kommer ja följa. inte intresserad av en flipfront? 5000:-
viewtopic.php?f=4&t=68300

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 17 Jul 2012, 13:05
by helvetesmaskinen
Soppa wrote:Fan vad fint. detta kommer ja följa. inte intresserad av en flipfront? 5000:-
viewtopic.php?f=4&t=68300


hej och tack! nej jag kommer köra kolfiber huv från ACM och glasfiber RS2 front med RS2 grejer komplett i nosen =)

Någon som har erfarenhet från ACM's kolfibergrejer?

ska nog flytta bak spolarvätskebehållaren också

Image

funderar på om man ska plocka en från A/S8'an kanske

Image

Image

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 17 Jul 2012, 13:14
by Daniel86
Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.

Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 19 Jul 2012, 08:00
by helvetesmaskinen
Daniel86 wrote:Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.

Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.


Ok, jag snackade med ACM och dom ska göra en huv helt i kolfiber till mig då dom nuvarande var en blandning av glas och kolfiber.

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 06 Aug 2012, 12:23
by helvetesmaskinen
Image

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 08 Aug 2012, 15:51
by helvetesmaskinen
Image

Rengjort tanken lite
Image

Kommer bli som nya efter blästring!
Image
Image

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 09 Aug 2012, 11:50
by Fredriksson84
japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 10 Aug 2012, 12:16
by helvetesmaskinen
Fredriksson84 wrote:japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S


Tydligen vanligt fel. Jættemånga på S2forum som haft samma problem kom jag fram till:

http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 479&page=2

diff från en RS2

Image

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 13 Aug 2012, 00:58
by helvetesmaskinen
Blev dags för lite blästring! Innan...
Image

Och efter...
Image
Image
Image

Länkarmar från Audi RS2 elektriskt guldförzinkade
Image

-

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 14 Aug 2012, 11:40
by helvetesmaskinen
Det mesta färdigblästrat och lackat:

Image

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 14 Aug 2012, 15:03
by fredrick
Är det någon skillnad på en rs2 bakdiff och en vanlig s2 6vxl bakdiff?

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 15 Aug 2012, 16:28
by helvetesmaskinen
la lite svart grundfärg i golvet, men ska ändå läggas ett tunt lager svart filt likt kashmir tyg i golvet sen.

Image

Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.

Originaltanken kommer också att monteras tillbaka. Ska bara titta på hur fan vaccumet "styr" saker på den och hur fan den fungerar. Förstår mig inte på tanken alls med sin sjuka utformning hur den ska kunna suga från alla ställen på den iom dess nivåskillnader.


Image

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 16 Aug 2012, 05:31
by CarpeDiem
Nice work :)

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 16 Aug 2012, 16:20
by P.Herrdahl
helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.


Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 16 Aug 2012, 21:56
by helvetesmaskinen
P.Herrdahl wrote:
helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.


Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:


Ja, vi får se vad vågen hamnar på vid fram och bakaxel när den är klar. Jag vill ha nära 50/50, men nöjer mig med ~55/45. S2 Coupé orginal har typ 60/40 tror jag, och sedanen är lite bättre så det är nog inga problem. Det finns en extrem S1 som har sjuk väghållning och man tror att det är snabbspolat nästan:

http://www.youtube.com/watch?v=f841sP_mtyE

sen har vi orginalet med iklippta scener som någon underbar människa har laddat upp:

http://www.youtube.com/watch?v=cDRkHXMHqFo

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 17 Aug 2012, 17:09
by Lange
P.Herrdahl wrote:Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:

Image
Image
8)

Bekant projekt från s2forum, ser bra ut skall följas! :mrgreen:

Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl

Posted: 17 Aug 2012, 17:26
by P.Herrdahl
Lange wrote:
P.Herrdahl wrote:Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten. :wink:

Image



Bekant projekt från s2forum, ser bra ut skall följas! :mrgreen:


Förlåt nu för OT men undra varför inte alla Audi diffar ser ut sådär (likt BMW's).
Förstår mig inte på de som sitter monterade på "våra" bilar, skitlånga, tunga och mest bökiga. :?