Page 2 of 10
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 17 Jul 2012, 08:02
by Soppa
Fan vad fint. detta kommer ja följa. inte intresserad av en flipfront? 5000:-
viewtopic.php?f=4&t=68300
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 17 Jul 2012, 13:05
by helvetesmaskinen
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 17 Jul 2012, 13:14
by Daniel86
Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.
Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 19 Jul 2012, 08:00
by helvetesmaskinen
Daniel86 wrote:Jag har köpt kolfiber grejer av acm-ab och tyckte det va helt okej för dem pengarna man betala va dock till bmw men iaf.
Ang coils så är kw bra skit så det gör du inte bort dig på om du köper.
Ok, jag snackade med ACM och dom ska göra en huv helt i kolfiber till mig då dom nuvarande var en blandning av glas och kolfiber.
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 06 Aug 2012, 12:23
by helvetesmaskinen
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 09 Aug 2012, 11:50
by Fredriksson84
japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 10 Aug 2012, 12:16
by helvetesmaskinen
Fredriksson84 wrote:japp släppte mina dom där bultarna härom veckan på a4an men det var inga problem på dom.. värre med dom nedre i spindeln :S bulten rostat fast i bussningen där :S
Tydligen vanligt fel. Jættemånga på S2forum som haft samma problem kom jag fram till:
http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 479&page=2diff från en RS2
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 13 Aug 2012, 00:58
by helvetesmaskinen
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 14 Aug 2012, 11:40
by helvetesmaskinen
Det mesta färdigblästrat och lackat:
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 14 Aug 2012, 15:03
by fredrick
Är det någon skillnad på en rs2 bakdiff och en vanlig s2 6vxl bakdiff?
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 15 Aug 2012, 16:28
by helvetesmaskinen
la lite svart grundfärg i golvet, men ska ändå läggas ett tunt lager svart filt likt kashmir tyg i golvet sen.Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.
Originaltanken kommer också att monteras tillbaka. Ska bara titta på hur fan vaccumet "styr" saker på den och hur fan den fungerar. Förstår mig inte på tanken alls med sin sjuka utformning hur den ska kunna suga från alla ställen på den iom dess nivåskillnader.
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 16 Aug 2012, 05:31
by CarpeDiem
Nice work
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 16 Aug 2012, 16:20
by P.Herrdahl
helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.
Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten.
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 16 Aug 2012, 21:56
by helvetesmaskinen
P.Herrdahl wrote:helvetesmaskinen wrote:Skrapat och lackat här också! Klart för 3st bosch 044 pumpar och catchtank. Batteri och catchtank hamnar i baljan. Låg tyngpunkt och vikt längst bak=perfekt på en quattrobil.
Verkligen!
Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten.
Ja, vi får se vad vågen hamnar på vid fram och bakaxel när den är klar. Jag vill ha nära 50/50, men nöjer mig med ~55/45. S2 Coupé orginal har typ 60/40 tror jag, och sedanen är lite bättre så det är nog inga problem. Det finns en extrem S1 som har sjuk väghållning och man tror att det är snabbspolat nästan:
http://www.youtube.com/watch?v=f841sP_mtyEsen har vi orginalet med iklippta scener som någon underbar människa har laddat upp:
http://www.youtube.com/watch?v=cDRkHXMHqFo
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 17 Aug 2012, 17:09
by Lange
Re: 9sek Audi B4 SEDAN, 5-cyl
Posted: 17 Aug 2012, 17:26
by P.Herrdahl
Lange wrote:P.Herrdahl wrote:Inga problem att svänga med Audis, men det blir självklart bättre ju mer som kommer mellan hjulaxlarna.
Audi 200 DTM hade tom kardandriven generator för att flytta bak vikten.
Bekant projekt från s2forum, ser bra ut skall följas!
Förlåt nu för OT men undra varför inte alla Audi diffar ser ut sådär (likt BMW's).
Förstår mig inte på de som sitter monterade på "våra" bilar, skitlånga, tunga och mest bökiga.