




Jobbigt med elen JAAA



Inne i Bilen , satte ihop Kablarna så länge , snyggar till den senare



Ni kommer att se den på träffar och på bana i år

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
kopi wrote:kul projekt, ska göra samma sak på min 328 i vinterfår du det att funka med original ecu?
det här ska bli roligt att se
Doni wrote:S54 motor i E36 karossen är ett mycket bra val. Bilen flyger!
Här är en bild på min fd. bil.
http://egoman.kuvat.fi/kuvat/bp2011/DSC ... G/_big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Motorn kördes med original ECU.
vad menar du ? ja jag har orginal grenrörSeabausen wrote:Funkar de med s54 orginal grenrör?
Davajn wrote:Finns vissa sensorer du måste ha inkopplade annars kommer sprutet jävlas med dig, så som sätta en 4.5k rpm varvstopp och avgaskammen leva sitt eget liv med vanosstyrningen.
S54an har 4st lambda sensorer. 2st framför kattarna, 2 bakom. Dom bakre behövs ej utan dom kan kastas bort. Det kommer dock ge en felkod men inget mera.
Tar du bort dom främre så kommer den fungera ett tag, men efter ca 30minuters körning så kommer den ge dig 4500rpm varvstopp.
MAF sensorn måste du ha inkopplad annars kommer vanosstyrningen spela dig ett spratt. Den kommer gå skitdåligt dom första 1-2 sekundrarna vid fullgas sedan går den som normalt igen. Har för mig den backar eller låser avgaskammen via vanosen som en säkerhet.
Finns mera säkerhetsfunktioner men kan dom inte på rak hand.
Vad jag skulle gjort är att skicka styrboxen till ESStuning i norge och bett dom programera bort alla säkerhetsfunktioner som ej behövs. Så som check lighten för bakre lambda sensorerna och avgastempen. Samt går det programera om till Alpha-n istället för att köra med maf sensor. Du kommer behöva klippa kontakten till maf sensorn och använda dig av 3 kablar för att koppla in en lufttempssensor istället.
Hoppas allting kommer gå bra för dig