Page 2 of 25
Posted: 25 Nov 2006, 17:36
by Tingsdalsracer
Bubblorna kommer ju i takt med ölen i en vedeldad tunna o musik behövs ju inte när sitter o skrävlar
Skämt o sido , allt är relativt, finns pengen så självklart skulle jag också ha en tunna för 100 lök.
Här kör vi bastu varianten o sen ut i lössnön men just nu så är det risk att arschlet blir grönt
Posted: 25 Nov 2006, 20:00
by tobbe tlrecond
Det är fina vattenfall och leedbelysning runt hela badet åxo i en massa porriga färger o aromaterapi. det ska ju lukta gott när man badar
det är mycket pengar men den är värd varje krona.
angående minna bakhjul så måste skärmarna masseras ganska mycket för det tar i bara man rullar.det blev lite tokigt när jag breddade fäljarna
hoss skullman.han skulle bredda 1,5 tum ut men bredda 2 då blev det trångt.fäljarna är 8 tum breda.
Posted: 26 Nov 2006, 09:18
by Svintoleffe
Bäckis wrote:100 lök, snubben med deg!
Jag skulle aldrig slösa bort 100k på en tunna, men det skulle vara fint med lite bubbel i min. Att man luktar lite rök är en del av charmen(intalar jag mig).
Om du vill så kan jag höra vad firman jag jobabr åt vad dom tar för såna där, bad tunnor?, vi säljer såna på plåtfirman jag jobbar på just nu.
Men jag är osäker om det är för inomhus bruk elelr utomhus bruk.
Posted: 26 Nov 2006, 09:29
by tobbe tlrecond
Skit i spat nu hål er till tråden.
idag får jag nya bultar till svänghjulet och svängningsdämparen
o lager BMW orginal som sitter i veven.så man kan få dit vxllådan.
och klips till M sidorna.
Posted: 26 Nov 2006, 17:36
by Fisåkare
Hej Tobbe!
Blev lite fundersam vad det gällde dina ventiler
För du tänker väll inte köra med standard ventiler i den fina moroten
?????????
Kanske är blind men jag hittar ingenstans, som du skrivit vad för sorts ventiler du ska använda dig av.
MVH//Tobbe P
Posted: 26 Nov 2006, 18:01
by P.Herrdahl
Fisåkare wrote:Hej Tobbe!
Blev lite fundersam vad det gällde dina ventiler
För du tänker väll inte köra med standard ventiler i den fina moroten
?????????
Kanske är blind men jag hittar ingenstans, som du skrivit vad för sorts ventiler du ska använda dig av.
MVH//Tobbe P
"Svetsad topp med Z58 Turbokam mirrad o portad
Raceventiler raceventilfjäddrar med chromoretainers,justerbart kamdrev."
Posted: 26 Nov 2006, 18:08
by Fisåkare
"Svetsad topp med Z58 Turbokam mirrad o portad
Raceventiler raceventilfjäddrar med chromoretainers,justerbart kamdrev."
[/quote]
Oki, jag ÄR blind
sorry.
Tack för snabbt svar. Nu behöver ja inte vara orolig längre, över vilka ventiler som ska användas
Tobbe P
Posted: 26 Nov 2006, 22:17
by tobbe tlrecond
det mesta är utbytt i maskin.jag kanske har missat att fylla i lite saker som att toppen är Bultad med Arp.att det är olje pump med mer flöde.olje retur svetsad i blocket.alla packningar o packboxar är BMW orginal.att det satt nerslipade ventilstyrningar i toppen som nu är utbytta till orginal för att vara på den säkra sidan.
imorgon ska jag åka till sth metallsliperi så ska jocke där polera turbon och fixa eloxering till bromsoks adaptrarna ..och så ska jag lämna iväg lite prylar för pulverlack.
Posted: 27 Nov 2006, 17:03
by tobbe tlrecond
Då har man fått lite prylar från dalhems.Stant kylar lock 28-32 psi
50mm avgasbandage.ett nytt blått litet filter till vevhusventburken.
beställt prylar från BMW urtampningslager,bultar till tryckplattan,dammasker till 535 knutarna,hjullager.nya bultar som håller vxllådan.
fixat färg till motorrummet.
beställt lite samco specialslang till oljereturen.och lite vanlig till vevhusvent.den var dyr som fan.
har fixat pulsgivare till sprutet.
väntar på kontaktstycken från MRM när dom kommer kan jag börja koppla in sprutet.
väntar på laddtrycks styrningskontakt och tändkablar ,kontakter till spolarna från PPF
Posted: 27 Nov 2006, 18:49
by Tingsdalsracer
Det är som lilla julafton
Posted: 28 Nov 2006, 22:19
by tobbe tlrecond
Hehe det har det varit länge nu.
nu har jag lämnat iväg knutar o medbringare till blästring.
kompressorkåpan skulle jag inte få tillbaka förens om ca 2 veckor suck!
men den blir nog jävligt blank o fin.
så har jag tvättat hela motorrumet det blev kanon...
ska börja riva i orginalhärvan o rensa bort så mycket som möjligt så det blir rent i motorrummet.
hadde tänkt använda oljenivåsensorn och oljetryck så chekpanelen funkar och vattentempen.
Posted: 28 Nov 2006, 22:38
by peppe
Bjud på lite bilder nu, vattenpumps setupen
Posted: 28 Nov 2006, 23:08
by tobbe tlrecond
peppe wrote:Bjud på lite bilder nu, vattenpumps setupen
Oj jag glömde det dom ligger hos lackeraren nu så det blir ingen bild förens nästa vecka sorry.
Posted: 28 Nov 2006, 23:12
by peppe
Hehe, jadu inte så att det är bråttomt direkt
Posted: 28 Nov 2006, 23:25
by tobbe tlrecond
Nej det är ju inte det.hittade en bild på termostathuset.
och en till på motorn
Posted: 29 Nov 2006, 00:13
by Fisåkare
Jag är kär i din downpipe
vilka former
//Tobbe