Page 2 of 42
Re: BMW "Det er for vildt" 535 Turbo
Posted: 20 Oct 2011, 19:32
by Hansa
RickardP wrote:Jaså var det du som till slut fick tag i Robbans bil
Ska bli mycket kul att följa.
Yesbox
, jag ska försöka göra det roligt att följa också!
Re: BMW "Det er for vildt" 535 Turbo
Posted: 20 Oct 2011, 23:44
by Hansa
Sen har jag en fråga angående TPS:en. går ju 3 kablar ifrån den till kontakten som synes på bild, kan jag fimpa kablarna och sätta kontakter som passar från sprutet och från tps:en! För som jag fattade det så fanns det ingen kontakt som passar i motsvarande ände?
Sen undrar jag vad för typ av kablar det är ifrån TPS:en?
är en kabel signal? en 12? en jord? eller hur ligger det till?
Re: BMW 535 Turbo (Frågor på sid1 och 2)
Posted: 20 Oct 2011, 23:50
by Pitbull
Klipp av sen köper du en 3polig hane/hona från PPF och sätter dit istället.
Mvh
Re: BMW 535 Turbo (Frågor på sid1 och 2)
Posted: 20 Oct 2011, 23:54
by Hansa
Pitbull wrote:Klipp av sen köper du en 3polig hane/hona från PPF och sätter dit istället.
Mvh
Jo då var jag inte så fel ute ändå! men skulle fortfarande vilja veta vad för kablar det är! för är det +12,jord, signal så kanske det går att hitta på rätt kablar någostans
,
Re: BMW 535 Turbo (Frågor på sid1 och 2)
Posted: 20 Oct 2011, 23:57
by Pitbull
Hansa wrote:Pitbull wrote:Klipp av sen köper du en 3polig hane/hona från PPF och sätter dit istället.
Mvh
Jo då var jag inte så fel ute ändå! men skulle fortfarande vilja veta vad för kablar det är! för är det +12,jord, signal så kanske det går att hitta på rätt kablar någostans
,
Det är väl ett Accufab spjäll från PPF?? så de vet Bäckis eller Ärtan! Skicka ett Pm om dom inte ser detta!
Re: BMW 535 Turbo (Frågor på sid1 och 2)
Posted: 20 Oct 2011, 23:59
by Hansa
Pitbull wrote:Hansa wrote:Pitbull wrote:Klipp av sen köper du en 3polig hane/hona från PPF och sätter dit istället.
Mvh
Jo då var jag inte så fel ute ändå! men skulle fortfarande vilja veta vad för kablar det är! för är det +12,jord, signal så kanske det går att hitta på rätt kablar någostans
,
Det är väl ett Accufab spjäll från PPF?? så de vet Bäckis eller Ärtan! Skicka ett Pm om dom inte ser detta!
Yepp det är det! äh får ta ta en svängom dit imorgon och köpa en hane/hona kontakt, får passa på och fråga då!
Re: BMW 535 Turbo (Frågor på sid1 och 2)
Posted: 21 Oct 2011, 00:07
by Pitbull
Det gör du rätt i, lycka till..
Dom kanske har motsvarande kontakt på lager! Så vänta med att klippa.
Mvh
Re: BMW "Det er for vildt" 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 15:33
by sidenmark
hej givaren till el vatten pumpen tättar med konan som du trär på givaren och sedan drar ihop med mottern så allt låser och tätar !!! den hade jag trätt på givaren för att inte tappa bort så bara leta i lådan effteren guldfärgad kona ,,
mvh robban
Re: BMW "Det er for vildt" 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 15:36
by Hansa
sidenmark wrote:hej givaren till el vatten pumpen tättar med konan som du trär på givaren och sedan drar ihop med mottern så allt låser och tätar !!! den hade jag trätt på givaren för att inte tappa bort så bara leta i lådan effteren guldfärgad kona ,,
mvh robban
Aha då måste den ligga kvar där någonstans! =)
Re: BMW 535 Turbo (Frågor på sid1 och 2)
Posted: 21 Oct 2011, 16:29
by Hansa
Blir ut och dona lite i garaget ikväll, Tror jag har fått klart för mig vilka kablar som ska gå till vilken mätare nu! Så då blir det klart iaf!
Sen är det inte mycket kvar, surra lite med Ärtan och han skulle guida mig att ändra spridarstorlek i sprutet, sen är det förhoppningsvis "bara" att fylla div vätskor och se om man vågar vrida på nyckeln och varmköra och kolla så allt är tätt och fint samt efterdra toppen! hur många nm ska den dras med? ska bultarna släppas och dras i en viss ordning eller är det bara släppa på en åt gången och dra dom igen?
Misstänker att jag lär starta upp bilen på E75 också! Men det lär väll gå bra antar jag?
Re: BMW 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 18:49
by Hansa
Någon som har en manual till Autronic SM4 som kan kolla om detta är rätt kablar till TPS:en
Sen undra jag villka kablar från autronicet som ska ihop med TPS:en
Ska det vara såhär (Förutsatt att det är rätt kablar på första bilden) :
Svart till Svart
Röd till Rödvit
Grön till Orange
Re: BMW 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 21:26
by Falck
Mys med E34 med massa mos Wasberg
sugen jaå på köpa nåt färdigt men det händer nåt med E21an varje dag så härdar ut. när suget blir för stort drar ja ut o brassar lite med M5an! ;D
Re: BMW 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 21:31
by Hansa
Falck wrote:Mys med E34 med massa mos Wasberg
sugen jaå på köpa nåt färdigt men det händer nåt med E21an varje dag så härdar ut. när suget blir för stort drar ja ut o brassar lite med M5an! ;D
Mer mos ska det bli
iallfall om bitarna håller ihop!
Jo du har ju iallfall nått fränt att åka ut och gäsa med
, Dax för en projekttråd snart tycker jag så det blir lättare att följa ditt bygge!
asfränt ju!
Re: BMW 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 21:34
by Falck
klart de håller, håller de inte, laga
ja jag vet ! det är på G , tråden kommer
Re: BMW 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 22:00
by Pacman
Fräckt med insugsrunners som konar hela vägen, men jag tyckte de såg lite väl korta ut. Hur högt ska du varva?
Jag gjorde mina 260mm långa för jag vill ha max effekt vid 6500rpm ungefär. Var kommer dina att tuna ungefär?
Re: BMW 535 Turbo
Posted: 21 Oct 2011, 22:08
by Hansa
Pacman wrote:Fräckt med insugsrunners som konar hela vägen, men jag tyckte de såg lite väl korta ut. Hur högt ska du varva?
Jag gjorde mina 260mm långa för jag vill ha max effekt vid 6500rpm ungefär. Var kommer dina att tuna ungefär?
Vet inte längden på dom! har inte bestämt mig ännu! är la byggt för att kunna varva 8500rpm, men tror inte jag kommer våga varva så mycket
, men runt 7800rpm så är man förhoppningsvis lite "safe"
Re: BMW 535 Turbo 809whp/933wnm
Posted: 23 Oct 2011, 23:45
by Hansa
Nån måste väll ha en manual till Autronic SM4 som kan kolla kablarna?