VIPEC
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: VIPEC
Instämmer på det.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: VIPEC
Däremot kan man behöva klura lite extra om man vill köra wastefire på en femcyl motor, t.ex en Audi eller Volvo. Då är där en del att tänka på, och enklaste vägen förbi det problemet är direct fire med kamtrigger.
Men det är ju inget som ni BMW-tuners behöver fundera på. Det närmsta man kommer är V10 och den duger bra att köra wastefire med fem utgångar.
Men det är ju inget som ni BMW-tuners behöver fundera på. Det närmsta man kommer är V10 och den duger bra att köra wastefire med fem utgångar.
- daniel-635
- Posts: 210
- Joined: 24 Nov 2008, 21:13
Re: VIPEC
Saab har (hade?) med sitt eget styrsystem vad jag förstått "vevaxelvarvs identifieringen" via joniseringsmätningen i tändkassetten.
Och behövde därmed inte någon kamaxelgivare.
Och behövde därmed inte någon kamaxelgivare.
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Re: VIPEC
Stämmer bra det.daniel-635 wrote:Saab har (hade?) med sitt eget styrsystem vad jag förstått "vevaxelvarvs identifieringen" via joniseringsmätningen i tändkassetten.
Och behövde därmed inte någon kamaxelgivare.
Nira har även den förmågan att läsa av tändkasetten.