Page 2 of 5

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 29 Feb 2012, 16:02
by RWHP
Roligt med fler eventuellt potenta bilar i Östersund :)

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 07 Mar 2012, 21:29
by skamman
RWHP wrote:Roligt med fler eventuellt potenta bilar i Östersund :)

en potent bil mer eller mindre har ju ingen märkt av, inga potenta bilar rör sig i östersund ihuvudtaget så.. :P

r.ivars wrote:nice!! :) kör på nu !

sjukt nice faktiskt! väntar på coiloversen av dig och naven jag ska köpa! :D så snart kan man sätta ner henne på backen igen!

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 07 Mar 2012, 21:59
by skamman
har väl inte hänt så mycket med bilen pga andra prioriteringar här i livet för tillfället, men nu väntar jag bara på ett mail av ärtan så jag kan göra en beställning, så snart blir det mer uppdateringar :)

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 07 Mar 2012, 22:59
by RWHP
skamman wrote:
RWHP wrote:Roligt med fler eventuellt potenta bilar i Östersund :)

en potent bil mer eller mindre har ju ingen märkt av, inga potenta bilar rör sig i östersund ihuvudtaget så.. :P


Hm jo de gör ju de nu för tiden, 1000hk Volvo 740, 700hk BMW E39, 1000hk Supra, 900hk 200SX varav den sista åker låga 9or ;)

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 07 Mar 2012, 23:02
by Evinrude
Fast Walters bil var ju nästan fränare i somras med skabbkarossen :D
V8 och turbo i en e30 låter totalt livsfarligt...gillar't! :twisted:

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 07 Mar 2012, 23:06
by skamman
RWHP wrote:
skamman wrote:
RWHP wrote:Roligt med fler eventuellt potenta bilar i Östersund :)

en potent bil mer eller mindre har ju ingen märkt av, inga potenta bilar rör sig i östersund ihuvudtaget så.. :P


Hm jo de gör ju de nu för tiden, 1000hk Volvo 740, 700hk BMW E39, 1000hk Supra, 900hk 200SX varav den sista åker låga 9or ;)


jasså, så du tog åt dig alltså! ;) klart som fan det finns potenta bilar men inga som kör direkt! :)

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 07 Mar 2012, 23:13
by skamman
Evinrude wrote:Fast Walters bil var ju nästan fränare i somras med skabbkarossen :D
V8 och turbo i en e30 låter totalt livsfarligt...gillar't! :twisted:

finns de nån härlig projekttråd någonstans?! länka isf :D

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 07 Mar 2012, 23:25
by Evinrude
skamman wrote:
Evinrude wrote:Fast Walters bil var ju nästan fränare i somras med skabbkarossen :D
V8 och turbo i en e30 låter totalt livsfarligt...gillar't! :twisted:

finns de nån härlig projekttråd någonstans?! länka isf :D

Finns ingen tråd på Walters vad jag vet.
Han hade en fin kaross som tyvärr förstördes vid motorbrand så hans m50b28 hamnade i en gammal e34 som gått 50k mil :D
Numera sitter det roliga i en e39, vilket är lite ovanligt och fränt det med :)

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 08 Mar 2012, 17:45
by RWHP
Evinrude wrote:
skamman wrote:
Evinrude wrote:Fast Walters bil var ju nästan fränare i somras med skabbkarossen :D
V8 och turbo i en e30 låter totalt livsfarligt...gillar't! :twisted:

finns de nån härlig projekttråd någonstans?! länka isf :D

Finns ingen tråd på Walters vad jag vet.
Han hade en fin kaross som tyvärr förstördes vid motorbrand så hans m50b28 hamnade i en gammal e34 som gått 50k mil :D
Numera sitter det roliga i en e39, vilket är lite ovanligt och fränt det med :)


Haha TDS karossen va så jävla osafe, lät som chassit skulle bryta ihop när han gav på fullt på en högre växel pga av all rost i karossen, sen blev de ju inte bättre av de oventilerade skivorna fram heller vid inbromsning hehe ;)

Nja Walter och dokumentera sina byggen är ju inte hans grej hehe, finns ju knappt bilder på ur-quattron som han ändå haft i ganska många år ;) Men han bor ju inte så långt bort så man får ju åka dit och kika ibland va han sysslar med den rastlösa mannen :) Va ju bara blocket, veven, tryckrör, wastegate och dump som blev kvar från motorbranden, resten vart ju att handla nytt. Minns jag rätt va ju alla stakar krokiga hehe ;) E39an ska bara besiktas sen åker 740n ut ur garaget och turbogrejerna på plats på BMWn.

