dum affär med evanderh (polis mm)

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

HD91

Re: vad gör man (knepig bilaffär)

Post by HD91 »

Sorry, såg inte att tråden var startad i september :oops: Är den såld vidare hamnar vi i ett annat läge.
Jobbigt när man inte får tag på någon, men lika bra att göra som de föreslår. Dumt att processa för 2000 och det blir ju ingen förlust om du gör avdrag för vad det kostat att ha den uppställd.
Infowars - because there is a war on for your mind
Hansa

Post by Hansa »

Nemesis_turbo wrote:bilen är såld vidare nu igen 3 månader efter att han skulle ha hämtat den, har pratat med advokaten som mitt försäkringsbolag har nyss och dem talade om för mig att det han har rätt att kräva tillbaka är sina 2000kr minus mina kostnader för försäkring och parkeringsplats. får se hur han går vidare med detta. men han skulle hänga ut mig här därför jag skriver min version av det hella

Vadå hänga ut dig? :lol:
Han kan ju inte betala för en bil och sen ge fan i att hämta den på typ 3 månader! Då får han ju skylla sig själv, är väll ingen välgörenhet man pysslar med
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

PRECIS =)

ska se hur han vill lösa det han skulle göra polisanmälan kl 12 idag så får se om polisen hör av sig pratade själv med dem imorse och dem blev lite fulla i skratt och funderade hur han hade tänkt och vad han skulle anmäla mig för. precis som försäkringsbolaget advokat sa...

mailade han tidigare idag och skrev att jag skulle räkna ut vad försäkring och parkeringsplats hade kostat och jag kunde återbetala resten.. nekar han det får han försöka prossesa för o få mera
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

fått ytterligare mejl av personen nu där han anser att iaf 1700kr ska han ha tillbaka för max en hundring i månaden kostar en parkeringsplats och några försäkrings kostnader står han itne för min advokat rådde mig till att alla försäkrings kostnader och mian fatiskta hyror för parkeringsplats skulle jag behålla. så nu kör jag på ska räkna ut imorgon före lunch hur mycket jag kan tänkta mig o betala tillbaka annars får han starta en rättslig process om detta
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

har erbjudit han 854kr nu vilket är den summa som är kvar efter mina omkostnader för parkerng och försäkring. han får dra mig till rätten annars eller vad anser ni?
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
baren

Re: knepig bilaffär råd sökes

Post by baren »

han kan inte anmäla dig för något :lol:
vilken pajas! om du känner att det är rätt att betala tbx pengar så gör det, jag skulle dock inte gjort det efter 3 månader.
och du verkar ju ha polisen på din sida så finns inget att frukta 8)
Svintoleffe

Post by Svintoleffe »

Vad är dte för tum på däcken.?

Dawe_A wrote:liknande problem som jag har då .. har en defekt cross , YZ 250zcc -93a som jag sålde till en kille för ett år sedan (han betalade den på nätet), sen hörde han aldrig mer av sig..

står med skuret nållager i veven. nytt drivpaket (som nu är rostigt), ny koppling och näst intill nya däck..

kom o hämta för en 500 lapp någon........
Santa Fe

www.Skogenracing.com

Mvh Leif
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

baren wrote:han kan inte anmäla dig för något :lol:
vilken pajas! om du känner att det är rätt att betala tbx pengar så gör det, jag skulle dock inte gjort det efter 3 månader.
och du verkar ju ha polisen på din sida så finns inget att frukta 8)

nej enligt polisen kan han iten anmäla mig för något och enligt min jurist har han rätt att få tillbaka sina 2000kr minus mina omkostnader har lämnat ett bud åt han idag tar han inte det får han dra mig till rätten men då kommer jag räkna kvarvarande summa på 854kr som förbrukad pga den tid jag måste lägga ut på att administrera det hela
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
HD91

Post by HD91 »

Ja, du är rätt ute. Förstår han inte att du har rätt att behålla vad det kostat att "stalla upp" bilen pga att han inte kommit som avtalat så är det något galet. Polisen gör inget och ska han stämma dig så måste han antingen ha en försäkring och betala självrisk eller casha upp åtminstone 5000 för att någon byrå ska orka börja titta på det (och detta blir ett s.k FT-mål = ombudskostnader ersätts ej annat än en schablon på runt 1500kr). Nej, vidhåll dom där 854 kronorna och se vad som händer. Ju längre tid som går desto mindre får han ju, så är han smart sänder han omedelbart ett kontonummer och håller sedan bättre koll i fortsättningen på vad han avtalat.
Infowars - because there is a war on for your mind
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

precis vad min jurist sa.
får se vad han säger
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
nicke.t

Post by nicke.t »

ja tycker han ska va glad att du erbjuder han en slant överhuvudtaget när han är så jävla korkad.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

mjo vore juh skoj om han råkade titta in här och ser hur andra tycker och tänker i ärendet. men men detta lär förmodligen sluta med att han får göra en stämmnings ansökan mot mig och sedan får en nämdeman avgöra ärendet
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
HenrikF

Post by HenrikF »

nicke.t wrote:ja tycker han ska va glad att du erbjuder han en slant överhuvudtaget när han är så jävla korkad.

