Page 2 of 2

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.´Grenrörstrubbel?!

Posted: 22 Oct 2011, 16:44
by Bmwandreas
Så fort man ändrar minsta lilla lär allt kollas upp så det stämmer. Bygg finare grenrör och sen låna en bredbandslambda och sen skicka en logg till mig så ser man att det fungerar.

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.´Grenrörstrubbel?!

Posted: 22 Oct 2011, 17:36
by Evinrude
M3JONAS wrote:Du kan inte byta till m5:ans styrväxel? Har för mig att de har kuggstånh istället för snäcka som övriga e34:or. Tänkte att det kanske blir mer plats isf?!
Dom har tyvärr snäcka dom med, det är endast 525ix som har kuggstång.
Dock har den en helt annan framvagn så det är mer besvär än vinst.

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.´Grenrörstrubbel?!

Posted: 22 Oct 2011, 23:55
by Sten
Bmwandreas wrote:Så fort man ändrar minsta lilla lär allt kollas upp så det stämmer. Bygg finare grenrör och sen låna en bredbandslambda och sen skicka en logg till mig så ser man att det fungerar.
Ok,är ju helt ny på detta så med risk för att ställa en dum fråga,vad innebär att köra en "logg"?
Har för mig Sikko förklarade detta men hängde nog inte riktigt med :roll: .
Om det nu blir en förändring som måste rättas till syns den då på "loggen" och kan rättas till i mappen som sen mailas till mig eller måste den bromsas om?

Sen så undrar jag om det är nått mera än själva bränsleblandningen man ser med bredbandslambda?

Vill passa på och tacka er alla som svarar då det är mycket uppskattat!

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.Grenrörstrubbel?!

Posted: 24 Oct 2011, 19:28
by Sten
Va å besiktade i dag,men ombesiktning så det får dröja ett tag till innan motorbytet.

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.Grenrörstrubbel?!

Posted: 01 Nov 2011, 17:26
by Sten
Sådärja,ombesiktningen gick bra :D .
Men ombyggnationen får vänta då bruksbilen inte vill fungera :( ,iofs inte helt fel att bruksa i denna :wink:.

Vill bara berätta att här där jag bor så är det inte helt lätt när man får ombesiktning....
Bilprovningen har en vagn som dom kommer hit med och är här i två veckor och får man ombesiktning så är det inte lätt att få en ny tid inom en månad,dom kanse inte ens är här :o .Förut så hade man två månader på sig då man fick ombesiktning men då bilprovningen ska privatiseras så blev det "orättvist" mot andra som inte har den möjligheten. Grejen är den att just i glesbyggd så var detta bra så man han ombesikta inom perioden annars måste man åka till närmaste bilprovning och den är 14mil bort,enkel väg.... Men som tur är så är det snälla grabbar så hinner men laga felen så kan man ställa dit bilen så tar dom den när dom kan :D .

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.Soppasystem?

Posted: 03 Nov 2011, 09:26
by Sten
Funderar på soppasystem.
Har två Wahlbro som motorn är bromsad med men nu har jag läst att dom inte är så bra om man ska köra E85.

Funderar då om jag för enkelhetens skull (om det nu är det?) köra två Deatschwerks i tanken istället.

Hur skulle ni gjort?

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.Soppasystem?

Posted: 03 Nov 2011, 12:52
by Bmwandreas
Ja det skulle jag gjort.

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.Soppasystem?

Posted: 03 Nov 2011, 20:22
by Sten
Då får det bli så :D ,är det förfilter i pumarna så man "bara" stoppar ner dom i tanken?

Alltså pump, filter, y, slang, fuelrail ?

Ska man ha soppafilter fram vid fuelrailen eller räcker det bak efter pumparna?

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.Soppasystem?

Posted: 04 Nov 2011, 22:02
by Bmwandreas
Det sitter förfilter på. Kör ett filter bak eller fram.

Re: M60B40TURBO,709whp/900wnm,530V8.Soppasystem?

Posted: 06 Nov 2011, 09:57
by Sten
Ok,blir nog filter bak.

Men kan ju iofs vara bra att ha filter framme vid railen oxå.