det där väljer du själv,sen är de ju olika mellan olika bolag hur mkt du får om du haft helförsäkring vill säga.. en polare kvadda sin cossie med rätt påkostad motor i och han fick en bra slant fast han behöll hela bilen..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
baren wrote:dem lär väl inte skrota bilen innan han säger att det är okej oavsett skit? med tanke på att han kanske vill behålla motorn
De löser bara in bilar med försäkringsärende! svårt o tro att en.bimmer turbo har mer än trafikförsäkring
Men man måste väll kunna resonera med dom? Eller har du andra erfarenheter? Vore ju lite halvtrist att se sin 250kkr motor gå i pressen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ingen aning! tror inte de ersätter "olagliga" bilar såsom en BMW turbo, om du reggar den och får den helt laglig, värderad och helförsäkrad är det en helt annan femma!
man kan få allt pressat om man har otur. Jag har en vän som hellre ville behålla som bil då maskin va värd mer än bilen men han blev nekad. då han har utnyttnat försäkringen för sina personskador så är bilen F-bolagets. det slutade med att goda kontakter (fadern va anställd där) på firman där bilen stod inlämnad lät honom lägga i en originalmotor utan f-bolagets vetskap för att sedan låta allt gå i pressen.
detta varierar självklart från bolag till bolag då kriterierna man tecknat är olika. Det finns säkert oxå fall där man kan diskutera fram en lösning då det är människor man har att göra med.
Men man ska alltid fråga vad man köper när det handlar om försäkring. jag va slarvig förr jag oxå men läser numera noga och frågar om jag nåt är oklart. på de bilar där det spelar roll då..