ButterflyRacing wrote: Så....nu sitter det tre stycken personer i förvar hos polisen.....som ska förklara för mina tvivelaktiga vänner...hur fan dom kunde vara så dumma att dom gick in i mitt hus....när dom släpps.
Jag är numer en fullständig suporter av polisen !
detta går tydligen bra? eller är det jag som missuppfattar meningsuppbyggnaden? är dom tvivelaktiga vännerna stenhårda MC värmland som ska ta ett snack?
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
ButterflyRacing wrote: Så....nu sitter det tre stycken personer i förvar hos polisen.....som ska förklara för mina tvivelaktiga vänner...hur fan dom kunde vara så dumma att dom gick in i mitt hus....när dom släpps.
detta går tydligen bra? eller är det jag som missuppfattar meningsuppbyggnaden? är dom tvivelaktiga vännerna stenhårda MC värmland som ska ta ett snack?
Nej. Bikervärlden har vi lämnat bakom oss. Men vi har hjälpt en del tungt krininella att komma tillbaka till ett rimligt liv.....och dom glömmer inte.
Nej. Bikervärlden har vi lämnat bakom oss. Men vi har hjälpt en del tungt krininella att komma tillbaka till ett rimligt liv.....och dom glömmer inte.
en smula motsägelsefullt... men det låter ju helt perfekt att låta tungt kriminella som kommit tillbaka till ett rimligt liv utkräva nån form av hämd.
skitsamma... nu e det helg å jag dricker bärtz, då ska man inte hänga upp sej på såna saker.
cerveza.. pm historien tack,gillar när folk tar tag i saker själva
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
ButterflyRacing wrote: detta går tydligen bra? eller är det jag som missuppfattar meningsuppbyggnaden? är dom tvivelaktiga vännerna stenhårda MC värmland som ska ta ett snack?
en smula motsägelsefullt... men det låter ju helt perfekt att låta tungt kriminella som kommit tillbaka till ett rimligt liv utkräva nån form av hämd.
skitsamma... nu e det helg å jag dricker bärtz, då ska man inte hänga upp sej på såna saker.
cerveza.. pm historien tack,gillar när folk tar tag i saker själva
Jag kommer inte att kräva någon hämd alls. Men den kriminella världen tar hand om sina egna. Görs det brott på fel ställe, kommer vederbörande att få veta det. Utan att jag säger ett ord.
Det handlar inte om misshndel av folk. Det leder ingen stanns.
Jag är också inne på Magnatens funderingar. Det går bra att insinuera att de kommer åka på stryk av dina tuffa vänner, men Cervezas troligen snarlika historia passar inte alls in? Kan du förklara logiken som du ser men inte vi andra?
Mats Ivarson wrote:Jag är också inne på Magnatens funderingar. Det går bra att insinuera att de kommer åka på stryk av dina tuffa vänner, men Cervezas troligen snarlika historia passar inte alls in? Kan du förklara logiken som du ser men inte vi andra?
Mats
Jag behöver inte förklara något för dej. Varför skulle jag det ? Jag har heller inte insinuerat att dom ska få stryk. Dessutom skulle det vara jävligt korkat att skriva det på ett öppet forum, om det nu var det jag var ute efter.
Logiken är att jag får en del info som hjälper mej att ringa in vad vi har med för typer att göra. Denna info kommer från olika håll...men naturligtvis inte här eller på andra forum....men det kommer bla från folk som läser forum. Idag är bilden god....och kommer att klarna dag för dag.
Detta är som en hollywood film oförutsägbar handling men man vet hur det slutar ändå,,
Det är konstigt hur en tråd kan få en sådan vändning efter lite antaganden men i sverige är det synd om imbrottstjuvar pundare mm dags att VAKNA blir du utsatt för samma sak ska du få se, jag jagade en kille i en vecka för han snodde en g-tech av mig för 3000kr han har flyttat från orten. Jag är inte på nå sätt ond eller med i nått gäng mm men man ska ge fan i andras prylar jag vela bara ha tebaks gtechen.
Läxan är idag = Är man med i leken får man leken tåla..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag skapade den här tråden för att berätta vilken jävla tur jag hade, när polisen tog tjuvarna, bara några minuter efter brottet. Alla grejor fanns i bilen. Vi har varit och identifierat frugans halsband...och åklagaren tog beslutet att lämna tillbaka telefonen. En polak född -90 sitter hos polisen....och blir förmodligen häcktad. Dom andra två släpptes på grund av ålder. Jag ha lockaliserat ägaren av bilen som dom använde...med namn, adress och telefonnummer. Namnen på dom som släpptes kommer jag att få så småningom. Alla är mantalskrivna i sverige...men alla är inte svenska medborgare. Mycket användbara uppgifter har kommit fram via olika forum och andra kontakter....och det söks mer uppgifter hela tiden och det kommer att läggas mycket tid under veckan på att gå vidare. Alla uppdateringar lämnas till mitt kontaktnät...men därmed inte sagt att det kommer skickas ut några hämnare som ska spöa någon.
Om vissa vill läsa in i detta, att jag försöker verka tuffare än jag är...så är det upp till dom. Jag vet var jag står och jag vet vad vi har för kontaktnät. Jag kommer dock inte köpa några som helst tjänster...och det har jag aldrig antytt. Om det nu visar sig att dessa personer tillhör något organiserat, kommer den organisationen att få veta det opassande i denna historia utan att jag ber om det, det är bara så det funkar.
Dom som har fräffat mej, vet säkert att vi inte är något fejk. Vi är dom vi är och kommer att fortsätta vara det.
Sikko wrote:Detta är som en hollywood film oförutsägbar handling men man vet hur det slutar ändå,,
Det är konstigt hur en tråd kan få en sådan vändning efter lite antaganden men i sverige är det synd om imbrottstjuvar pundare mm dags att VAKNA blir du utsatt för samma sak ska du få se, jag jagade en kille i en vecka för han snodde en g-tech av mig för 3000kr han har flyttat från orten. Jag är inte på nå sätt ond eller med i nått gäng mm men man ska ge fan i andras prylar jag vela bara ha tebaks gtechen.
Läxan är idag = Är man med i leken får man leken tåla..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
håller helt och hållet med, skulle jag hitta någon som var och rotade bland min grejer här hemma så har dom verkligen gett sig in i leken. dom ska vara ihop buntade och klara när polisen kommer. bara säga till farbror polisen att dom trillat Så fort någon är på ens prylar anser jag att det är fritt fram, alltså inte slå halv ihjäl någon men lite pisk ska dom ha. (jehovas är ok att bussa hunden på med;))
men som butterflyracing skriver, tycker dom ska veta om att man vet vilka det är och att man har ögonen på dom. då kanske dom håller sig i skinnet och fattar att man ska låta bli andras grejer.