Page 2 of 7
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 16 May 2012, 19:56
by Evinrude
Lite mer har hänt idag, polaren städade garaget medan jag skruvade skrotbil så nu ser det snyggt ut där inne
Har ju inte sett så kul ut i motorrummet heller så vi bestämde oss för att tvätta lite
En M5 turbo förtjänas inte att dras av annat än en annan turbokärra, bästa dragbilen!
Se så rent och fint det blev!
Nu väntar jag bara på att få tillbaka motorn från Sundvalls så kan man hinka in den igen
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 01 Mar 2013, 22:39
by Nemesis_turbo
hur gick det i bänken idag blev då nå mos?
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 02 Mar 2013, 10:31
by Evinrude
Tyvärr inte, massa småstrul och annat som drog ut på tiden så vi hann inte göra något svep
Men vi fortsätter på måndag och nu har vi förhoppningsvis fått ordning på allt så det bara är att börja krana på lite laddtryck
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 02 Mar 2013, 16:56
by Bmw*Alex
fick ni dit det nya tps'en efter att ja drog ?
mvh
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 02 Mar 2013, 17:59
by Evinrude
Yes, det blev klockren signal med den, men vi hann inte göra nåt efter att vi hade konstaterat det och moddat dit den
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 04 Mar 2013, 23:18
by Bmw*Alex
jaha hur ser det ut nu då !!
mvh
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 16:22
by Nemesis_turbo
ja huer gick de?
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 17:16
by Pimplaren
Nemesis_turbo wrote:ja huer gick de?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=195Skuren diff, fan va surt..
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 17:54
by Evinrude
Har man tummen mitt i näven så kan man inte räkna med success alltid
Den började gå tungt och sen blev den stum så förhoppningsvis var det bara lagerna som nöp så dreven och lamellpaketet klarade sig
Har börjat skruva och ska öppna diffen imorrn så då får vi se, sen är det bara att försöka tredje gången gillt! Funkar det inte då så säljer jag bilen och börjar samla frimärken eller nåt istället :thumbright:
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 18:27
by Robin Olivi
Enkla missar som kan stå en dyrt. Drygt....
Det är förmodligen bättre ekonomi i frimärken men fan så mkt tråkigare.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 19:55
by erikjakan
Fan vad klantigt.......
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 20:14
by Evinrude
Robin Olivi wrote:Enkla missar som kan stå en dyrt. Drygt....
Det är förmodligen bättre ekonomi i frimärken men fan så mkt tråkigare.
Förmodligen lite mindre risk för ras också
Men det är väl lite av charmen med bilar, det är ju lite av en "levande" hobby
erikjakan wrote:Fan vad klantigt.......
Hyfsat! Men lager går att byta och en diff är bra mycket billigare än en motor så jag var ju klantig i rätt ände iaf för motorn går som en klocka (peppar, peppar)
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 20:31
by Nemesis_turbo
jag har en 210 klump odiffad som ligger från en e34 535 automat om du skulle behöva nått hus. dock dum utväxling till det pulver du ska ha är typ 4.45 eller nå
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 21:39
by Bmwandreas
Det har jag varit med om 2 gånger i bänken, det blev mindre och mindre effekt:)
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Posted: 05 Mar 2013, 22:18
by Evinrude
Hehe, ja Roger tröstade mig med att jag inte var den första iaf
Fingers crossed för att det bara är lagerna så går det snabbt att slänga ihop den igen, annars har jag orginaldiffen kvar, även om urväxligen på den är lite mindre rolig
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo Söker en diff från 540/740!
Posted: 07 Mar 2013, 22:40
by Evinrude
Hinner tyvärr inte få ordning på härket förrän jag åker så det får bli i april när jag kommer hem istället
Fördelen är ju att snön förhoppningsvis är borta då så då är det bara ut och snyta direkt!
Bjuder på en bild från när man var positiv:
Och på en från i tisdags när man var lite mindre happy och här är jag nu
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo 732whp@1,4bar
Posted: 25 Apr 2013, 18:00
by Evinrude
732whp@1,4bar blev det till slut, stort tack till alla inblandade!
Vi fick inte upp laddet mer än så pga för klen fjäder i wgn
Dessutom föll soppatrycket på ladd, det följde med upp från 3 till 4 bar för att sedan sjunka ner till ca 3,5 :S
Växellådan höll dessutom inte ens för en växling från tvåan till trean så den står först på tur att åtgärdas
EDIT:
Bytte växellådan senare under kvällen så man kunde fara ut och svina lite, funkade asbra tills kardanen gick av igen...