saalex wrote:Har ingen aning om nått vad de e för regler med bur
vad man får ha o inte ha mm de ända ja vet
e att man måste ha sömlösa rör inget mer alls.
de var därför som ja fråga om de spelar nån roll
Om man kan ha en sån bur för att åka bana.
samt om de går att regga bilen i en vanlig
bilproving med en sån.
Går finfint, kör på rördiameter 42mm med godstjocklek 2mm.
Håller på med min bil nu och kraven från SBP är att eventuell dörrsträva inte få vara högre än sitthöjden på stolen och att strävan ovanför framrutan inte duger att vadderas utan måste ha en styrning som går från taket ner mot röret för att huvudet ska styras så man inte nockar röret stumt(lite svårt att förklara, men enklast är att åka till bilprovningen så får du detta utförligt förklarat. Jag skall i alla fall valsa en plåt som jag fäster med försänkta skruvar i röret det skulle duga gott. Tänk även på att du skall ha originalstolar och ratt vid reggning av buren annars kan du få problem. Lycka till
martin.wangerud wrote:Nån som byggt om en finess bur till skruvbar?
Jag satte i Finess "dragrace båge" i min 2 dörrars E30 förra vintern. Kompletterade den med en stötta på passagerarsidan med, och monterade bägge dörrsträvorna med deras SBF godkända skarvbitar, för att kunna plocka i och ur buren. Var inga större bekymmer med deras råd och tips i bakhuvudet.
Jag satte i Finess "dragrace båge" i min 2 dörrars E30 förra vintern. Kompletterade den med en stötta på passagerarsidan med, och monterade bägge dörrsträvorna med deras SBF godkända skarvbitar, för att kunna plocka i och ur buren. Var inga större bekymmer med deras råd och tips i bakhuvudet.