etanolkonvertera E28an

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

_BeeMeR_
Posts: 547
Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå

Re: etanolkonvertera E28an

Post by _BeeMeR_ »

Jag provade ändra bränsletryck, bytte spridare och justera LMM på min m20b20 och den gick ju
men tog fruktansvärt mycke bränsle.

Så då bytte jag tillbaka allt till original och stoppade på en 325 regulator 3bar mot original 2.5bar
och de fungerade perfekt, den blev lite slöare men inte farligt samt att den tog inte mycket mer bränsle
mot original.

///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld

070-539 68 17
User avatar
FekZen
Posts: 927
Joined: 20 Nov 2005, 15:29
Location: Sthlm

Re: etanolkonvertera E28an

Post by FekZen »

Dawe_A wrote:
nicke.t wrote:ja hadde inga start problem ner mot -0 på m5 an,starta lika lätt som orginal,men de kanske är lite från bil till bil. å de va fekzen som gjort chip.



Skiljer sig M3 3.0 och 3.2 spridarna sig åt? vilka är det du rekomenderar fekzen


Jag tänker på dem som är 254 cc. Jag har för mig att dem används på både 3.0 och 3.2 men det låter lite tight på 3.2an med den effekten den har så börjar bli lite osäker på vad 3.2an har. Iaf är det dem som sitter på 3.0an.

Mvh//A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
Post Reply