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 08 Mar 2012, 18:43
by Casy
skamman wrote:
RWHP wrote:Hm jo de gör ju de nu för tiden, 1000hk Volvo 740, 700hk BMW E39, 1000hk Supra, 900hk 200SX varav den sista åker låga 9or ;)


jasså, så du tog åt dig alltså! ;) klart som fan det finns potenta bilar men inga som kör direkt! :)

Ja menar de.. vem bryr sig om 1000hk i garaget. Det är ju dom på gatan som räknas. och där finns det betydligt fler, även om dom inte når några 1000 :D

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 08 Mar 2012, 22:45
by RWHP
Casy wrote:
skamman wrote:
RWHP wrote:Hm jo de gör ju de nu för tiden, 1000hk Volvo 740, 700hk BMW E39, 1000hk Supra, 900hk 200SX varav den sista åker låga 9or ;)


jasså, så du tog åt dig alltså! ;) klart som fan det finns potenta bilar men inga som kör direkt! :)

Ja menar de.. vem bryr sig om 1000hk i garaget. Det är ju dom på gatan som räknas. och där finns det betydligt fler, även om dom inte når några 1000 :D


Supran vart klar i september nångång, då va intresset för körningar redan svalt och den hade inga däck, 2 av de andra bilarna har tillkommit i vinter och Walter hade strul med BMWn ;) Förhoppningsvis dyker alla upp i sommar :)

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 08 Mar 2012, 22:52
by Evinrude
RWHP wrote:Haha TDS karossen va så jävla osafe, lät som chassit skulle bryta ihop när han gav på fullt på en högre växel pga av all rost i karossen, sen blev de ju inte bättre av de oventilerade skivorna fram heller vid inbromsning hehe ;)

Nja Walter och dokumentera sina byggen är ju inte hans grej hehe, finns ju knappt bilder på ur-quattron som han ändå haft i ganska många år ;) Men han bor ju inte så långt bort så man får ju åka dit och kika ibland va han sysslar med den rastlösa mannen :) Va ju bara blocket, veven, tryckrör, wastegate och dump som blev kvar från motorbranden, resten vart ju att handla nytt. Minns jag rätt va ju alla stakar krokiga hehe ;) E39an ska bara besiktas sen åker 740n ut ur garaget och turbogrejerna på plats på BMWn.

Var ju där en sväng när han hade börjat plocka isär den, sällan man ser e30 rost på en e34, fanns ju inget kvar av golvet vid hjulhusen :P
Trodde han var klar med den, tyckte roger sa det?

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 08 Mar 2012, 23:36
by skamman
nu behöver jag lite tips från er vad ni tycker är bäst!

för att kunna få mycket mer plats så ska jag ta bort det vita som jag har ringat in, MEN, hur tycker ni att jag ska göra med övre delen?
jag vill ha den löstagbar varje gång man ska in och ur med motorn ect..
Image

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 08 Mar 2012, 23:42
by RWHP
Evinrude wrote:
RWHP wrote:Haha TDS karossen va så jävla osafe, lät som chassit skulle bryta ihop när han gav på fullt på en högre växel pga av all rost i karossen, sen blev de ju inte bättre av de oventilerade skivorna fram heller vid inbromsning hehe ;)

Nja Walter och dokumentera sina byggen är ju inte hans grej hehe, finns ju knappt bilder på ur-quattron som han ändå haft i ganska många år ;) Men han bor ju inte så långt bort så man får ju åka dit och kika ibland va han sysslar med den rastlösa mannen :) Va ju bara blocket, veven, tryckrör, wastegate och dump som blev kvar från motorbranden, resten vart ju att handla nytt. Minns jag rätt va ju alla stakar krokiga hehe ;) E39an ska bara besiktas sen åker 740n ut ur garaget och turbogrejerna på plats på BMWn.

Var ju där en sväng när han hade börjat plocka isär den, sällan man ser e30 rost på en e34, fanns ju inget kvar av golvet vid hjulhusen :P
Trodde han var klar med den, tyckte roger sa det?


Den hade ju gått i Ljusdal i bra många år och där saltar de ju vägarna osv, hans farsa som ägde den innan. Nä han pruppar omkring i E39an som vanlig brukis nu, turbomotorn har inte satts på plats än sen ska han försöka få dit E34 M5 bakvagnen på E39an på nåt sätt, han visste dock inte hur ;)

Sorry för OT Skamman..

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 08 Mar 2012, 23:44
by RWHP
skamman wrote:nu behöver jag lite tips från er vad ni tycker är bäst!

för att kunna få mycket mer plats så ska jag ta bort det vita som jag har ringat in, MEN, hur tycker ni att jag ska göra med övre delen?
jag vill ha den löstagbar varje gång man ska in och ur med motorn ect..
Image


Är den övre kylarbalken svetsad nu? Isf hade jag borrat ur punkterna och satt bult istället. Hade väl försökt gjort något liknande med det du vill ta bort för att behålla lite vridstyvhet.

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 16 Jul 2012, 17:16
by n.Tobbe
Sluta lata dej nu och sätt ihop bilen :D

Re: skamman - avestabreddad e30 340

Posted: 21 Jul 2012, 14:47
by skamman
blev en annan motor istället för v8an.. så dags för en uppdatering!!

S50B30
Autronic SM4
MSD tändspolar
MSD coil on plug
PPF H.O kolfiber tändspole kåpa
pyramid ringat
borrat och planat block
wiseco kolvar
spm vevstakar
blanserad vev,triggerskiva
portad och planad topp
PPF turbo kammar
borttagen vanos
separata spjäll och kolfiberplenum ( by m3gtfigge)
bosch 1600cc spridare
nuke fuelrail
aeromotive Btr

PT7675 Billet
2st precision wg 46mm
downpipe 4-3.5"

griffin kylare
600x300x100mm tube and fin intercooler

2st M3E46 6vxl växellådor

nu är det BARA att fixa nytt grenrör, koppling, kardan, bromsar, bränslesystem, mätare m.m. så har räknat med att vara klar tills nån gång i vinter tills början av nästa sommar 2013 :)

Image