kopior tar alltid över och dödar "mystiken" kring originalet. kolla bara på JP MK18 till volvo som kostade 20k på begmarknaden för gamla 90-tals gjutet mög med klarlacksläpp. sen kom Ocean med kopior för kaffepengar. likaså LeMans. challenge, och många fler asdyra fälgar som replikerats kommer tjatas ut för att de hänger på alla bilar.
Men det är ju bara optiska kopior. de är inte tredelade split som BBS är original med allt vad det innebär. de är en halv gång till så tunga (uppskattningsvis) och de är inte ens exakt lika i designen heller.
så de som åker med original gör oftast det med stor eftertanke och inte p.g.a exklusivitet. utan för att de kunnat kombinerat det centrum med den ytter och innerbana de vill ha för att det ska prestera och inte bli en spårkänslig bil där hjulen inte sitter exakt där de ska för att bilen ska prestera till max. och även åka med lättare hjul än bilens standardhjul.
Äkta is the shit alla dagar om man är ute efter vad de erbjuder. men väljer man bara fälg med prio på utseende så kan man likväl välja den design som tilltalar.
Bullen! wrote:Det va en vanlig fälg på elmia. Va väl ett par bilar bredvid din med samma hjul?
absolut att det var en vanlig fälg där,men att hitta en uppsättning 17" med rätt bredd,et och med rätt bultcirkel är inte helt lätt (eller gratis för den delen) men det går ju.annars kan man ju borra om dom eller köpa nya banor och plocka ihop själv.säker man däremot 15" så hittar man hur mycket som helst. stod två till med 17" därnere vad jag minns
Den är & förblir den absolut trevligaste M3E30'n som rullat i Sverige. Har sagt det gång på gång Johan, vilken bil du har tagit fram! Nu när den inte skäms för sig under huven heller så är det bara kärlek rakt igenom. Jag var dock löjligt svag för den på dina 17" Futuror också som du köpte av Dennis, satt som en jävla käftsmäll.
Förresten har vi fortfarande en film att spela in på monstret som du vann i Jönköping. Fanns inte riktigt tid för att rodda med det på Elmia men nästa träff så..