Haha. Läser man det med norrländsk dialekt låter det rätt kul:)
/Henrik
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

nej han ska polisanmäla mig för bedrägeri säger han så fast bilen stod och väntade på honom i 97 dagar

citat från hnom själv "Håller med, det är helt tragiskt 2000 kr.... hade det varit jag så hade jag bara betalat tillbaka, men det finns ju alltid snåla jävlar. Än så länge har jag bara diskuterat med polis och min advokat så just nu kollar jag själv. Men snart så hör du nog av både polis och advokat, låter som att du försöker lura till dig pengar via den parkering där mest troligt bilen aldrig ens stått. Jag väntar på ditt bud, men jag kan nästan säga redan nu att jag lämnar in en anmälan om bedrägeri imorgon."

även fler citat detta ksrevs 28 september "Jag har ännu inte planerat in någon hämtning, men som jag sa så ska jag lösa det så fort jag kan. Eftersom jag betalat bilen så uppskattar jag om den inte hamnar på någon "skrothög"."

mitt svar 29 september "och jag uppskattar om den försvinner då jag måste ha platsen eller skicka mig en underskriven fullmakt på att jag får göra ägarbyte så skriver jag över bilen och ställer den på en icke hyrd parkering"

fick detta 27 oktober då ett antal hämtningar hade varit plannerade men aldrig skett "måste tyvärr meddela att jag inte får nån att hämta bilen i helgen. Och jag själv kan inte hämta den heller eftersom jag har ådragit mig en nack skada. Så du får avgöra själv om det blir skroten eller om du kan hejda dej en vecka till."

sedan stod den kvar hos mig till 28 november utan att jag hörde ett ljud ifrån honom då jag blev less och sålde den en gång till bara för att få bort den och 5 dec fick jag ett mail om att jag skulle sätta tillbaka pengar

största anledningen att jag inte vill betala tillbaka den fickpengen på 2000kr är pga att jag är så djävla förbannad över han sätt att inte höra av sig och att inte hämta bilen mm inte pga mina faktiska kostnader att den blivit stående utan ja ska man säga mest på pin kiv som jag vägrar utan bara kan tänka mig att betala tillbaka det belopp han enligt lagen kan kräva mig på i rätten fastän att det faktiskt kommer kosta han minst lika mycket pengar att bara komma dit så what om han av någon knepig anledning skule lyckas vinna så vist faan kan han då få tillbaka pengarna

har själv fakiskt lagt handpenning någon gång eller köpt något riktigt billigt långt bort och inte kunnat hämta och då hört av mig till säljare och sagt sälj vidare bara ta fickpengen du fick förra månaden som plåseer på såren iaf när det gäller summor under 5000kr för det är juh vad typ en vanlig krogkväll kostar
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
nicke.t

Post by nicke.t »

HenrikF wrote:
nicke.t wrote:ja tycker han ska va glad att du erbjuder han en slant överhuvudtaget när han är så jävla korkad.

Haha. Läser man det med norrländsk dialekt låter det rätt kul:)

jao,men ja e från sthlm men bor i norr så om ja säger det så låter de inge kul. :D
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

SENASTE CITAT SOM KOM INATT som svar på varför han inte skickade en fullmakt på att jag fick göra ägarbyte så jag kunde flytta bilen till en icke hyrd parkering "Därför att jag inte ville ha en massa p böter när det står på besökande, har fått lära mig det den hårda vägen. Och eftersom du skrev att: Den står snuskigt ivägen antar jag att den typ stog på en gård/garage och inte någon hyrd parkering, för då låter det inte som att den står snuskigt ivägen. Iaf så kände jag att den hellre kunde stå ivägen ett tag till så jag skulle slippa pböter."
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
M3Crille

Post by M3Crille »

Hahaha e han på riktigt?! :P Han har ju snurrat in sig fullständigt - finns ju inte en chans han får rätt! :D
070-201 85 62
Post Reply