Re: Växelåds guide
Posted: 17 Jan 2012, 12:51
Okej men ytterdiametern på lagret är samma på båda tror du? så man inte köper till 530D så är det för stprt för m20 "hålet"dre racing@ wrote:getrag är 10mm, ZF 12mm. på dom jag har sett
mvh
Okej men ytterdiametern på lagret är samma på båda tror du? så man inte köper till 530D så är det för stprt för m20 "hålet"dre racing@ wrote:getrag är 10mm, ZF 12mm. på dom jag har sett
På dieseln står det 15X32X10 och på m20 står det 12X32X10 då är dom 32 i ytter diameter va? och skillnaden på axeln är 12 vs 15 ?markus wrote:Lagerstorlekarna finns på realoem så kolla där. Ytterdiametern bestäms ju av veven.
Bilder på 525TDS och 530D GS539DZ i jämförande syfte.JohnE wrote:JockE28 wrote:Lådan från 530D -00 (GS539DZ)
Passar rakt på m50 och m20 samma lutning som 525tds, lite längre och grövre
och har 35 mm grova axeln och modell stor medbringare
Kan jag göra. Alltså totala längden på lådan från kant till kant?erik@e30 wrote:Bilder på 525TDS och 530D GS539DZ i jämförande syfte.JohnE wrote:JockE28 wrote:Lådan från 530D -00 (GS539DZ)
Passar rakt på m50 och m20 samma lutning som 525tds, lite längre och grövre
och har 35 mm grova axeln och modell stor medbringare
Kan du kontrollera längden mellan spräng kåpa & medbringarens bakre yta?
Stämmer bra, tds är också samma som tex M50 och S50.JockE28 wrote:På dieseln står det 15X32X10 och på m20 står det 12X32X10 då är dom 32 i ytter diameter va? och skillnaden på axeln är 12 vs 15 ?markus wrote:Lagerstorlekarna finns på realoem så kolla där. Ytterdiametern bestäms ju av veven.
Då beställler jag!Nisse Järnet wrote:Stämmer bra, tds är också samma som tex M50 och S50.JockE28 wrote:På dieseln står det 15X32X10 och på m20 står det 12X32X10 då är dom 32 i ytter diameter va? och skillnaden på axeln är 12 vs 15 ?markus wrote:Lagerstorlekarna finns på realoem så kolla där. Ytterdiametern bestäms ju av veven.
Bilder på 525TDS och 530D GS539DZ i jämförande syfte.JockE28 wrote:Lådan från 530D -00 (GS539DZ)
Passar rakt på m50 och m20 samma lutning som 525tds, lite längre och grövre
och har 35 mm grova axeln och modell stor medbringare
okejjorgen wrote:vilken metod du använder för att få urtramningslagret längre ut har mindre betydelse. jag har 12mm förlängning o det funkar fint
Nisse Järnet wrote:Du får mäta hur långt allt ska vara det är ju olika beroende på setup, hur mycket svänghjulet är svarvat osv.
Nja det vettefan? Vad var det för M20?JockE28 wrote:Nisse Järnet wrote:Du får mäta hur långt allt ska vara det är ju olika beroende på setup, hur mycket svänghjulet är svarvat osv.
japp blir enklast så, var å hämtade en ny slav igår med pinne.
Btw realoem ljög lite för mig ang lager storlek, det står att båda lagrerna är 35 mm utv, men m20 är 32för er som håller på med samma som jag
b20 eller b23, men mätte på b25 när den satt i stativ (kom knappt åt) och det verkade vara samma alltså 32mmNisse Järnet wrote:Nja det vettefan? Vad var det för M20?JockE28 wrote:Nisse Järnet wrote:Du får mäta hur långt allt ska vara det är ju olika beroende på setup, hur mycket svänghjulet är svarvat osv.
japp blir enklast så, var å hämtade en ny slav igår med pinne.
Btw realoem ljög lite för mig ang lager storlek, det står att båda lagrerna är 35 mm utv, men m20 är 32för er som håller på med samma som jag