TimS wrote:hur mkt vågar man efterdra innan grjerna spricker etc? har aldrig varit med om att jag behövt efterdra ngt..
vevhusvent antar jag är den som går från ventilkåpan till insuget? den är inte pluggad nej..
hur är det med röret som går mellan blocket och insuget. Toppen kanske inte blivit rak vid planingen var det en seriös verkstad med ordning på maskinerna som gjorde jobbet
Daniel Carlsson 070 46 174 24
Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar 335IM
TimS wrote:hur mkt vågar man efterdra innan grjerna spricker etc? har aldrig varit med om att jag behövt efterdra ngt..
vevhusvent antar jag är den som går från ventilkåpan till insuget? den är inte pluggad nej..
hur är det med röret som går mellan blocket och insuget. Toppen kanske inte blivit rak vid planingen var det en seriös verkstad med ordning på maskinerna som gjorde jobbet
yes, jag har alltid använt samma "planare" och han kan sin grej.. har även dubbelkollat med honom så att toppen verkligen var rak så det måste vara ngt annat
Vad tänkte du med det röret? vad brukar ni göra med den? min är inte pluggad och har heller inte dragit den på ngt nytt sätt, den sitter där den satt från fabrik om man säger så..
Bmwandreas wrote:M20 är svår att få tät. Du lär ha torrsump eller vakumpump..
Det här förstod jag inte riktigt. Varför behöver man torrsump eller vakuumpump för att få det tätt? Det finns ingen original M20 motor som har detta.
Alla läcker lite vid avgassidan även orig alltså utan turbo. Med undertryck i motorn så läcker det garanterat inte
Aha, ok! Då är jag med. Ja, fullt möjligt att det kan fukta lite där och över längre tid bli lite oljigt/skitigt. Men enligt TS så läcker det rejält - det är inte normalt.
TimS : Har du några bilder så man kan se kvantiteten/förödelsen av oljan?
På jänk kör dom ju EGR vetiler från vevhusventen ner straxt bakom kolektorerna men har någon provat detta på en turbomaskin ? Hur blir det med trycket i avgaset. Behöver man köra riktigt stort avgas för att det ska funka.
Nisse Järnet wrote:Och ingen original M20 med turbo heller Måste dock säga att min M20 var jävligt tät i sitt sista utförande! Blev förvånad själv
Men TimS har inte skrivit någonstans (varken i denna tråden eller den på AutoPower) att motorn är överladdad - den har beskrivits som original förutom då strokat till 2.7 liter.